• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    sugarrush skrev 2010-08-20 12:50:23 följande:
    Asså det här med metallsmak... NU FATTAR JAG VAD DET ÄR.
    FY FAN vad äckligt det är!!! Haha, det smakar verkligen som om jag skulle ha en lyktstolpe som slickepinne...
    Måste äta saker hela tiden så jag håller den här äckelpäckelsmaken borta!!!!!!!
    Haha lyktstolpe som slickepinne.....den gillar jag. Ser också det fram för mig . fullt med skrot i munnen.
  • sugarrush
    Happiness skrev 2010-08-20 13:10:52 följande:
    Haha vad underbart! *ler med hela ansiktet* Jag ser hans ansikte framför mig...typ Förvånad.....Visst är det underbart....till slut går det liksom. Fast man så många gånger nästan trott att allt hopp är ute.

Jag tänker direkt på den där Triss reklamen när tjejen ser hur hennes man plötsligt tar ner ringen.
    Vi skulle platsa i en sån reklam. Plötsligt händer det!

Japp nu är du och din man mega gravida...Grattis igen! {#emotions_dlg.flower}
    Tusen tack igen!
    Ja, det var så kul! Men han såg inte överraskad ut, han bara log och sade sedan "jag visste att du var gravid". Han sade att han känt det på sig.

Han är så lustig, första gången vi blev gravida hade han sagt efter sexet "nu tror jag faktiskt att det tog sig". Och det stämde ju! Samma sak hände denna månaden, efter sexet sade han "jag tror att det blev en bebis nu". Och det stämde ju!
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-20 13:15:15 följande:
    Tusen tack igen!
    Ja, det var så kul! Men han såg inte överraskad ut, han bara log och sade sedan "jag visste att du var gravid". Han sade att han känt det på sig.

Han är så lustig, första gången vi blev gravida hade han sagt efter sexet "nu tror jag faktiskt att det tog sig". Och det stämde ju! Samma sak hände denna månaden, efter sexet sade han "jag tror att det blev en bebis nu". Och det stämde ju!
    hah avissa kan ju känna på sig sånt :) vilken tur att du har en sån karl som kan det :) då kanske han kan känna på sig att det kommer gå bra och vilken sort det blir =) hah"sort" vilket ordval :S
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush
    Längtan efter liten skrev 2010-08-20 13:12:24 följande:
    hej tjejer...
    har precis smällt ihop en cheese cake.. fick ett sånt oerhört sug efter det.. tror ni att man dör om man smäller i sig en hel kaka själv? =) haha
    En HEL CHEESECAKE! Hahahahahaha! Det skulle jag velat sett!
    Du har kanske brist på kalcium eller nåt annat som finns i cheesecaken.
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-20 13:17:33 följande:
    En HEL CHEESECAKE! Hahahahahaha! Det skulle jag velat sett!
    Du har kanske brist på kalcium eller nåt annat som finns i cheesecaken.
    jag kan lätt smälla i mig det! jag är cheesecake narkoman faktiskt :) ha ha ha...
    det bästa är ju att sambon inte ä rlika förtjust i det så jag vet att jag får mest :)
    haha tänkte mest på att det faktiskt är rå ägg i det? det är väl kanske inte det bästa när man är gravid va?
    philadelphia läste jag på, men det stog inget om pasoriserad ost eller ej.. så antar att det är pasoriserad?
  • sugarrush
    Längtan efter liten skrev 2010-08-20 13:17:11 följande:
    hah avissa kan ju känna på sig sånt :) vilken tur att du har en sån karl som kan det :) då kanske han kan känna på sig att det kommer gå bra och vilken sort det blir =) hah"sort" vilket ordval :S
    Haha ja kanske det. Men han tror alltid att allt ska gå bra, han är så löjligt optimistisk att det finns inte! Jämfört med honom är jag världens cyniker!

Själv tror jag på en pojke, vet inte varför. Vad tror ni själva att ni kommer få?
    Förresten, kommer ni kolla kön på UL?
  • sugarrush
    Längtan efter liten skrev 2010-08-20 13:19:44 följande:
    jag kan lätt smälla i mig det! jag är cheesecake narkoman faktiskt :) ha ha ha...
    det bästa är ju att sambon inte ä rlika förtjust i det så jag vet att jag får mest :)
    haha tänkte mest på att det faktiskt är rå ägg i det? det är väl kanske inte det bästa när man är gravid va?
    philadelphia läste jag på, men det stog inget om pasoriserad ost eller ej.. så antar att det är pasoriserad?
    I England vet jag att det är nojiga med råa ägg. De äter knappt majonnäs när de är gravida. Där är de nojiga med jordnötter också. Jag förstår inte varför det skiljer sig åt i kostråden faktiskt.
    Kolla livsmedelsverkets hemsida vetja, så ser du vad de rekommenderar här i Sverige.
  • Happiness
    sugarrush skrev 2010-08-20 13:15:15 följande:
    Tusen tack igen!

Han verkar vara lugnet själv din man. Som en filbunke. Helt rätt! har ett gott självförtroende när det kommer till vad hans små vänner kan hitta på. Små racer rackare det där...men det visste han ju hela tiden. Eller så har en en intuition som inte är av denna värld...

Spår han i kort eller kula? Kan inte jag få fråga honom vilken Trisslott jag ska ta nästa gång....han vet exakt vilken det är vinst på? Jag brukar inte tro på det övernaturliga men den här mannen har verkligen potensial . Brukar han ha tur eller känna på sig saker?
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-20 13:20:35 följande:
    Haha ja kanske det. Men han tror alltid att allt ska gå bra, han är så löjligt optimistisk att det finns inte! Jämfört med honom är jag världens cyniker!

Själv tror jag på en pojke, vet inte varför. Vad tror ni själva att ni kommer få?
    Förresten, kommer ni kolla kön på UL?
    det är bra att vara otimistisk ;) önskar jag vore lite mer som han.

Jag tror på pojke, har egentligen ingen anledning till den tron förutom att jag spådde mig två gånger och hon såg en son vid min sida som antagligen skulle komma i månaden mars...

var gravid förra året också och var beräknad i mars...
    nu är jag beräknad 3 april, men dottern kom 11 dagar för tidigt... så jag håller tummarna att det blir en pojke i mars 2011 :D

det med köns ul, vet jag inte.. jag är ju lite praktiskt av mig.
    med dottern tog vi reda på det och kunde på så sätt förbereda efter det..
    nu hade det varit bra också eftersom vi måste renovera om ett nytt bebisrum och då kanse det vara roligt om man kan ha enn pojk eller flickrum... hur ser du på den saken?
  • sugarrush

Ja det där med racer-rackare har vi faktiskt riktigt kul åt... han har nämligen en liten ofarlig knöl i pungen (som han har kollat upp, den är inte farlig) och jag brukar kalla den för hans TURBO!
    Nja, han är jäkligt kass på att vinna på lotto själv må jag säga, annars hade vi varit rika vid det här laget... Tyvärr! Annars hade jag gärna lånat ut honom till dig Happiness, såklart!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma