• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • HjärtatAlicia
    telgebo skrev 2011-09-27 18:24:01 följande:
    Men usch stackare. Hur mår du då? Jag har hypothyreos alltså underfunktion och jag mådde hemskt skitdåligt innan jag fick diagnos.

Jag hade ju det under alla mina graviditeter men det gick alltid tillbaka efter avslutad graviditet men i februari förra året då jag  mådde så dåligt  så konstaterades det att jag numer har det kroniskt och måste äta Levaxin resten utav mitt liv. Min pappa har det min farmor hade det så det var väl rätt väntat att jag skulle få det också.
    Jag mår skit. Varje dag är en pina. Bara att gå utanför dörren är jobbigt. Orkar ingenting, migränattacker, flimmer för ögonen, tryck/värk bakom ögonen, värk i kroppen, upprepade toabesök, dimmig i huvudet, vill bara sova fast jag sover mkt, yrsel.. det är väl några av symtomen jag har :/
    Både min mormor och faster har giftstruma och är operarade båda två och äter levaxin livet ut.
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • Bellas7

MCT Grattis gött allt gick bra och de var friska, plus vad gött med en av varje :)

Grattis grattis grattis suger underbart

Idag gick det super gör mig

Tappen 4,5 cm

Trilling À 811 g pojk vår minsting
    Trilling B 981g flicka
    Trilling C 915g pojk

Jag har sex veckor kvar till snitt i v 32 :)

• JoWiAn
    Bellas7 skrev 2011-09-27 19:28:29 följande:
    MCT Grattis gött allt gick bra och de var friska, plus vad gött med en av varje :)

Grattis grattis grattis suger underbart

Idag gick det super gör mig

Tappen 4,5 cm

Trilling À 811 g pojk vår minsting
    Trilling B 981g flicka
    Trilling C 915g pojk

Jag har sex veckor kvar till snitt i v 32 :)

Så härligt!!! Grattis! 6 veckor är inte lång tid! Längtar till man får se dom små liven!
  • Labolinas

Sugar: Gratttis till liten tös

MCT: Goda nyheter, kul med en av varje!

Leaeva: Vad skönt att tappen sköter sig! & vad skönt att det gått så långt nu, inte många veckor kvar nu ju       

~Carpe Diem~
  • MissT

Vad många trevliga och glada nyheter det kommit här inne  

Sugar: Stort grattis till dottern Vad skönt att allt gick så snabbt och bra!

MCT: Stort grattis till lyckat RUL och vilka härliga bilder på flickan och pojken

Leaeva: Vad skönt att allt gick bra i dag Grattis!      

• Dag och natt

Åååh grattis Sugar till dottern, jag ser fram emot bilder!! Så underbart att allt gick så bra för dig med förlossningen {#emotions_dlg.flower} Kram på dig!!

Och grattis till MCT till de superfina bebisarna, så himla gulliga dom är där i magen.

leaeva: Vad härligt att allt gått bra idag, jag är fascinerad över att det får plats tre stycken i magen!

Så nu är det väl kanske dags för mig att hoppa in i den här tråden igen! Är i v 4+4 idag och ja ni vet, vi ber till alla världens gudar att det här ska gå bra den här gången. Har saknat er men nu kanske jag får mer koll på er igen.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 4+4 ♥
  • Bellas7

Flickafin trodde läkaren det var giftstruma?? Låter precis tvärtom med symtom. Jag har svår hypo där min sköldkörtel inte procucerar alls. Mina symtom var likadana som dina, fast mina värden var skithöga. Men har man struma brukar man inte bli trött utan snarare hypo aktiv allså man har väldigt svårt att sova och man blir inte trött. Min syster har giftstruma och hennes symtom var motsatta till mina, alltså hon gick ner i vikt massor, svettades mycket, kunde inte sova och hade massor av energi, hennes sköldkörtel växte massor och fördubblades på två månader. Mitt var tvärtom, svettades aldrig, torr torr hud, sov 20 timmar om dygnet och sköldkörtlen växte men inte fördubblad storlek. Mina värden var större än 150 på tsh så jag hade svår hypo.

Det tar två dagar för labb att kolla så tog de tester i dag så får du svaret på torsdag. Sen är värdet konstigt nu när man är gravid och jag ligger redan på tre dubbel dos levaxin mot mitt normala.

Hoppas verkligen du slipper ha skitet ..

• FruW

Härligt Leaeva att allt såg så bra ut!!! Vet du, 6 v går jättesnabbt! Vi kan räkna ner ihop om du vill, det är 6 v kvar till vårt bröllop, d 12 november...

kram

• Bellas7

Mimmi Ja det gör vi :) varje dag är ju toppen. Jag hoppas på snitt den 8-9 november :)

Fy vad härligt med ett november bröllop :) så underbart att gifta sig plus du hade ett sådant underbart frieri oxå mys i massor

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma