• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Labolinas skrev 2011-08-16 10:05:58 följande:
    Grattis till v 11 & ha så härligt på stranden!! 

Kjaam: Underbara bilder!!  

Kl 14.15 är det dags för VUL, väntan är lååång. Bör vara i 10+3 idag om allt stämmer sedan förra UL. Har tänkt en massa katastroftankar & kommer knappt väga titta på UL-bilden. Känner hela tiden på livmodern för att se om den vuxit något. Jag blir knäpp!!!  
    Känner igen det där!! Det kommer gå bra! =)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • FruW

Låter underbart SoMa!! O grattis till v 11 :)

Angelina lycka till i dag, kommer gå jättebra!

• sugarrush
    Labolinas skrev 2011-08-16 10:05:58 följande:
    Grattis till v 11 & ha så härligt på stranden!! 

Kjaam: Underbara bilder!!  

Kl 14.15 är det dags för VUL, väntan är lååång. Bör vara i 10+3 idag om allt stämmer sedan förra UL. Har tänkt en massa katastroftankar & kommer knappt väga titta på UL-bilden. Känner hela tiden på livmodern för att se om den vuxit något. Jag blir knäpp!!!  
    Lycka till Angelina! Förstår att det är nervöst, men det kommer gå så bra, så bra. Efteråt får du fira med något riktigt smaskigt! För har du tagit dig ända till 10+3 och allt ser bra ut så är det jättegoda odds för att det kommer gå vägen!

MCT, twin preggo, hur mår du idag då? Inga dumma växtvärkar eller nåt sånt va?
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-08-16 10:24:11 följande:
    Lycka till Angelina! Förstår att det är nervöst, men det kommer gå så bra, så bra. Efteråt får du fira med något riktigt smaskigt! För har du tagit dig ända till 10+3 och allt ser bra ut så är det jättegoda odds för att det kommer gå vägen!

MCT, twin preggo, hur mår du idag då? Inga dumma växtvärkar eller nåt sånt va?
    Yr och illamående! Molar en del emellanåt men jag tro det är som det ska... :)
    Bara två dar kvar nu till läkarbesök och UL... se vad han säger...=)
  • FruW

Ngn som hört något mer från leaeva?? Hoppas allt går bra!

• Sir Bubbalots mamma

Tack tjejer! :) ja de e en liten sötis där inne!

SoMa72 Grattis till nytt gravid rekord! Njut ordentligt av din semster! 

AngelinaJo    Ohh lycka till på Vul! Ska hålla alla tummar å tår för dig!:)

MCT79 2dagar går fort! å så mysigt att du ska få se dom små igen! Låter som allt e som de ska på dina symptom.

Undrar oxå hur de e med Leaeva? blir orolig ju när man inte hör nåt!!   

• MCT79
    FruW skrev 2011-08-16 10:45:20 följande:
    Ngn som hört något mer från leaeva?? Hoppas allt går bra!
    Nej jag tänkte jättemycket på henne igår kväll när jag skulle sova.... hoppas allt håller sig lugnt...
  • MCT79
    Safireee skrev 2011-08-16 11:11:09 följande:
    Jag tjuvläser den här tvilling/trillingtråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m58982700.html och där skriver Leaeva att hon har fått komma hem men har fått direktioner om strikt sängläge. 
    Så skönt att det verkar ha lugnat ner sig, men jobbigt med sånt totalt sängläge. Obestämd  
    Ohh tack!
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-08-16 10:24:11 följande:
    Efteråt får du fira med något riktigt smaskigt! För har du tagit dig ända till 10+3 och allt ser bra ut så är det jättegoda odds för att det kommer gå vägen!
    Ja, det får du verkligen göra Angelina!

När jag och min man hade varit på KUB-ultraljudet och sett vår lilla bebis sparka runt och leva loppan så gick vi på fik tillsammans för första gången på jättelänge (utan dottern). Det var så mysigt att sitta där och titta på UL-bilderna och våga prata på riktigt om barnet som var i magen. Jag kände t o m lite kittel medan vi satt där. Hjärta Helt klart ett av de absolut bästa minnena från denna graviditet! (efteråt åkte min man på jobbresa till London och jag åkte hem och berättade för vår 3,5-åriga dotter.) Ååh, det var en bra dag!

Lycka till Angelina!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma