• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden
    Odetta skrev 2010-08-18 16:44:23 följande:
    Idag är jag glaaaaaad!

V15+4 idag och vi har för femte gången fått se vår lilla minibebis leva! Tänk, det kanske blir en bebis denna gången trots allt...det vore ju nått!

*kram*

Vilken underbar bild! klart att det blir bebis nu!!!
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-08-19 11:33:09 följande:

Var på kub-ul igår och fick åter igen se våran lille stjärna! fick resultat 1/20 000 tydligen kan man inte få bättre resultat? Mini var lite blyg och försökte gömma sig men icke att det gick!

Dock så kändes det som om hon tryckte nästan för gåårt för idag är jag öm över bebismagen! någon mer som kännt så? kan det vara farligt?

själklart måste jag oxå lägga in en bild på våran mini!

söööt liten krabat!!!! 

Ang. att vara öm efter ul...det har jag också varit, det är ingen fara. Känns det obehagligt så vila lite extra idag bara

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    sugarrush skrev 2010-08-19 11:29:58 följande:
    H.E.R.R.E.G.U.D!
    I två dagar har jag fått spökstreck efter testets utgångstid, men idag kom det upp streck upp efter 4-5 minuter, alltså inom giltig tid. Kolla in bilderna i mitt galleri, jag är så chockad att jag darrar.
    Ser fiiiiiiiint ut! GRATTIS!!!! Nu håller vi tummar och tår för dig med!

Följde dig i andra tråden och såg att du hade en blödning igår...tänkte att eftersom du inte har bim ännu så kan det ju faktiskt vara en nidblödning. Det är en blödning man kan få när egget fäster

***bamsekram och välkommen hit***
  • EricaN81

Har jobbat och inte orkat vara så aktiv här då...Kul med lite bilder på era små pyren! Var själv på gyn idag, har vaknat av higg långt ner på höger sida flera gånger...känts mer än bara molvärken som oxå kan vara jobbig...gjorde ett VUl men man såg bara den lilla hinnsäcken,..för tidigt att se fostret trodde hon...så jag hoppas det är så....börjar V 6 idag enligt min uträkning...

• Odetta

smålandsjänta:

missade helt att gratta till lyckat kub när jag såg den söta bebisen GRATTIS till lyckat kub!

*kram*

• Odetta
    EricaN81 skrev 2010-08-19 11:42:08 följande:
    Har jobbat och inte orkat vara så aktiv här då...Kul med lite bilder på era små pyren! Var själv på gyn idag, har vaknat av higg långt ner på höger sida flera gånger...känts mer än bara molvärken som oxå kan vara jobbig...gjorde ett VUl men man såg bara den lilla hinnsäcken,..för tidigt att se fostret trodde hon...så jag hoppas det är så....börjar V 6 idag enligt min uträkning...
    hinnsäck är en viktig början

*kram*
  • sugarrush
    Odetta skrev 2010-08-19 11:40:56 följande:
    Ser fiiiiiiiint ut! GRATTIS!!!! Nu håller vi tummar och tår för dig med!

Följde dig i andra tråden och såg att du hade en blödning igår...tänkte att eftersom du inte har bim ännu så kan det ju faktiskt vara en nidblödning. Det är en blödning man kan få när egget fäster

***bamsekram och välkommen hit***
    Ja, det kan ha varit en nidis. Bara det inte kommer mer blod nu! (Det har bara kommit några små små ljusbruna droppar idag, förmodligen rester från gårdagens blödning.)
    Nej, jag har BIM på lördag eller söndag så i några dagar kommer jag gå och vara supernojig för att mensen ändå får för sig att dyka upp.

Förresten, någon som har något roligt tips hur jag kan berätta för mannen när han kommer hem från jobbet?
  • EricaN81

Du kan lägga in en bulle i ugnen och tända ugnslampan..=)

Tack, jag vet att det är en bra början..men man vill ju se en bebis....kanske man är lite för ivrig..haha..

• sugarrush
    EricaN81 skrev 2010-08-19 12:08:23 följande:
    Du kan lägga in en bulle i ugnen och tända ugnslampan..=)

Tack, jag vet att det är en bra början..men man vill ju se en bebis....kanske man är lite för ivrig..haha..
    Haha, ja det var en klassiker jag inte tänkt på! Bra idé!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-19 11:29:58 följande:
    H.E.R.R.E.G.U.D!
    I två dagar har jag fått spökstreck efter testets utgångstid, men idag kom det upp streck upp efter 4-5 minuter, alltså inom giltig tid. Kolla in bilderna i mitt galleri, jag är så chockad att jag darrar.
    åååh graaatttis! kan ju även va en blödning precis runt mens, de kan man ju också få! :) {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma