• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Jag mådde jättedåligt i mina tre tidigare grav (wilda är enda barnet) och den här gången har jag mått så mycket bättre! Så det kan ju växa och se bra ut även om man mår bra. :)

• Liberté
    FruW skrev 2011-10-02 21:40:06 följande:
    Tinkalilla - jag har tyvärr inget bra svar, undrar också! har inga direkta symptom, inga av de "klassiska" iaf, såg att pormaskar kan vara ett symptom o det har jag börjat få... Kul!

Nej, ge mig illamående, molvärk o ömma tuttar! Samt en mobil ul-apparat o en läkare som intygar att allt kommer gå bra!!!  Flört

Vilken v är du i? Jag har precis gått in i v 6....

Kram på dig!

Leaeva - tack!! Jag hoppas du har rätt!! Hur mår Winston, var länge sen vi hörde ngt om honom nu!!
    Jag är i v 7 (6+1), ska till BM på torsdag och VUL om 1.5 vecka. Är så nervös att jag funderar på att avboka det bara för att slippa utsätta mig för det plågsamma besked jag anar att jag kommer att få....
  • FruW

Jo jag vet, får äta upp det senare om det blir så... Men NU, nu vill jag ja massa symptom så jag vågar tro lite på det..,

Är det bara jag som är helt galen när det gäller testandet? Har iofs massa tester från testlagret hemma...

Tinkalilla vad är det som gör att du tror att du kommer få neg besked?

• Liberté
    FruW skrev 2011-10-02 22:12:46 följande:
    Jo jag vet, får äta upp det senare om det blir så... Men NU, nu vill jag ja massa symptom så jag vågar tro lite på det..,

Är det bara jag som är helt galen när det gäller testandet? Har iofs massa tester från testlagret hemma...

Tinkalilla vad är det som gör att du tror att du kommer få neg besked?

Jag känner mig inte som när jag var gravid med mina pojkar, har tre missfall innan de kom och då hade jag mkt mindre symptom. Dock har jag enorma ömmande bröst nu, det är mest de utblivna kaskadkräkningarna dagarna i ända som gör att jag oroar mig.... Inget illamående på morgonen, men på eftermiddagen o kvällen kommer det lite grann. Vet inte om man helt plötsligt tål hcg hormon bättre ju fler ggr man blir gravid o därmed mår bättre...?
  • HjärtatAlicia

Imorgon ska läkaren ringa eftersom mina provsvar var normala, så ska prata  om fortsatt utredning.
    Tog beslutet igårkväll att sluta röka.. om 4 minuter är det ett dygn sen jag röka min sista cigg. Har ersatt lite med kaffe idag, fast jag knappt tycker om det., men måste ha ngt annat att göra.. ganska stolt över mej själv :)
    Vecka 15 imorgon :D

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • MCT79
    Liberté skrev 2011-10-02 21:30:58 följande:
    Tjejer........... HUR slutar man oroa sig???

Är så deppig ikväll, tycker inte jag har samma symptom som jag brukar när gravidieteten gått bra..... Inget kräk, inget morgonillamående.......   
    Jag vet inte.... 18+6 idag och oroar mig än....fast på ett annat sätt tror jag.. :)

Jag väntar tvillingar och har inte haft jäääättemycket symtom.. mina kom först v 7-8..
    Väntar tvillingar! 18+5 idag!
  • FruW

Hej dig flickan fin, vad duktig du är!!! Det kommer bara gå lättare o lättare nu! Kram

Tinkalilla vad jag har hört är varje grav unik o man ska inte jämföra, en del mår jättedåligt ena gången o bra den andra. Sen har jag hört att man mår mer illa med pojkar, men jan ha fel...

• MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-10-02 22:57:31 följande:
    Imorgon ska läkaren ringa eftersom mina provsvar var normala, så ska prata  om fortsatt utredning.
    Tog beslutet igårkväll att sluta röka.. om 4 minuter är det ett dygn sen jag röka min sista cigg. Har ersatt lite med kaffe idag, fast jag knappt tycker om det., men måste ha ngt annat att göra.. ganska stolt över mej själv :)
    Vecka 15 imorgon :D
    Hejja hejja! Kämpa på!
    Väntar tvillingar! 18+6 idag!
  • SoMa72

Bra jobbat, FlickanFin! Idag är det exakt 3 mån sen jag slutade röka...

• FruW

Bra jobbat du med SoMa! Åh vad duktiga ni är!! För många år sedan slutade min mormor röka, hon hade rökt sen hon va 15, som mest 2 paket om dagen. Det har gått jättebra, kan hon kan ni!!!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma