• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Nilee

jag kikar in här också, fick tidigt mf i augusti och har 2 i ryggen sedan tidigare, mensenn kom aldrig tillbaka och nu sitter jag här och gick in i v 6 idag. :)  Och jag är så hima orolig. Hur ska man försöka njuta och koppla bort oron ?

• FruW

Grattis nilee till ditt plus! Vi har samma historia, 3 mf, tidiga, inga barn, har kämpat 1,5 år innan jag äntligen fick ett plus igen. Gick också in i v 6 idag, eller igår... Lite rörigt hur man räknar tycker jag!
    Har inget bra svar när det gäller oro, sitter själv mitt i... Men ngn gång måste det ju gå bra också!

Jag har 2 Vul inbokade, ett på sön o ett den 19, hoppas hoppas att jag inte behöver boka av dom!! Kanske har du möjlighet att boka ett tidigt Vul?

Kram

• Nilee

ja det är lite knepigt det där med räkningen, skönare när man varit där sedan och dom mätt och sånt, och fastställt tiden. :)
    Är du också orolig ? :/ Usch det är så jobbigt.
    Jag ska berätta på jobbet idag, jag har väldigt tungt och fysiskt arbete, jobbar på en fruktavdelning i en matbutik, så jag måste lugna ner mig lite me lyft och dylikt.
    Jag ska ringa och boka på onsdag,  ska också gå kring den 18 oktober på mitt första, tänker precis som du. - " hoppas jag inte behöver boka av de"?
    hur mår du annars i övrigt ? :) 

• FruW

Jag mår bra! Förutom oron... Inga symptom, vilket oroar mig... Springer på toa hela tiden för det känns som att det kommer blod.. Räknar ner till på söndag..

• Safireee

Usch, oron de första veckorna är hemsk! Själv sitter jag här i vecka 38 och jag oroar mig fortfarande. Men nu är det varken missfall eller förtidig födsel som är problemet utan psd i magen. Men snart är hen ute. Jag tycker att jag blev lugnare från att jag kände sparkar, men jag tror inte jag vågade börja TRO att det skulle bli barn förrän efter vecka 25 eller nåt. Men alla andra verkade så säkra... (jag har en fyraåring och fick tre missfall efteråt). Sen det där med illamående tror jag kan variera. Med dottern kräktes jag inte och mådde ok. Denna gången har jag gått på Lergigan men ÄNDÅ mått mkt mer illa än första gången. Kämpa på tjejer! Snart är ni i andra trimestern!

• FruW

Tack snälla safireee för ditt inlägg! Det är som jag misstänker alltså, oron försvinner inte utan bara byter fokus. Sen när bebis väl är här är det väl massa annat att oroa sig över, psd, äter för lite/för mkt, börja cykla, köra moppe... Ngn klok msk sa att få barn är att ständigt oroa sig... Menar inte att låta deppig, utan jag tror att vi får lära oss leva med oron... :)

• SoMa72
    FruW skrev 2011-10-03 06:23:16 följande:
    Bra jobbat du med SoMa! Åh vad duktiga ni är!! För många år sedan slutade min mormor röka, hon hade rökt sen hon va 15, som mest 2 paket om dagen. Det har gått jättebra, kan hon kan ni!!!!
    Tack gumman! Ja, det är ju inte svårt att sluta i såna här lägen, när man vet vad som väntar...
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    FruW skrev 2011-10-03 07:40:55 följande:
    Jag mår bra! Förutom oron... Inga symptom, vilket oroar mig... Springer på toa hela tiden för det känns som att det kommer blod.. Räknar ner till på söndag..
    Det är bra att inte ha några symptom sa min gyn till mig när jag beklagade mig, så försök att tänka att allt växer på som det ska. Hjärta
    Jag tänker såhär att eftersom jag mådde skunk vid de fyra missfallen, så är det nu det kommer gå bra eftersom jag mår bra?
    Och oron, ja den får man försöka lära sig att leva med, lättare sagt än gjort... Obestämd
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • FruW

Åh hjälp mig! Tog mitt cb dig nu, för att fira att det gått en v sen jag fick mitt plus. Hade äl den 12 sept (utslag på stickan) borde inte veckoindikatorn ge mig 3+ nu? Blir så orolig för att det ska gå fel nu! Har ni några erfarenheter?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma