• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • FruW

MCT måste du gå upp på heltid, kan du inre be att få halvtid förlängd? Stor kram till dig

• sugarrush

Oj MCT låter som ert tufft schema. Hur lätt är det att få hp när man väntar twins? Iaf skulle du kanske kunna gå på halvtid hp och halvtid jobb?
    Kram!

• Mmmbop
    Liberté skrev 2011-10-09 19:02:26 följande:
    Jag ska på VUL på onsdag, är sjukt nervös.... Enlgit BM är jag i 7+6, enligt mig själv 7+4. Vad tror ni jag kommer att kunna få se?
    Jag fick se en liten alien med jättehuvud och tickande hjärta i 7+6, den var då 15 mm stor.

MCT: Ja, det är skitjobbigt att pendla så långt. Jag har ungefär lika lång resväg som du. Men jag har å andra sidan fördelen att jag kan börja lite när jag vill så jag brukar inte behöva kliva upp fören klockan sex. Fast då slutar jag ju senare, är sällan hemma före halv sex, sex på kvällen. Du får börja ta det extra lugnt på helgerna och tacka nej till arrangemang. Du har en helt legitim ursäkt för att avstå. Du behöver vila.

Själv sov jag först 10-12 timmar natten mellan lördag och söndag, sedan sov jag middag 1,5-2 timmar på dan och sedan somnade jag igen strax före tio igårkväll. Men antagligen är du mycket tröttare eftersom du har två små liv där i magen!
  • FruW

Åh, de ringde från sjukhuset nu, har fått en tid hos kuratorn på ons redan! Så, först prata av mig hos henne, sen till dr för nytt vul...

Hur har ni andra gjort som har gått i samtalsstöd, har ni haft er partner med?

• Sir Bubbalots mamma

*massor med kramar till havsklippan*

mct usch vilket jobbigt schema...

jowin mysig bild:)

Mimmi80 och tinkalilla lycka till på onsdag     

• Bellas7

Hmm barnen är kvar i magen. Men tappen har minskat. Den är nu 2 cm och barnen väger ca 1180. 1110 och 954g. Hmm jag har dropp hela tiden mot värkar och vet inte riktigt vad jag ska tro. I morgon är det enligt sjukhuset 28+0 så ett ok mål men alldeles för tidigt. Usch

• MCT79
    Bellas7 skrev 2011-10-10 17:05:50 följande:
    Hmm barnen är kvar i magen. Men tappen har minskat. Den är nu 2 cm och barnen väger ca 1180. 1110 och 954g. Hmm jag har dropp hela tiden mot värkar och vet inte riktigt vad jag ska tro. I morgon är det enligt sjukhuset 28+0 så ett ok mål men alldeles för tidigt. Usch
    Hoppas de där två centimetrarna räcker en vecka till. minst!
    Väntar tvillingar! 19+5 idag!
  • MCT79

Jag är på kasst humör.. bussen kom inte i morse, gick till st eriksplan, halkade på löv, landade på höften och sabbade hela bäckenet. Jobbat idag men ont som f-n.
    Trött, fryser (kan inte stänga jackan), pendeln sen hem....gnäll gnäll gnäll....

Väntar tvillingar! 19+5 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma