• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy

jisses! när jag vaknade imorse o kolla mig i spegeln o såg mina bröst.. visste inte om ja skulle skratta eller gråta? haha. jag har F kupa sen innan (köper mina BH'ar på Details, specialaffär..) men idag så dom groteska ut!! o vårtgården o allt där va liksom.. svullet? vilken syn haha! min sambo började flina lite.. :P

symptomen har flyttat sig från sidan av brösten också till bröstvårtorna, satan va öm ja e där nu! och molvärken har lugnat ner sig lite sen igår, kan de kanske va för ja gjorde nr 2 haha?! ;)

ledsen om ja nojar över de mesta nu, men de går nog över när ja tagit ett till digitalt där de SKA stå gravid 2-3 o inte 1-2. tyder ju på att hcg stiger isåfall! ;) får hem dom testerna idag eller imorn!

• Odetta
    EricaN81 skrev 2010-08-19 12:08:23 följande:
    Du kan lägga in en bulle i ugnen och tända ugnslampan..=)

Tack, jag vet att det är en bra början..men man vill ju se en bebis....kanske man är lite för ivrig..haha..
    Vet du, det gjorde vi när vi skulle berätta för svärföräldrarna när vi väntade lilleman!!! bullen låg där med lampan tänd i 2 timmar och sedan gick svärmor fram och stängde av lampan! Dem fattade ingenting!!!!

Så mannen och jag ställde oss brevid ungnen och tände lampan igen och frågade dem om dem inte kanske trodde att det fanns en mening med att lampan var tänd....DÅ fattade svärfar Svärmor tog det några sekunder till

Så en rolig ide, men man ska inte räkna med att alla fattar
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    sugarrush: Jag fick en blödning på dag 28. För mig var det bim+3 men annars är ju just dag 28 "standard". Får hoppas att det bara är en sån form av blödning.. och brunt är ju helt ofarligt säger de som påstår sig veta! :)  Välkommen hit!

Idag knatade jag in i vecka 35.
  • sugarrush
    Odetta skrev 2010-08-19 12:27:13 följande:
    Vet du, det gjorde vi när vi skulle berätta för svärföräldrarna när vi väntade lilleman!!! bullen låg där med lampan tänd i 2 timmar och sedan gick svärmor fram och stängde av lampan! Dem fattade ingenting!!!!

Så mannen och jag ställde oss brevid ungnen och tände lampan igen och frågade dem om dem inte kanske trodde att det fanns en mening med att lampan var tänd....DÅ fattade svärfar Svärmor tog det några sekunder till

Så en rolig ide, men man ska inte räkna med att alla fattar
    Hahaha vad roligt att de inte fattade!
    Får se om jag orkar gå och köpa en bulle, ligger hemma i en tokförkylning så annars får jag väl bara skriva bebis på magen eller något.
    Mamma till W skrev 2010-08-19 12:27:24 följande:
    sugarrush: Jag fick en blödning på dag 28. För mig var det bim+3 men annars är ju just dag 28 "standard". Får hoppas att det bara är en sån form av blödning.. och brunt är ju helt ofarligt säger de som påstår sig veta! :)  Välkommen hit!

Okej, vad skönt att höra att man inte är ensam. Hoppas det inte kommer mer blod nu bara, verkar mest vara brun flytning nu. Får testa varje dag och kolla att hormonerna ökar. Men på något sätt känner jag mig lugn. Det känns som om det kommer gå bra den här gången.
    Vad häftigt att du är i vecka 35 nu! Snart dags då! Super-spännande!!!!
  • Odetta
    sofy skrev 2010-08-19 12:26:02 följande:
    jisses! när jag vaknade imorse o kolla mig i spegeln o såg mina bröst.. visste inte om ja skulle skratta eller gråta? haha. jag har F kupa sen innan (köper mina BH'ar på Details, specialaffär..) men idag så dom groteska ut!! o vårtgården o allt där va liksom.. svullet? vilken syn haha! min sambo började flina lite.. :P

symptomen har flyttat sig från sidan av brösten också till bröstvårtorna, satan va öm ja e där nu! och molvärken har lugnat ner sig lite sen igår, kan de kanske va för ja gjorde nr 2 haha?! ;)

ledsen om ja nojar över de mesta nu, men de går nog över när ja tagit ett till digitalt där de SKA stå gravid 2-3 o inte 1-2. tyder ju på att hcg stiger isåfall! ;) får hem dom testerna idag eller imorn!
    Nojja på du, det är heeeeelt OK! Jag lovar, du har inte varit den enda som nojjat här och kommer inte heller vara den sista Jag nojjar än jag med

*kram*
  • sugarrush

odd, vilken vecka är du i nu? du måste ha kommit långt in i andra trimestern?

• sofy
    Odetta skrev 2010-08-19 12:42:09 följande:
    Nojja på du, det är heeeeelt OK! Jag lovar, du har inte varit den enda som nojjat här och kommer inte heller vara den sista Jag nojjar än jag med

*kram*
    Haha, va skönt!! ;D Men antar att de e helt normalt att symtomen "avtar" lite, o flyttar sig? Och att molvärken ibland är mer, och ibland mindre?

Kram!
  • sugarrush

Mina symptom hittills är TRÄNINGSVÄRK i bröstmuskeln upp mot armhålan, samma som sist. Jag smakar även APA i munnen. Och så mår jag svagt illa. Men hej och hå, jag är så glad ändå

• Odetta
    sofy skrev 2010-08-19 12:49:32 följande:
    Haha, va skönt!! ;D Men antar att de e helt normalt att symtomen "avtar" lite, o flyttar sig? Och att molvärken ibland är mer, och ibland mindre?

Kram!
    Det är jättevanligt! I v9 hade jag en dag som jag inte ens var illamående...fick så klart panik och åkte till kk och där såg man en levande bebis...dagen därpå var illamåendet tillbaka. så det kan variera mycket, både från symptom till symptom och från dag till dag
    sugarrush skrev 2010-08-19 12:46:13 följande:
    odd, vilken vecka är du i nu? du måste ha kommit långt in i andra trimestern?
     Jag är i v16 nu
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2010-08-19 12:37:33 följande:
    Mamma till W skrev 2010-08-19 12:27:24 följande:

Okej, vad skönt att höra att man inte är ensam. Hoppas det inte kommer mer blod nu bara, verkar mest vara brun flytning nu. Får testa varje dag och kolla att hormonerna ökar. Men på något sätt känner jag mig lugn. Det känns som om det kommer gå bra den här gången.
    Vad häftigt att du är i vecka 35 nu! Snart dags då! Super-spännande!!!!
    Nej du är verkligen inte ensam! Jag blödde till och från fram tom. v. 21. Sista gången jag hittade spår av blod i trosorna var vår bröllopsdag! och än sparkar det och har sig på insidan. :)

Det kommer gå bra det här, den här tråden är här för att stanna med positiva vibbar och resultat!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma