• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-08-20 12:19:06 följande:
    ni tjejer som varit gravida ett tag.. e de normalt o känna sig typ bakis? Småont i skallen, illamående som fan.. Mår kasst idag! :(
    Skönt att du får vara hemma och vila då, Sofy.
    Själv är jag hemma på grund av en envis förkylning. Något säger mig att det kanske är på grund graviditeten den inte går över så lättvindligt. Kanske tar det längre tid att bli frisk när kroppen har både en graviditet och en förkylning att handskas med.
    Skönt är det iallafall. Jag njuuuter av att vara hemma, även om det innebär ett evigt nysande och snorande.
  • sugarrush

Asså det här med metallsmak... NU FATTAR JAG VAD DET ÄR.
    FY FAN vad äckligt det är!!! Haha, det smakar verkligen som om jag skulle ha en lyktstolpe som slickepinne...
    Måste äta saker hela tiden så jag håller den här äckelpäckelsmaken borta!!!!!!!

• Happiness
    Daniela: Jag hoppas hoppas att läkarna har något positivt att säga till er. Delar er oro och hoppas innerligt på att allt är som det ska. *kramar om dig*
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-20 10:42:09 följande:
    Nu är jag hemma på permision, och vågar mig då på att skriva lite mer. Förstår inte varför det blev så många inlägg när jag använde mobilen?

Vi hade inte berättat om graviditeten för dottern, tänkte vänta tills det kändes lite säkrare, men nu vet hon ändå. Hon är inte dummare än att hon kunde lägga ihop ett plus ett Flört, pappa frågade efter vägen till BB när de skulle hämta mig (och även om hon bara är 4, så har hon uppfattat att man föder barn på BB) och när de sedan kom upp var det nyfödda bebisar överallt. Så hon sprang fram emot mig och ropade glatt "mamma, mamma! Har du en bebis i magen!?!" Svårt att ljuga på en så direkt fråga. Oskyldig

Men vi förklarade och visade hur liten bebis var nu, och påminde om att det händer att små bebisar dör i magen, men om den får leva, så kommer den ut till påsk ungefär. Dottern är eld och lågor. Ett småsyskon står ju högst upp på önskelistan.Hjärta

Annars mår jag helt ok nu, får både lergigan comp och primperan. Lergiganen är bra, jag blir lite piggare av den också (koffeinet och efedrinet. Jag är väldigt känslig för sådana substanser) och samtidigt har den tagit toppen av oron. Så det är bra! (men jag kan inte låta bli att nojja lite också, över att jag känner mig såpass bra. Tanken att jag kanske inte mår bra av medecinen, utan för att bebis kanske dött, poffar faktiskt upp ibland...Obestämd)
    så skönt att du mår bra, lev på det tjejen. inte alla som får må bra inte :)
    även om det är medicinen som gör det så är det ju kanon.
    Vad får dig att tro att bebisen dött?
    de har väl koll på den nu när du är inne? eller?
    Det kommer gå bra.
    började nästan gråta när du berättade om din dotter =) har faktiskt berättat för våran med trots att hon bara är 3, men eftersom jag inte får anstränga mig kändes det inte mer än rätt att hon fick reda på det så hon förstår att mamam inte kan flänga efter henne..
    Längtan efter liten är stor
  • Happiness
    färnik skrev 2010-08-20 10:34:20 följande:
    Våran dotter vägde också 4,6kg när hon föddes. Tyckte inte hon var mindre bebis än de som vägde 1 kg mindre dock. Varför var det så hemskt med stor bebis, gick förlossningen inte bra?
    Att få en stor bebis är helt ok. Han var världens finaste bebis när han kom ut (självklart ).
    Men förlossningen var rikigt tuff med många frågetecken och oro. jag vill inte riskera detta ingen som sagt och kommer därför få Aurora samtal. Vill gärna få tillväxtultraljud om det nu är tillförlitligt. Det står mellan kejsarsnitt och igångsättning. Men eftersom jag ändå hellre vill föda så ska jag försöka få ett samtal med läkare och planera in en igångsättning och då antagligen efter de siffror tillväxtultraljudet visar.

Orkar inre prata om förlossning ens. Jag har journalen hemma men har inte gått igenom den med någon BM. Det blir väl med samtalet med Aurora. SF måttet är ju inte hller så jätte säkert..men det är klart om dom mäter en pytte mage under resans gång ja då lkanske jag kan fundera på att gå tiden ut..men som sagt alla dessa tekniska och medicinska kunskaper besitter bara läkare ( om någon). Men ett är säkert och det är det att jag INTE vill gå igenom samma sak igen.
  • Happiness

Glömde självklart......Skönt att du mår bättre Färnevik och många kramar. jag äter också Lergigane och tycker det funkar hyffsat. Pimperane har jag jag aldrig ätit...men allt som håller spykänslorna borta är välkommet.

• Längtan efter liten
    Daniela01 skrev 2010-08-19 19:54:10 följande:

tack för inläggen, de värmde :)

jo det verkar tyvärr så att barnet måste tas bort :( jag läste att i ytterst sällsynta fall då kunde det bara sluta med en knuta på halsen som man kunde ta bort efter födseln, men oftast innebär det att barnet har ett eller flera fel på sig.

sen så var det lite fostervatten oxå, så det ser dystert ut..

usch så tråkigt vännen :(
  • Odetta
    sofy skrev 2010-08-20 12:19:06 följande:
    ni tjejer som varit gravida ett tag.. e de normalt o känna sig typ bakis? Småont i skallen, illamående som fan.. Mår kasst idag! :(
    Man kan må lite hur som helst...drick mycket vatten så känns det nog lite bättre också (man har ett större vätskebehov som gravid)

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness
    sugarrush skrev 2010-08-19 18:17:21 följande:
    Hihi, han kom hem, jag låg på sängen och höll masken och sade att jag fått något konstigt utslag på magen. Så drog jag upp tröjan och han läste långsamt... och så såg jag hur han började le stort... jag spelade dum och sade att jag aldrig sett något liknande utslag tidigare... Han började skratta och kramade mig och sade "är du gravid?". Då tog jag fram stickorna och visade honom. Han fick kolla i skarpt ljus för att bli övertygad. Sedan var det kramkalas!

Självklart, en frisk och helt perfekt bebis levereras, och naturligtvis även ett underbart KUB-resultat, det bästa någonsin.
    Haha vad underbart! *ler med hela ansiktet* Jag ser hans ansikte framför mig...typ Förvånad.....Visst är det underbart....till slut går det liksom. Fast man så många gånger nästan trott att allt hopp är ute.

Jag tänker direkt på den där Triss reklamen när tjejen ser hur hennes man plötsligt tar ner ringen.
    Vi skulle platsa i en sån reklam. Plötsligt händer det!

Japp nu är du och din man mega gravida...Grattis igen! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan efter liten

hej tjejer...
    har precis smällt ihop en cheese cake.. fick ett sånt oerhört sug efter det.. tror ni att man dör om man smäller i sig en hel kaka själv? =) haha

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma