• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79

Tvingade sambon att göra testet också, möööjligen att det skummade liiite... är han också tjej?? Förvånad

Väntar tvillingar! 15+5 idag!
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-09 09:42:32 följande:
    Tvingade sambon att göra testet också, möööjligen att det skummade liiite... är han också tjej?? Förvånad
    Haha, räcker ju med att det skummar lite
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-09 08:54:32 följande:
    Gjorde om det i morse! 2 tsk bikarbonat och 2 tsk urin och rörde snabbt. Nada. Absolut ingenting.
    Men visst stod det väl som en tilläggskommentar i trådstarten att man INTE skulle röra om eller är jag ute och cyklar?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • sugarrush

Hahahahaha, jag gjorde bikarbonat-testet idag igen!

Idag skummade det minsann! Såg ut som en öl!
    Så nu har jag alltså testat fyra gånger och fått två tjejresultat, och två killresultat.
    Vet inte hur tillförlitligt det testet är, för vad det än blir för kön så har jag ju "bara" 50% rätt.

Fjärde gången gillt?
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-09-09 09:48:26 följande:
    Men visst stod det väl som en tilläggskommentar i trådstarten att man INTE skulle röra om eller är jag ute och cyklar?
    har läst både och... men det fräste till innan ajg rörde så då kanske det är det som gäller då. ;)  Hände inget med mitt..... förhoppningsvis får vi ett svar den 27:e!  =)
    Väntar tvillingar! 15+5 idag!
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-09 10:02:48 följande:
    har läst både och... men det fräste till innan ajg rörde så då kanske det är det som gäller då. ;)  Hände inget med mitt..... förhoppningsvis får vi ett svar den 27:e!  =)
    Ja, hoppas de vill visa sig från sin bästa sida då... =) Inte så långt kvar dit! =)
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Bellas7

En liten inflik när det gäller kön. Vet inte om det stämmer.

Om man har sex ett par dagar innan ägglossning så blir det60% chans mer en flicka. Har man sex dagen innan eller samma dag som Ägglossningen så är det 80% chans att man får pojke.

Så vi som visste exakt när vi hade Ägglossning borde få pojkar till 80 %. Hmm jag är inte hundra men har kompisar som testat och det funkat.

Idag är det utflykt till duschen igen men winston är lite sur, han vill liksom följa med men får inte. Så jag hoppar bastun så blir han inte ledsen. Sen ska jag börja spela wow idag... Så tänk er hur uttråkad jag nu är . :P

• SoMa72
    sugarrush skrev 2011-09-09 09:53:07 följande:
    Hahahahaha, jag gjorde bikarbonat-testet idag igen!

Idag skummade det minsann! Såg ut som en öl!
    Så nu har jag alltså testat fyra gånger och fått två tjejresultat, och två killresultat.
    Vet inte hur tillförlitligt det testet är, för vad det än blir för kön så har jag ju "bara" 50% rätt.
    Hoppla! Snacka om 50-50, ja. Hur var det, hade du gjort rödkålstestet oxå?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-09-09 10:30:23 följande:
    En liten inflik när det gäller kön. Vet inte om det stämmer.

Om man har sex ett par dagar innan ägglossning så blir det60% chans mer en flicka. Har man sex dagen innan eller samma dag som Ägglossningen så är det 80% chans att man får pojke.

Så vi som visste exakt när vi hade Ägglossning borde få pojkar till 80 %. Hmm jag är inte hundra men har kompisar som testat och det funkat.

Idag är det utflykt till duschen igen men winston är lite sur, han vill liksom följa med men får inte. Så jag hoppar bastun så blir han inte ledsen. Sen ska jag börja spela wow idag... Så tänk er hur uttråkad jag nu är . :P
    Vad händer om man har sex flera dagar innan ägglossningen samt på ägglossningsdagen och efter? Lite svårt att veta vilken spermie som hittade rätt? Den som var vid tidigaste tillfället eller vid de senare? Obestämd Nåja, nån gång i mars får jag svar...

Vilken spännande dag du har framför dig, både dusch och Wow, inte illa! Du kör inte massa spel på FB? Typ Cityville och Paradise Island och annat "gulligt"?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Bellas7

Haha ingen aning :) men vi hade inget sex innan ägglossningssprutan sen körde vi på ett par dagar. Det ena ägget släppte 2-3 dagar efter de andra.

Jag spelar surfarna word with friends. Och en annan massa på iphone men nu börjar det suga :( skittråkigt och jag är bara vecka 23+4

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma