• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Wihoo det känns jättebra!

och apropå cystan så kan man inte ta bort den i nuläget för då blir det ett missfall så den får snällt sitta kvar! ;)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-07-14 15:05:04 följande:
    SoMa vilken vecka är du i?

Grattis Mabaja :)
    Jag är v 6 (5+2) tror jag
    ♥ ♥ ♥
  • Evve81
    Mamma till W skrev 2011-07-14 15:30:17 följande:
    Wihoo det känns jättebra!

och apropå cystan så kan man inte ta bort den i nuläget för då blir det ett missfall så den får snällt sitta kvar! ;)
    Ja den får de ta bort sedan! Såg ni hjärtat också? Skönt att ha ett VUL till inbokat med. Men vad skönt att det såg bra ut ni får fira det ikväll!
  • Mabaja

Prommis: jag och Daniel såg inget hjärta men överläkaren gjorde så litar på henne. ;) hon zoomade inte in som han i Uppsala gjorde förra året. Det var först när han zoomat in embryot vi såg hjärtat slå. Så om den är i rätt stl måste ju hjärtat slå- det är min slutsats iaf!

• färnik
    GRATTIS MABAJA!!! VAD UNDERBART! (åh, nu blev jag sugen... Fast vi ju inte ska ha fler...Oskyldig)

Vad är det för cysta du har, och var sitter den?
    Stolt och lycklig mamma till Alma f-2006 och Tilde f-2011
  • Mabaja

Den sitter nog äggstocken/äggledaren. Det bildas tydligen en cysta på den sida där ägget släppt. Min var dock mycket större än de brukar för man ska inte känna av sin cysta men jag har ont där den sitter. I vanliga fall minskas de när moderkakan tar över och försvinner. Min är tydligen så pass stor att den troligast inte kommer försvinna men minska i stl. Det går inte att ta bort den för då blir det mf!

• Evve81

Mabaja: Man har ju liksom inte det tränade ögat för att se heller. så såg läkaren det så är det såklart så. Min make tycker det är supersvårt att se också och även på RUL sedan.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma