• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    FruW skrev 2011-09-29 09:04:05 följande:
    Åh jag hoppas sååå att ni har rätt!!

Ni som fått hjälp med samtal hos kurator under grav, tycker ni att det har hjälpt?

Känner mig som ett nervvrak här, har bara katastroftankar... Gråtit 3 gånger hemma nu på morgonen o en gång på jobbet, kl är bara 9...
    För mig har det hjälpt samt att fått lyssna på hjärtljuden tidigt i graviditeten från v.14 pga oron.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 24 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 36+4) efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-29 13:58:56 följande:
    Min vännina köpte kläningen för 1 år sen men det blev aldrig av då det hände saker.
    Men hon kommer att gifta sig såklart.
    Men iaf hon köpte den och den är alltså helt ny och inte använd alls.
    Hon köpte den för 2000kr Viktoria Sigret (tavade jag rätt?) 
    Det är en vit kläning med blommiga snygga mönster med kjol till över midjan typ och en korsett SKITA snygg som man bänder bakomryggen
    Med en axelband hängandes över axlarna
    Den får jag köpa för 500 kr       
    Viktoria Secret
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 24 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 36+4) efter nästan 2 års kämpande
  • kajsalisa
    telgebo skrev 2011-09-29 14:19:07 följande:
    Viktoria Secret
    Om vi ändå håller på och rättar varandra så kan vi se till att det blir riktigt rätt. ;) Victoria's Secret.
  • Bellas7

Mimmi boka in vul varannan vecka för din oros skull. Jag gick v 5+2, 7+2, 9, 10, 12 och 14. Och sen har det blivit varannan vecka för de var tre :)

• FruW

Ja det är en bra ide! Väntar på att mina 2 dr ska höra av sig, så får jag se vad som ingår o vad jag kan få för hjälp!

• MCT79
    FruW skrev 2011-09-29 14:40:16 följande:
    Ja det är en bra ide! Väntar på att mina 2 dr ska höra av sig, så får jag se vad som ingår o vad jag kan få för hjälp!
    Jag har inte haft någon kurator men tänkt ringa en ett tag nu... mest för att jag känner mig så...hmm..."nollställd"...? Alla runt omkring mig är sååå glada och jag är mer dämpad... vill liksom kunna njuta av det här för det blir min enda graviditet.
    Jag ska inte säga jag är superorolig längre...mer krass..."jaja... vi får väl se" typ. :) Förstår du?
    Väntar tvillingar! 18+2 idag!
  • Bellas7

MCT jag är samma. Jag har ingen glädje alls att jag är gravid. Man vet alla risker och man förtränger bort att man skulle vara gravid. Jag tror o hoppas att när man går över vecka 28 så blir det bättre, hmm jag hoppas verkligen det.

Vi har köpt Bilbarnstol och vagn och jag går förbi och tänker vems är det!!!

• MCT79
    Bellas7 skrev 2011-09-29 14:53:27 följande:
    MCT jag är samma. Jag har ingen glädje alls att jag är gravid. Man vet alla risker och man förtränger bort att man skulle vara gravid. Jag tror o hoppas att när man går över vecka 28 så blir det bättre, hmm jag hoppas verkligen det.

Vi har köpt Bilbarnstol och vagn och jag går förbi och tänker vems är det!!!
    Skönt att höra att nån är lika... Jag de är bara overkligt och..konstigt.
    Väntar tvillingar! 18+2 idag!
  • FruW

Jag tycker oxå det är skönt, o tragiskt! Vill ju kunna va glad o njuta, inte va ledsen o avtrubbad...

Men, har pratat med min ena dr nu, ska sluta med metforminet, o har bokat in ett Vul i v 8, den 19 okt, jättelångt tills dess!! Jag hoppas jag inte behöver boka av det bara!

• SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-29 15:05:36 följande:
    Skönt att höra att nån är lika... Jag de är bara overkligt och..konstigt.
    Jag är med er helt och fullt, brudar! Undrar när det kommer att kännas verkligt?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma