• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Odetta skrev 2010-08-19 13:11:43 följande:
    Det är jättevanligt! I v9 hade jag en dag som jag inte ens var illamående...fick så klart panik och åkte till kk och där såg man en levande bebis...dagen därpå var illamåendet tillbaka. så det kan variera mycket, både från symptom till symptom och från dag till dag
    sugarrush skrev 2010-08-19 12:46:13 följande:
    odd, vilken vecka är du i nu? du måste ha kommit långt in i andra trimestern?
     Jag är i v16 nu
    Puh! Då ska ja försöka andas ut för en stund igen då. Suck. Blir ju tokless på mig själv som nojar, men men. När kom ditt illamående då? Va de tidigt? :)

4+2 idag, aldrig gått såhär långt innan.. *peppar peppar..*
  • Odetta
    sofy skrev 2010-08-19 13:14:25 följande:
    Puh! Då ska ja försöka andas ut för en stund igen då. Suck. Blir ju tokless på mig själv som nojar, men men. När kom ditt illamående då? Va de tidigt? :)

4+2 idag, aldrig gått såhär långt innan.. *peppar peppar..*
    v4+2 är bra...you go girl! En dag i taget och innan du vet av det har du en medicinboll på magen, svullna fötter och är på väg till förlossningen

Mitt illamående har alltid kommit i mitten på v7...så v6+3 kanske. sedan har det för mig hållt i sig med töserna till v11-12 och med lilleman till v17-18. Denna gången slutade jag må illa i slutet av v11...
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sofy
    odd skrev 2010-08-19 13:29:06 följande
    v4+2 är bra...you go girl! En dag i taget och innan du vet av det har du en medicinboll på magen, svullna fötter och är på väg till förlossningen

Mitt illamående har alltid kommit i mitten på v7...så v6+3 kanske. sedan har det för mig hållt i sig med töserna till v11-12 och med lilleman till v17-18. Denna gången slutade jag må illa i slutet av v11...
    Haha jaa! De e nåra steg framåt iallafall. OCH CB digital visade nyss Gravid 2-3 (!!!) YIHA! HCG ökar!! Aldrig hänt. Sån jävla glad! Haha, gärna medicinboll snart! ;)

Och jag hoppas nästan på illamående.. Dock kanske inte till v 18, haha! Uuh.. måste vart jobbigt?!
  • Odetta
    sofy skrev 2010-08-19 14:20:04 följande:
    Haha jaa! De e nåra steg framåt iallafall. OCH CB digital visade nyss Gravid 2-3 (!!!) YIHA! HCG ökar!! Aldrig hänt. Sån jävla glad! Haha, gärna medicinboll snart! ;)

Och jag hoppas nästan på illamående.. Dock kanske inte till v 18, haha! Uuh.. måste vart jobbigt?!
    grattis till ännu ett positivt gravtest....jag tog ca 30 stycken denna graviditet för att fatta

Och jaaaaa...jag är absolut världssämst på att vara illamående! Smärta kan jag hantera hur bra som helst, men lite illamående och jag ligger ner och tycker SÅ synd om mig själv så det var rätt jobbugt, men det är ju värt det

*kram*
  • sugarrush
    Mamma till W skrev 2010-08-19 12:27:24 följande:
    sugarrush: Jag fick en blödning på dag 28. För mig var det bim+3 men annars är ju just dag 28 "standard". Får hoppas att det bara är en sån form av blödning.. och brunt är ju helt ofarligt säger de som påstår sig veta! :)  Välkommen hit!

Idag knatade jag in i vecka 35.
    Suck, det har inte slutat med det bruna... Nu kom det lite mer, lite mörkare... SUCK! Ska gå och lägga mig på sängen och se om det kan få det att stanna upp. Vad kan man göra?
    Jag oroar mig så....
  • Odetta
    sugarrush skrev 2010-08-19 15:31:12 följande:
    Suck, det har inte slutat med det bruna... Nu kom det lite mer, lite mörkare... SUCK! Ska gå och lägga mig på sängen och se om det kan få det att stanna upp. Vad kan man göra?
    Jag oroar mig så....
    Gumman då! Jag svarade dig i den andra tråden men gör det här med. Det bruna är rester och "sköljs" liksom ut av dina vanliga flytningar, det kan ta någon dag. Men känns det bättre så lägg dig ner och vila och ta det extra lugnt.

*kramisar*
  • kajsalisa

Sugarrush: Grattis till fint plus.

Smålandsjänta: Lovely bild på din bebbe och gött resultat på KUBen. Grattis!

Sofy: Grattis till fint HCG. Håller tummarna för att det är som Odd säger, att det bara är rester som sköljs ut.

Kram på er, alla tre!

• kajsalisa

Flyttar fram bf-listan lite. Det går så vansinnigt fort för den att försvinna lååååångt bak.

{#emotions_dlg.flower} September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 23 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 10 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik - 27 mars (2:a försöket e MA med tvillingar i april-10, MF jan-10, MF maj-09 samt MF 03) andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 3 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 23 april (4 MF sen innan)

• Happiness

Ett stort GRATTIS Smålandsjänta till så fint KUB....Jisses vilka bra siffror nä man kan inte få bättre. Helt suveränt! Hoppas jag har samma tur som du.....suck men jag tror inte det. Min ålder drar ner resultatet. Men jag skulle vara super tacksam om jag fick typ 1:1000. det räcker bra för mig . Allt under 250 kommer jag göra FVP eller MKP på. Kankse t o m 300...beror på hur nojig jag blir.

Fick svar på TSH idag och det har gått ner till 0,9 från 3,5. Skönt! kan andas ut lite! Helst vill jag pressa värdet lite till. Så en doshöjning från 75 till 100 kan vara på sin plats. Överläkare skulle ringa idag och förtälja mer. Glukosen hade gått ner. Också det jätte skönt. Har jag skrivit om det innanObestämd. Snacka om att jag är snurrig. 5,5 låg det på. Bra större chans för ett litet barn.

ODD: Efter en väldigt jobbig tid verkar det som det lättat lite (bara för att jag inte mår så fruktansvärt illa idag . Hoppas du har rätt men jag tror nog det vanligaste är trots allt att andra barnet är tyngre än det första. Du kanske tillhörde undantaget . För min del så är det inte till någon fördel med pappans gener då också han var mycket tung när han föddes. Men men jag får lägga allt hopp till tillväxtultraljudet. Som jag också hört inte heller dom ska vara särskilt tillförlitliga. Men som sagt jag kommer inte gå på marginalen. Utan det får vara en rikigt bra siffra för att jag ska hoppa kejsarsnitt. Ingen idé att oroa sig för mycket redan nu.

Sugarrush: Grattis igen!!!!! Vad var det jag sa *blink blink* Hoppas det bruna försvinner illa kvickt.

Sofy: Grattis till nya tuttar *asg*. Visst känner man sig som ett freak? Upptäckte till min fasa igår att jag inte kunde ha en enda BH längre. Akut till Lindex och köpte en för mig gigantisk sak. Den hette t o m Genereous 90 DD. Haha!

• sugarrush

Ja haha Happiness, du var den första som trodde att jag var gravid - förstapriset går til dig!
    Det var så sjukt. Första dagen kom det svaga strecket efter en timme. Andra dagen efter en halvtimme. Tredje dagen efter en kvart. Då gav jag upp och tänkte att vafaaaan, det blir aldrig ngt plus inom utgångstiden. )Förra månaden fick jag ett svagt streck efter utgångstiden men var inte gravid)
    Och så idag, vad hände liksom??? Strecket kom efter 5 minuter! Jag blev så himla paff, jag trodde aldrig att det skule bli plus!

Nu kommer snart mannen hem från jobbet och jag har skrivit BAMBINO på magen med tusch. Tänkte säga att jag har ngt konstigt utslag på magen, kanske kan hankolla på det....!
    (Orkade inte köpa ngn bulle att lägga i ugnen, jag är hemma och är så himla förkyld.)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma