• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mmmbop

På jobbet har hälften av personalen däckat i någon typ av flunsa så det går runt!

• SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-08 12:43:28 följande:
    SoMa ahh jag bodde i Knivsta 2004-2008!! Helt ok och bra kommunikationer! Ica är rätt bra där!
    Gjorde du?! Vad kul!! Var exakt då? Vårt hus ligger i Västra Ängby..
    Mmmbop skrev 2011-09-08 12:41:09 följande:
    Knivsta alltså =) Ja det är en metropol det! Skönt med enplanshus och trevligt med grannar man känner!
    Ja, det ska bli superkul! Jag är ingen lägenhetsmänniska alls utan vill helst ha hus har jag kommit fram till
    Mmmbop skrev 2011-09-08 12:47:01 följande:
    På jobbet har hälften av personalen däckat i någon typ av flunsa så det går runt!
    Hmm, här är det bara chefen som än så länge däckat i det.... Obestämd
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-09-08 13:10:03 följande:
    Gjorde du?! Vad kul!! Var exakt då? Vårt hus ligger i Västra Ängby..
    Mmmbop skrev 2011-09-08 12:41:09 följande:
    Knivsta alltså =) Ja det är en metropol det! Skönt med enplanshus och trevligt med grannar man känner!
    Ja, det ska bli superkul! Jag är ingen lägenhetsmänniska alls utan vill helst ha hus har jag kommit fram tillHmm, här är det bara chefen som än så länge däckat i det.... Obestämd
    Första bodde jag i en etta på Särstavägen vilket är en bostadsrättsförening precis intill Särsta Värdshus... sen flyttade min dåvarande pojkvän och jag ihop i en fyra i de husen som byggdes precis intill ica i centrum. Där bodde vi ihop i ca 1,5 år innan vi insåg att det inte skulle vara vi alls... =) Fast vi köpte en nyproducerad lägenhet för typ 500 000 mer än vad andra lägenheter kostade i Knivsta då så sålde vi med rejäl vinst 1,5 år senare... mäklaren var helt chockad över budgivningen..haha! All time high i Knivsta när det kom till lägenheter... men flera har gått för liknande summor sen har jag sett. Enda lägenhetshusen i Knivsta med hiss så alla gamlingar som sålde hus var ju som hökar på de här lägenheterna...

Jag flyttade till Märstasen för jag fick jobb i sthlm istället för uppsala.... exet flyttade iofs också till Märsta för han jobbade redan i sthlm. ;)

Träffade Anders tämligen omgående och där gick ju saker rätt fort... vi bodde ihop i märsta ett tag men sen flyttade vi hit till huset för lite över 1,5 år sen! Älskar att bo i hus även om det finns en massa fördelar med lägenhet också! =)
    Väntar tvillingar! 15+4 idag!
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-08 13:20:27 följande:
    Första bodde jag i en etta på Särstavägen vilket är en bostadsrättsförening precis intill Särsta Värdshus... sen flyttade min dåvarande pojkvän och jag ihop i en fyra i de husen som byggdes precis intill ica i centrum. Där bodde vi ihop i ca 1,5 år innan vi insåg att det inte skulle vara vi alls... =) Fast vi köpte en nyproducerad lägenhet för typ 500 000 mer än vad andra lägenheter kostade i Knivsta då så sålde vi med rejäl vinst 1,5 år senare... mäklaren var helt chockad över budgivningen..haha! All time high i Knivsta när det kom till lägenheter... men flera har gått för liknande summor sen har jag sett. Enda lägenhetshusen i Knivsta med hiss så alla gamlingar som sålde hus var ju som hökar på de här lägenheterna...

Jag flyttade till Märstasen för jag fick jobb i sthlm istället för uppsala.... exet flyttade iofs också till Märsta för han jobbade redan i sthlm. ;)

Träffade Anders tämligen omgående och där gick ju saker rätt fort... vi bodde ihop i märsta ett tag men sen flyttade vi hit till huset för lite över 1,5 år sen! Älskar att bo i hus även om det finns en massa fördelar med lägenhet också! =)
    Men är du fr Uppsala ursprungligen eller?

Ha, härligt med sån grym vinst på lgh! Skrattande 

Ja, kan tänka mig att det finns för- och nackdelar, som med allt.. Men bara den där frihetskänslan är ju guld värd! Att man kan spela hur hög musik man vill osv. =)
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-09-08 13:27:25 följande:
    Men är du fr Uppsala ursprungligen eller?

Ha, härligt med sån grym vinst på lgh! Skrattande 

Ja, kan tänka mig att det finns för- och nackdelar, som med allt.. Men bara den där frihetskänslan är ju guld värd! Att man kan spela hur hög musik man vill osv. =)
    NJaaa... till Knivsta flyttade jag från Gävle.. men kommer ursprungligen från Tierp om du känner till det stället? Mitt emellan Uppsala och Gävle typ. =)
    Väntar tvillingar! 15+4 idag!
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-08 13:29:25 följande:
    NJaaa... till Knivsta flyttade jag från Gävle.. men kommer ursprungligen från Tierp om du känner till det stället? Mitt emellan Uppsala och Gävle typ. =)
    Jodå, själv är jag fr Skutskär serru Gick gymnasiet i Gävle =)
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Labolinas

Oj, vad ni skriver Ni är inte riktigt kloka *haha*

Idag har jag varit på inskrivning, min BM är ok, men blev lite trött på henne eftersom jag måste in på tidig glukosbelastning imorgon...Min sista tjej var rätt stor när hon kom (4 650 gr och 55 lång) - hade ingen diabetes då men de vill kolla mig extra nu p g a det :-O. Jag går ju upp sjukt mycket under mina graviditeter, typ 34 respektive 36 kg och det är liksom inget jag äter mig till.  Så imorgon bitti kommer jag sitta där & klökas över sockerblandingen *urk*

Gjorde också bikarbonatstestet och det visade på kille, det bubblade & fräste & hade sig. Kul om det vore så eftersom vi har två tjejer  

~Carpe Diem~
  • SoMa72
    Labolinas skrev 2011-09-08 13:44:07 följande:
    Oj, vad ni skriver Ni är inte riktigt kloka *haha*

Idag har jag varit på inskrivning, min BM är ok, men blev lite trött på henne eftersom jag måste in på tidig glukosbelastning imorgon...Min sista tjej var rätt stor när hon kom (4 650 gr och 55 lång) - hade ingen diabetes då men de vill kolla mig extra nu p g a det :-O. Jag går ju upp sjukt mycket under mina graviditeter, typ 34 respektive 36 kg och det är liksom inget jag äter mig till.  Så imorgon bitti kommer jag sitta där & klökas över sockerblandingen *urk*

Gjorde också bikarbonatstestet och det visade på kille, det bubblade & fräste & hade sig. Kul om det vore så eftersom vi har två tjejer  
    Jobbigt med glukosbelastningen och det låter ju otroligt jobbigt med viktuppgång runt 34 kg, är det alltså bara vätska då?  Fy, vad orättvist det ska vara..

Åhh, spännande! Då håller vi tummarna för kille!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Labolinas
    SoMa72 skrev 2011-09-08 13:53:22 följande:
    Jobbigt med glukosbelastningen och det låter ju otroligt jobbigt med viktuppgång runt 34 kg, är det alltså bara vätska då?  Fy, vad orättvist det ska vara..

Åhh, spännande! Då håller vi tummarna för kille!
    Ja, min ämnesomsättning ändrar sig (bad dem ta sköldkörtelprov på mig idag också) & så är det en massa vätska. Sen blir jag enormt fet, så är det bara, jättetrist, man känner sig inte snyggast i universum precis haha

Hon kollade inte hjärtljuden idag, kan man månde be henne om det imorgon?  
    ~Carpe Diem~
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma