• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure
    MCT79 skrev 2011-10-10 17:22:47 följande:
    Jag är på kasst humör.. bussen kom inte i morse, gick till st eriksplan, halkade på löv, landade på höften och sabbade hela bäckenet. Jobbat idag men ont som f-n.
    Trött, fryser (kan inte stänga jackan), pendeln sen hem....gnäll gnäll gnäll....
    Stora kramar till dig. Jag vet precis hur det känns (men då hade jag bara en i magen). Jag tycker att du borde få gå ner på halvtid dels pga fysiska skäl men också psykiska med allt vad det innebär med mf och högriskgraviditeter. OM du vill det dvs. Om läkaren skriver ett bra intyg om att det är högre risk för förtidsbörd om du stressar för mycket osv så borde du kunna få gå ner i tid. Bara spinner på tankarna lite...KRAM
  • MCT79
    acure skrev 2011-10-10 17:44:38 följande:
    Stora kramar till dig. Jag vet precis hur det känns (men då hade jag bara en i magen). Jag tycker att du borde få gå ner på halvtid dels pga fysiska skäl men också psykiska med allt vad det innebär med mf och högriskgraviditeter. OM du vill det dvs. Om läkaren skriver ett bra intyg om att det är högre risk för förtidsbörd om du stressar för mycket osv så borde du kunna få gå ner i tid. Bara spinner på tankarna lite...KRAM
    Jaaaa... bara det att jag trappat upp från en utmattningsreaktion sedan förra hösten (november) så det känns som ett stort jävla big FAIL om jag måste backa på en gång...

I morgon tänker jag ta bilen. Dagen blir lite kortare och jag slipper trängas med folk som knuffas och förlita mig på SL... Skiter i att det är mkt dyrare...

Tack för tankarna... det blir nog sådär tillslut... ska träffa bm om två veckor... se vad hon säger då..
    Väntar tvillingar! 19+5 idag!
  • Dag och natt

Tack allihopa... Sitter här och har ont i magen, vill bara att det ska vara över... 
    Vill samtidigt skicka styrkekramar till leaeva och MCT.... {#emotions_dlg.flower}

mimmi: Vi går tillsammans, jag tycker det är jätteskönt att min kärbo är med också så jag får veta hur han tänker och känner också. Och ibland när jag kanske inte minns saker så minns han istället. Det funkar jättebra för oss men man får väl känna efter hur man vill ha det. Ni kan ju gå tillsammans ibland och bara du ibland också om det känns bättre.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-10-10 18:11:03 följande:
    Tack allihopa... Sitter här och har ont i magen, vill bara att det ska vara över... 
    Vill samtidigt skicka styrkekramar till leaeva och MCT.... {#emotions_dlg.flower}

mimmi: Vi går tillsammans, jag tycker det är jätteskönt att min kärbo är med också så jag får veta hur han tänker och känner också. Och ibland när jag kanske inte minns saker så minns han istället. Det funkar jättebra för oss men man får väl känna efter hur man vill ha det. Ni kan ju gå tillsammans ibland och bara du ibland också om det känns bättre.
    Usch det är jag som borde skicka styrkekramar till dig... jag gnäller ju bara... :(  KRAAAAAM!
    Väntar tvillingar! 19+5 idag!
  • Dag och natt

Ingen fara, vi har pest av olika anledningar MCT! Nu måste jag fråga vad din läkare på DS hette igen, jag ska kräva utredning nu och gör det där tänkte jag men jag minns inte vad han hette?? 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • MissT

Skickar kramar till er allihopa. {#emotions_dlg.flower}
    Jag hoppas att bebisarna stannar ett tag till i din mage Leava, att MCT inte skulle behöva gå upp på heltid. att Havsklippan får utredning utan att behöva kämpa för det, att Mimmi och Tinkalilla får se ett pickande hjärta på onsdag och att det är bra med er andra i tråden.

• Bellas7

Havsklippan tänker på dig massor och hoppas verkligen att du orkar ta nya tag om det är som du tror. Hoppet finns ju kvar tills nästa vul. När jag var gravid med min 8 åring så fick jag som du i v 5-6 och stora klumpar och mens. Kunde inte se något i v 7. Men testet var starkt och blev starkare och i v 9 kom stor blödning igen. Såg då på vul en sprallig liten bäbis. Tydligen hade jag fått missfall på tvillingen. Så ge inte upp hoppet än. Skickar stor styrkekram.

Själv ligger jag o surar, vill inte ha bäbisar nu.......

• FruW

Ni är så himla fina alla här!!! Trots att många själva har det jobbigt orkar ni peppa andra! Vad skulle jag göra utan er?

Puss på er

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma