• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Labolinas

Fungerar visst inte så bra att skriva med ipaden.....

~Carpe Diem~
  • sugarrush

Så glad för din skull Angelina! Ett megagrattis till dig!

• Mmmbop

Grattis till alla som fått goda nyheter och skönt att du fått komma hem Leava.

• Evve81
    Labolinas skrev 2011-08-16 16:02:21 följande:
    Tack för alla peppande svar Allt såg fint ut, hjärtat slog för fullt & jag började gråta av lättnad & nu gråter jag igen. BB 10 mars! Ikväll berättar vi för barnen!
    grattis
  • Bellas7

Grattis Angelina super underbart att se hjärtat banka. :)

Kjaam vilka underbara bilder och grattis till en liten gosse.

Detta att bli totalt sängsliggande lär vara drygt men givitvis värt varenda minut men usch säger jag. Sambon har flyttat in ett bord o stolar i sängkammaren så om det kommer folk o hälsar på så kan de sitta och dricka kaffe i sovrummet med mig. Jag får gå från säng till toa och tillbax till sängen .

Kramis

• MissT
    Labolinas skrev 2011-08-16 16:02:21 följande:
    Tack för alla peppande svar Allt såg fint ut, hjärtat slog för fullt & jag började gråta av lättnad & nu gråter jag igen. BB 10 mars! Ikväll berättar vi för barnen!

Stort grattis
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-08-16 17:00:43 följande:

Detta att bli totalt sängsliggande lär vara drygt men givitvis värt varenda minut men usch säger jag. Sambon har flyttat in ett bord o stolar i sängkammaren så om det kommer folk o hälsar på så kan de sitta och dricka kaffe i sovrummet med mig. Jag får gå från säng till toa och tillbax till sängen .

Kramis
    Vad gulligt av honom! =)

Angelina, stort grattis! Vad skönt!! Solig
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Safireee
    Usch, jag känner med dig! 

Jag är också mer eller mindre sängliggande numera (pga smärta). Är nästan bara uppe för att gå på toa, göra mat och fixa lite. Kan inte sitta upp mer än en kortare stund pga ont i bröstkorgen (eventuellt kronisk inflammation i vävnaderna utanpå revbenen). (sen har jag foglossning, yrsel osv. som gör att jag inte kan ta mig runt särskilt bra)

Jag jobbar fortfarande 75% (har datorn med mig i sängen) och vill verkligen inte bli sjukskriven. Känns som att tiden skulle gå ännu långsammare då. Obestämd 

Du får säga till om du har några tips på aktiviteter som funkar när man ligger i sängen. Det känns som att de här kommande 9 veckorna kommer att gå lååååångsamt...
    (ps. vill absolut inte jämföra min situation med din, bara själva sängliggandet! Skäms)
  • Labolinas

Kramis
    Ja, förstår att det kommer bli drygt, att bara få lyfta från sängen för att gå på toa låter ju onekligen lite långsamt, men å andra sidan är det en begränsad tid och du får se till att dina vänner kommer ofta & underhåller dig Har du inte tv installerad i sovrummet är det väl också hög tid nu Huvusaken är ju att bebisarna kommer ut så sent som möjligt & mår bra Stor kram från mig!
    ~Carpe Diem~
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma