• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Labolinas skrev 2011-08-20 08:19:15 följande:
    Men hjälp, hon måste ju ha problem - på riktigt. Men är hon någorlunda intelligent (?) så vet hon ju vem som gjort fel och det var bra att du sa ifrån (säkert en försvarsmekanism från henne sida att agera som hon gör). Så fattar hon ju sen med när du bytt BM vad du tyckt om henne....

I vilken vecka är det du är i nu?   
    Jaa.... men jag tror hon kommer ringa upp mig och fråga varför.. vänta bara...  Nu är jag 12+6, 13+0 i morgon! =)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-08-20 08:26:39 följande:
    MCT wtf!!!!? Idiot till bm, jag hade nog ringt hennes chef, hade blivit såå arg! Skönt att du fick en tid iaf!
    Ja tanken har slagit mig faktiskt.. men väntar till jag har bytt och alla provsvar har överlämnats till PrimaLiv...sen så.
  • Bellas7

MCT på min inskrivning fick jag en korkad bm oxå, när jag förklarade att jag väntade tre sa hon att mycket kan hända så jag skulle inte räkna med tre stycken. Sen frågade jag om kub och nupp testet men det var inga problem att göra kub fast där var tre i magen. Sen sa hon att jag behöver inte gå på smv då det var inget speciellt med tre. Sen tittade hon på mig och sa att om jag tog en klunk vin gick det rakt in i bäbisens hjärna utan att passera gå. Haha vilken idiot va. Jag ringde dagen efter och sa nix aldrig henne för då blir det ingen mödravård. Hon har ringt tre gånger tillbax haha så räkna med att hon ringer :)

• Labolinas
    Bellas7 skrev 2011-08-20 09:06:02 följande:
    MCT på min inskrivning fick jag en korkad bm oxå, när jag förklarade att jag väntade tre sa hon att mycket kan hända så jag skulle inte räkna med tre stycken. Sen frågade jag om kub och nupp testet men det var inga problem att göra kub fast där var tre i magen. Sen sa hon att jag behöver inte gå på smv då det var inget speciellt med tre. Sen tittade hon på mig och sa att om jag tog en klunk vin gick det rakt in i bäbisens hjärna utan att passera gå. Haha vilken idiot va. Jag ringde dagen efter och sa nix aldrig henne för då blir det ingen mödravård. Hon har ringt tre gånger tillbax haha så räkna med att hon ringer :)
    Vilka nötter det verkar finns till BM. Jag blir helt förstummad...Förvånad
    MCT79 skrev 2011-08-20 08:29:50 följande:
    Jaa.... men jag tror hon kommer ringa upp mig och fråga varför.. vänta bara...  Nu är jag 12+6, 13+0 i morgon! =)
    Härligt! Hoppas allt går bra nu på måndag!!  Själv bör jag ha gått in i v 11+0 idag om senaste VUL stämmer

~Carpe Diem~
  • sugarrush

MCT, fy bubblan vilken jävla idiot! Kan man inte anmäla, eller tala med dennes chef?

Herregud vad trött man kan vara då! Sitter just nu i stan på en parkbänk och kan inte fatta hur jag ska lyckas ta mig till bilen, 500 m bort. Känns som om syret liksom tog slut... pust!

• Mmmbop

Mina bröst har blivit mycket mindre ömma sista dagarna, kan tom sova på mage nu. Det har jag inte kunnat på typ tio veckor. Är det vanligt att det lägger sig? Är i 12+0 idag.

• MCT79
    Mmmbop skrev 2011-08-20 19:59:46 följande:

Mina bröst har blivit mycket mindre ömma sista dagarna, kan tom sova på mage nu. Det har jag inte kunnat på typ tio veckor. Är det vanligt att det lägger sig? Är i 12+0 idag.

Mina har också blivit betydligt mindre ömma och även mjukare... kom runt 11+5 och har hållit i sig...
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-08-20 13:09:53 följande:
    MCT, fy bubblan vilken jävla idiot! Kan man inte anmäla, eller tala med dennes chef?

Herregud vad trött man kan vara då! Sitter just nu i stan på en parkbänk och kan inte fatta hur jag ska lyckas ta mig till bilen, 500 m bort. Känns som om syret liksom tog slut... pust!
    Jo det kan man säkert... men frågan är var det leder... hon följer deras "PM"....en paragrafslav.. och det lär hon knappast straffas för...
  • HjärtatAlicia

Hej tjejer!
    Har inte orkat vara här på ett tag nu, men kände att jag ville skriva att jag lever och går in i vecka 9 på måndag :)

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma