• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Labolinas skrev 2011-08-14 19:40:04 följande:
    Men om han ändrar sig så från dag till dag, så har han säkert ändrat sig imorgon eller i övermorgon igen. Alternativet, om du inte skulle vara gravid nu, är ju att ni diskuterar igenom det noga tillsammans innan ni försöker mer , så ni faktiskt vet vad ni vill & att ni strävar åt samma håll. Så slipper du också bli så nojjig om du är gravid eller inte.
    Så sant så.
    Tror han tänker tyst för sig själv med ibland.
    Precis som jag.
    Det bästa vore nog att mensen kom och neg på stickan för hans bästa.
    Och kanske för min med.
    Att elias är 8 månader är för tidigt igentligen.
    Men att han ändrar sig hela jävla tiden gör mig arg.      
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-08-14 16:43:32 följande:
    Tillbringar söndagen på förlossningen. Har sammandragningar och fått bricanylspruta nu. :( så rädd att det inte kommer att gå vägen :((
    Ohh nej jag tänker på dig, det måste gå vägen! Styrkekramar till dig! <3
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • needtobreathe

Åh, Leava. Tänker på dig! Uppdatera oss om hur det går! Styrkekram!

Plutten; Va tråkigt! :(

• sugarrush

Leaeva: håller tummarna för dig o dina tre små. Bra att du ligger inne så att de har stenkoll. Hoppas hoppas det inte är ngn fara!!!!!!

MCT, tänker på dig. När kan du åka in på en koll?

Plutten, jag hoppas verkligen på ett starkare test imorrn, men blir ändå lite orolig för dig vännen. Hoppas hoppas hoppas det är som det ska!

2barnsmamma, ta och skaffa ett test nu hörrö! Jag tycker personligen det är mycket bättre att veta, än att gå omkring och oroa sig och inte veta. Vi här i tråden kan ju inte veta om du är gravid, visst låter det högst troligt med tanke på symptomen, men vi kan ju inte veta bättre ett test... Jag tippat på att du är gravid dock, väntar med spänning på att få veta hur det verkligen ligger till..!

• Bellas7

Ligger på förlossningen med strikt sängläge, har fått bricanyl och sd har lugnats sig lite. Tappen var fortfarande fem cm så det var positivt.

Hoppas nu att jag inte får mera sd så jag får lov att åka hem i morgon.

De små mådde prima, rörde sig fint och verkade opåverkade. Flickan drack fostervatten som vanligt och smackade med munnen.

Hoppas nu att det är lugnt de närmaste 56 dagarna. Fortfarande nervös och orolig är ju bara 20 veckor

• sugarrush

Bra, ligg där leaeva! Rör dig icke!
    Skönt att bebisarna mår bra. De måste ju stanna kvar därinne åtminstone några veckor till! Jättekram!

• telgebo

Leava: Åh tummar hålles.

2 barns mamma: Samma sak månad efter månad med din sena mens. Menar inget illa men varför skyddar du/er inte? Jag förstår faktiskt inte det alls. Måste vara så jobbigt att gå med den där oron är jag gravid eller inte och så undrar jag varför du inte köper eller beställer ett graviditetstest för? Vi i tråden kan ju inte veta om du är gravid eller inte.

Jag menar absolut inget illa så jag hoppas du inte missuppfattar mig nu. Själv skulle jag aldrig känna att jag skulle palla en graviditet till så kort tid efter men alla är vi olika.

Gravid v.30+0 BF 23/10 Bara 70 dagar dit
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-14 16:44:50 följande:
    Tack så mkt telge
    Var så lite så, har ju också en liten 3 åring du vet Riktigt yrväder, aldrig still ha ha ha.

Hur stor är Didos nu alltså längd och vikt?
    Gravid v.30+0 BF 23/10 Bara 70 dagar dit
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-08-14 22:01:38 följande:
    Ligger på förlossningen med strikt sängläge, har fått bricanyl och sd har lugnats sig lite. Tappen var fortfarande fem cm så det var positivt.

Hoppas nu att jag inte får mera sd så jag får lov att åka hem i morgon.

De små mådde prima, rörde sig fint och verkade opåverkade. Flickan drack fostervatten som vanligt och smackade med munnen.

Hoppas nu att det är lugnt de närmaste 56 dagarna. Fortfarande nervös och orolig är ju bara 20 veckor
    Oj vilken skön läsning, men du kommer du gå över tiden och få tre på 4,7 kg har vi inte redan pratat om det?

*styrkekramar till dig, du är i mina tankar!*
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma