• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    FruW skrev 2011-09-28 12:07:52 följande:
    Tack lycken! Nu hoppas jag bara att den stannar!
    Klart den stannar! Solig Det är ju din tur nu!
    Väntar tvillingar! 18+1 idag!
  • Happiness

Frågar er härinne tjejer ni som har det pluset färskare i huvudet än vi "gamlingar" i andra tråden.

Kände ni av molvärk i underlivet som mensvärknär ägget blivit befruktat?

• MCT79
    Happiness skrev 2011-09-28 16:16:50 följande:
    Frågar er härinne tjejer ni som har det pluset färskare i huvudet än vi "gamlingar" i andra tråden.

Kände ni av molvärk i underlivet som mensvärknär ägget blivit befruktat?
    Inte i underlivet men jag fick molvärk redan 4-5 dagar efter äl... över livmodern alltså. =)
  • Javisst

Undra om jag ska våga kliva in här hos er...?

Det är en del bekanta "ansikten", men för er som inte har koll på vem jag är så är min historia följande;

Graviditet nr 1, MA vecka 10.
    Graviditet nr 2, MA vecka 16.
    Graviditet nr 3, MA vecka 12.

Har ring min privatläkare (som även skriver ut fragminsprutor till mig) för att boka VUL. Jag var helt inställd på att få komma dit i vecka 7 som vi planerat, men min läkare var bortrest då så det blir vecka 8 istället   Det gör kanske inte så mycket men en hel VECKA till! Det är ju en hel EVIGTHET dit! Började tom gråta i telefonen när jag ringde... känns bättre nu dock

Kändes dock konstigt att säga till henne att jag var gravid, vet att det sist tog flera veckor innan det skönk in (gick runt och var likgiltig), någon som känner igen sig?

• MCT79
    Javisst skrev 2011-09-28 17:41:21 följande:

Det är en del bekanta "ansikten", men för er som inte har koll på vem jag är så är min historia följande;

Har ring min privatläkare (som även skriver ut fragminsprutor till mig) för att boka VUL. Jag var helt inställd på att få komma dit i vecka 7 som vi planerat, men min läkare var bortrest då så det blir vecka 8 istället   Det gör kanske inte så mycket men en hel VECKA till! Det är ju en hel EVIGTHET dit! Började tom gråta i telefonen när jag ringde... känns bättre nu dock

Kändes dock konstigt att säga till henne att jag var gravid, vet att det sist tog flera veckor innan det skönk in (gick runt och var likgiltig), någon som känner igen sig?
    Uja.... jag har fortfarande svårt att säga det....
  • sugarrush

Tack för alla fina gratulationer!
    Hurra Mimmi! Äntligen! Nu jäklar!
    MCT grattis även i denna tråd!
    Javisst, grattis du också! Du fixar väntan, men jag förstår dig verkligen - skitjobbigt ju!

• Liberté
    Javisst skrev 2011-09-28 17:41:21 följande:

Oj va du varit med om mycket.... Beklagar verkligen!
    Jjag känner mig fortfarande likgiltlig, har berättat för mina kollegor osv men tillägger ju ständigt- men det blir ju ändå inget, det känner jag på mig. Vågar inte hoppas o då har jag ändå fått två barn efter en rad på 3 MA.

Har man kunnat hitta ngn orsak till dina MA?    
  • HjärtatAlicia

Grattis till er om plussat, fått bebis och fått lyckade ul :) 

Biter ner mina naglar totalt i väntan på provsvaren.. hoppas verkligen att dom ringer imorgon så jag inte behöver vänta till fredag!
    Hur är det med operation och graviditet? Vad är rekomenderat och vad finns det för risker? *grubblar*

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma