• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-08-18 22:50:36 följande:
    Va bra att hon skrivit där! Då vet vi iaf att hon e ok! Tycker inte om när folk försvinner då där!:p då oroar jag mig!
    Gumman du ska inte oroa dig jag har det bra jag blev bara så less men man ska väl aldrig ge upp ?
    Men nu är det väl bara o vänta o se när äl kommer tillbaks ..

Hur e allt med dig ?
    Kram    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja

Skulle ni inte vänta några år? Har ni ändrat er?

• 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-08-19 22:53:51 följande:
    Skulle ni inte vänta några år? Har ni ändrat er?
    Vi har ändrat oss eller ja han har hihi
  • Mabaja

Förresten, angående din menscykel, kan inte den ha ändrats eftersom du sagt nu flera ggr att den är sen? Min var mellan 22-36 dagar lång. Du kanske ska utöka med ett gäng dagar?

• 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-08-19 23:13:30 följande:
    Förresten, angående din menscykel, kan inte den ha ändrats eftersom du sagt nu flera ggr att den är sen? Min var mellan 22-36 dagar lång. Du kanske ska utöka med ett gäng dagar?
    Den har varit regel bunden sen januari på cykel på 28 adgar och luys 14 dagar
  • Mabaja

Men efter ditt ma har du ju sagt varje mån att den är sen. ? Eller?

• 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-08-19 23:35:20 följande:
    Tror igentligen inte den har varit sen utan svårt att hänga på när den ska komma inte lätt med 3 barn o mens koll haha
  • MCT79

tjngeling

hoppas det är bra med er alla!

Igår fick jag mig en felriktad avhyvling av Ultragyn... min barnmorska hävdade ju att det var iiiiiiinga problem med att skicka remissen med så kort varsel för KUB... Kan säga att ultragyn var inte riktigt av samma åsikt...  Jag hänvisade henne bara till barnmorskan och menade att jag påpekade TRE ggr både för läkare och bm att det blir väldigt knappt om tid men bemöttes bara av "det är inga problem, dom har så mycket tider.."
    Lite senare ringde min barnmorska och då sa jag vad jag tyckte om att få mig en åthutning för något som inte är mitt fel och som jag dessutom påtalat vid flera tillfällen... "jaaa men det var ju det jag sa åt dig, att det skulle bli kort om tid!!"   WTF??!  Alltså hon måste ju ha nån störning på RIKTIGT?!? Fan inte klok i huvudet!!!  Gud så skönt det ska bli att slippa henne!!!

Nu har vi iaf en tid på måndag.. på ultragynpersonalen lunch... känns ju jättebra...verkligen.

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Labolinas
    MCT79 skrev 2011-08-20 08:14:55 följande:
    tjngeling

hoppas det är bra med er alla!

Igår fick jag mig en felriktad avhyvling av Ultragyn... min barnmorska hävdade ju att det var iiiiiiinga problem med att skicka remissen med så kort varsel för KUB... Kan säga att ultragyn var inte riktigt av samma åsikt...  Jag hänvisade henne bara till barnmorskan och menade att jag påpekade TRE ggr både för läkare och bm att det blir väldigt knappt om tid men bemöttes bara av "det är inga problem, dom har så mycket tider.."
    Lite senare ringde min barnmorska och då sa jag vad jag tyckte om att få mig en åthutning för något som inte är mitt fel och som jag dessutom påtalat vid flera tillfällen... "jaaa men det var ju det jag sa åt dig, att det skulle bli kort om tid!!"   WTF??!  Alltså hon måste ju ha nån störning på RIKTIGT?!? Fan inte klok i huvudet!!!  Gud så skönt det ska bli att slippa henne!!!

Nu har vi iaf en tid på måndag.. på ultragynpersonalen lunch... känns ju jättebra...verkligen.
    Men hjälp, hon måste ju ha problem - på riktigt. Men är hon någorlunda intelligent (?) så vet hon ju vem som gjort fel och det var bra att du sa ifrån (säkert en försvarsmekanism från henne sida att agera som hon gör). Så fattar hon ju sen med när du bytt BM vad du tyckt om henne....

I vilken vecka är det du är i nu?   
    ~Carpe Diem~
  • FruW

MCT wtf!!!!? Idiot till bm, jag hade nog ringt hennes chef, hade blivit såå arg! Skönt att du fick en tid iaf!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma