• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bellas7

Mimmi det är mycket vanligare att inte ha symtom. Precis som MCT skriver hade jag inget. Jag var sju fulla veckor, gjort två vul när lite illamående började smyga på. Jag har knappt haft några känningar denna graviditet. Och fortfarande samma är det. Jag är 26+3, inga ömma bröst, ingen foglossning, ingen yrsel, ingenting. Jag blir förvånad att det sparkar i magen för jag tror knappt jag är gravid och jag lovar när läkaren tog hcg prov på mig så hade jag gånger tre :).

Så njuuuuuuuttttttttt.

• MissT
    FruW skrev 2011-09-29 05:03:08 följande:
    Åh! Ligger vaken o nojjar... Känns som om ALLA hade MASSA symptom i vecka 5. Jag känner inget :(

Tror ni att det betyder ngt?
    Jag kände heller ingenting runt v 5 förutom molvärk. Har knappt haft något illamående alls eller några ömma/onda bröst denna graviditet och det lilla jag hade kom senare än v 5.
    Så jag tror inte att det betyder någonting. Vi verkar snarare vara ganska många som knappt känt oss gravida denna gång och ändå sitter vi här med växande magar och det kommer/ska du också göra!
  • FruW

Åh jag hoppas sååå att ni har rätt!!

Ni som fått hjälp med samtal hos kurator under grav, tycker ni att det har hjälpt?

Känner mig som ett nervvrak här, har bara katastroftankar... Gråtit 3 gånger hemma nu på morgonen o en gång på jobbet, kl är bara 9...

• pixerpie
    FruW skrev 2011-09-29 09:04:05 följande:
    Åh jag hoppas sååå att ni har rätt!!

Ni som fått hjälp med samtal hos kurator under grav, tycker ni att det har hjälpt?

Känner mig som ett nervvrak här, har bara katastroftankar... Gråtit 3 gånger hemma nu på morgonen o en gång på jobbet, kl är bara 9...
    Å, skruttan... Jag kan förstå dina känslor... Jag har ingen aning om hur jag kommer reagera när jag sitter i samma båt. Känn efter vad du mår bäst av. Sjuka dig och ligga hemme i sängen eller stanna på jobbet och försöka få något att skringra tankarna med.
    Samtalskontakt kanske inte är fel, du känner väl bäst själv...
    Lycka till KRAM!!
  • 3 barns mamma84
    FruW skrev 2011-09-29 04:48:54 följande:
    Grattis till ert kommande bröllop, va kul! Hur såg klänningen ut? Kram
    Min vännina köpte kläningen för 1 år sen men det blev aldrig av då det hände saker.
    Men hon kommer att gifta sig såklart.
    Men iaf hon köpte den och den är alltså helt ny och inte använd alls.
    Hon köpte den för 2000kr Viktoria Sigret (tavade jag rätt?) 
    Det är en vit kläning med blommiga snygga mönster med kjol till över midjan typ och en korsett SKITA snygg som man bänder bakomryggen
    Med en axelband hängandes över axlarna
    Den får jag köpa för 500 kr       
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • FruW

Låter som ett fynd! Kan du inte lägga upp bilder?

• 3 barns mamma84
    FruW skrev 2011-09-29 05:03:08 följande:
    Åh! Ligger vaken o nojjar... Känns som om ALLA hade MASSA symptom i vecka 5. Jag känner inget :(

Tror ni att det betyder ngt?
    Jag har varit gravid 4 ggr i mitt lilla liv och alla graviditeter är olika
    Dottern så hade jag passerat tiden 2 v och hade ömma bröst bara inget mer och inte något annat på hela graviditeten och blötsligt gick vattnet utan något
    Som du förstår en änkel graviditet.

Sonen jag hade masserat BIM+ något kommer inte i håg men iaf jag hade blödningar i 4 dagar (nid misstänker jag och illamåände i 4 dagar)
    När ajg väl gjorde ett test på kvällen vart den helt blå
    Inga symtomer då och efter ett tag v 7-8 fick jag ömma bröst och inget mer men en jobbig graviditet SOM IN I HELVETTE !!
    sen kom detta med kissandet o så men det var okey

När jag vart gravid tredje gången så hade jag app symtomer mådde piss kissade hunger svimmig och törstig och sugen efter citrusfrukter.
    Jag testade mig v 6 fick svagt + fick inskrivning den dagen och hade fått BF dagen med kommer hem var så glad.
    Plötsligt försvan allt v 6+ ?? så kom lillen ut v 8+5
    Den var reda död v 4:a

Sen blev jag gravid igen med eliasHjärtaoch hade symtomer som in i helskotta v 5 och fick test + bim-6 och hade hunger och allt som igår.
    v 8 var allt borta
    Och v 10 kom illamåände igen kom och gick kom och gick men det var ett hjärta som tickade.

Efter elias blev jag gravid igen och hade symtomer men tyvärr ma v 10        

• 3 barns mamma84
    FruW skrev 2011-09-29 14:03:17 följande:
    Låter som ett fynd! Kan du inte lägga upp bilder?
    Den är hos henne just nu
    Men jag lovar ska ta en bild ska bara köpa den först  
  • telgebo
    FruW skrev 2011-09-29 06:32:47 följande:
    Tack MCT! Önskar jag kunde känna mig lugn o glad, istället för rädd o orolig...hoppas det kommer :)
    Jag hade inga symtom första 3 veckorna när jag plussade denna gång, jag var i v.7 när jag började må illa och känna mig väldans trött och sov mig igenom mars månad långt in i april.

Nu känner jag inte så mycket heller förutom då att magen är stor som bara den och sparkar, men inget annat.

Tjejer: behöver få veta. påverkas bebis negativt av ett förhöjt TSH värde? Mitt hade ökat från 2,5 till 3,9 nu på kort tid så nu ska jag öka Levaxindosen från 50 till 75 mikrogram. Är orolig då jag vet att TSH ska ligga på max 2,0 vid graviditet.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 24 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 36+4) efter nästan 2 års kämpande
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma