• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Mct; grattis till fint kub. Jag hade också moderkakan i framvägg och kände inga tydliga sparkar förrän i v 20. Kände lite fladder innan det, men jag kunde inte säga med säkerhet att det var bebisen jag kände förrän v 20.

• 3 barns mamma84

moderkakan bakvägg med ebba kände jag vecka 20
    amadeus framvägg kände v 15.16
    Elias bakvägg kände honom v 20-21

Hihi idag sa jag till sambon att han får ge mig en flicka
    åååh jag vill ha en flicka som jag kan köpa massa rosa och ha ebbas gammla kläder och massa hello kitty ..
    e så bebis sugen o flick sugen ..
    men,men få se vad det blir nästa gång        

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Bellas7

Ohhh så söt han är Sofy :))

En liten notering från en med tre i magen i v 22. Haft kompisar här i kväll och varit väldigt stilla i magen. Nu när jag lägger mig på vä sida blir trilling A sur och börjar slåss. Han vill icke det. Han i sin tur väcker Trilling B som ligger neråt i mitten och hon blit arg och sparkar uppåt. Detta resulterar att Trilling c väcks och lever totalt rövare för han har ju massor av plats. Hmm känns som hela magen kokar haha ska bli spännande att se vem som somnar först, jag eller lilla flocken :)

• Happiness
    Bellas7 skrev 2011-08-22 23:40:53 följande:
    Ohhh så söt han är Sofy :))

En liten notering från en med tre i magen i v 22. Haft kompisar här i kväll och varit väldigt stilla i magen. Nu när jag lägger mig på vä sida blir trilling A sur och börjar slåss. Han vill icke det. Han i sin tur väcker Trilling B som ligger neråt i mitten och hon blit arg och sparkar uppåt. Detta resulterar att Trilling c väcks och lever totalt rövare för han har ju massor av plats. Hmm känns som hela magen kokar haha ska bli spännande att se vem som somnar först, jag eller lilla flocken :)
    Småskrattar i mörkret åt Trillingarna som ska samsas därinne. Låter så gulligt! Tänk vad de kommer bli tajta under hela uppväxten. Tala Trilling-språk. Du har väl sett tvilling-klippet, de som snackar och gestikulerar?...så gulligt
    Axel -03 och Sofia -11 mina fantastiska barn!!!!!
  • sugarrush

Haha leaeva, härligt att de redan syskongrälar därinne! Låter hur mysigt som helst! Hoppas du somnade till slut!

Sofy, My GOD vad söt han är!

Vaknade just av en mardröm, att bebisen var död! Upp och leta upp dopplern.. Men den verkade må prima, skönt! Jag vill ha ut den nu!

Kram alla, ha en fin dag!

• Alicia 72
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-22 21:57:54 följande:
    Hihi idag sa jag till sambon att han får ge mig en flicka
    åååh jag vill ha en flicka som jag kan köpa massa rosa och ha ebbas gammla kläder och massa hello kitty ..
    e så bebis sugen o flick sugen ..
    men,men få se vad det blir nästa gång        
    Fattar ingenting - förra veckan ville din sambo inte ha barn och förväntade sig abort om du var gravid. Och du tyckte egentligen att det var alldeles för nära inpå tidigare barn.
    Och nu försöker ni i alla fall???

Beats me!

Alicia
  • 3 barns mamma84
    Alicia 72 skrev 2011-08-23 10:20:15 följande:
    Fattar ingenting - förra veckan ville din sambo inte ha barn och förväntade sig abort om du var gravid. Och du tyckte egentligen att det var alldeles för nära inpå tidigare barn.
    Och nu försöker ni i alla fall???

Beats me!

Alicia
    Han vill men han får lätt kalla fötter + att hans mamma är i vägen som säger till mig hela tiden att jag inte får skaffa mer barn hon tycker att 3 är lagom men det är inte hon som bestämmer men ändå tar hon makten och säger till mig och sambon.

Sambon vill ha en till och det vill jag med men att ha hans mamma som ska säga allt så lyssnar han på henne 
  • 3 barns mamma84

jag är vuxen människa och jag är en bra mamma och jag klarar av barnen men fan är det rätt att ha en svärmor till monster ?
    Hon mer mig att sterilisera mig.
    Och säger att hon ska minsan sterilisera min sambo för att hon inte vill att jag ska skaffa mer barn !!!
    Och jag och sambon vill ha en till.   

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma