• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Mabaja, haha, ja sån kommer jag också att vara! Skönt att man har en sambo som lärt sig hur han kan muntra upp en när man får sina små utbrott.

Idag vaknade jag på höger sida och blev livrädd att bebisen dött... Så nu har jag buffat på den en lång stund och äntligen vaknade den! SKÖNT!
    Ska man aldrig sluta oroa sig? Det är som om missfallsmardrömmen kommer hålla ett grepp om en ända tills bebisen ligger på ens mage....

• Mabaja
    sugarrush skrev 2011-07-23 09:41:50 följande:
    Mabaja, haha, ja sån kommer jag också att vara! Skönt att man har en sambo som lärt sig hur han kan muntra upp en när man får sina små utbrott.

Idag vaknade jag på höger sida och blev livrädd att bebisen dött... Så nu har jag buffat på den en lång stund och äntligen vaknade den! SKÖNT!
    Ska man aldrig sluta oroa sig? Det är som om missfallsmardrömmen kommer hålla ett grepp om en ända tills bebisen ligger på ens mage....
    Vakna på höger sida? Ja då borde Wilda ha varit död för läääängesen! Typ varje dag....
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • MCT79

Usch jag har en sån sjuk huvudvärk.. har haft den några dar nu... ger sig inte.. ha provat med alvedon ett par gånger men icke...
    Från ögonlocken och upp över pannan fram till halva huvudet ungefär... nån som känner igen det? Kan det ha med graviditeten att göra?

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • sugarrush

Mabaja, jo jag vet.. Men de här rönen om att risken för PSD i magen ökar om man ligger på rygg eller höger sida kom precis när jag äntligen började slappna av, och det skrämde verkligen upp mig. Det är ju ändå 300 barn per år i sverige som dör av PSD i magen... Ganska många alltså!

• Mabaja
    sugarrush skrev 2011-07-23 10:41:12 följande:
    Mabaja, jo jag vet.. Men de här rönen om att risken för PSD i magen ökar om man ligger på rygg eller höger sida kom precis när jag äntligen började slappna av, och det skrämde verkligen upp mig. Det är ju ändå 300 barn per år i sverige som dör av PSD i magen... Ganska många alltså!
    Ja men om man ska tro på allt sånt får iaf jag sova ståendes för jag sover BARA på sidan... och då helst på höger... och Wilda är då frisk!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • kajsalisa

Ja MCT, huvudvärk kan absolut ha med graviditeten att göra. Tror till och med att det är rätt vanligt. Jag hade ont i huvudet nästan varje dag mellan v 13 och v 16 ungefär...

• sugarrush

Mabaja: Jag är faktiskt fortfarande rädd för att förlora bebisen. Inte alltid, men ibland slår oron till. Och då vill jag ta till alla försiktighetsåtgärder som finns på kartan.
    Kanske verkar jag övernojig, jag vet inte, men det är så jag fungerar nu efter alla missfallen. Jag vill inte ta några risker alls, även om de kan verka "löjliga" för gemene man. Främst för att lugna mig själv kanske, men mår jag bra så mår bebisen bra, det tror jag.

• needtobreathe

Sov också alltid på hö sida, eller på mage.. Enda sättet ja somnade på :) Men förstår absolut dina tankar Sugar! Kram! Snart är h*n här!

• needtobreathe

Mct; Jag hade huvudvärk typ jämt, tror iofs de va för näringsbristen men de e nog pga all hormonomställning också. :)

• MCT79

Toppen bara härda ut alltså!

Nu har vi varit på återvinningen och Willys.... vi vet hur man roar sig en lördag.... hahah!

Gravid igen, tvillingar! Chock!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma