• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Javisst

Det är klart det går bra imorgon, Flickanfin! Förstår att du är nervös dock!

Jag har en deppdag. Kom på mig själv med att inte blir glad när veckorna fortskrider, utan varje vecka gör mig bara mer och mer nerstämd. I mina tankar har jag redan fått MA (som vanligt...) och då vill jag ha det "överstökat" så fort som möjligt. Inte gå till vecka 16 och behöva göra flera extrakontroller för att mäta fostrerna för att bestämma om jag kan skrapas eller måste föda ut dem. Alla ultraljud där man ser de små, med armar ben och allt så himla tydligt. Blää, märks det att jag är lite nere Rynkar på näsan Smet iväg tidigare från jobbet och tänkte äta lunch hemma för att sedan gå en långpromenad i det fina vädret. Hoppas det piggar upp mig lite!

• SoMa72
    Javisst skrev 2011-10-31 12:33:16 följande:

Det är klart det går bra imorgon, Flickanfin! Förstår att du är nervös dock!

Jag har en deppdag. Kom på mig själv med att inte blir glad när veckorna fortskrider, utan varje vecka gör mig bara mer och mer nerstämd. I mina tankar har jag redan fått MA (som vanligt...) och då vill jag ha det "överstökat" så fort som möjligt. Inte gå till vecka 16 och behöva göra flera extrakontroller för att mäta fostrerna för att bestämma om jag kan skrapas eller måste föda ut dem. Alla ultraljud där man ser de små, med armar ben och allt så himla tydligt. Blää, märks det att jag är lite nere Rynkar på näsan Smet iväg tidigare från jobbet och tänkte äta lunch hemma för att sedan gå en långpromenad i det fina vädret. Hoppas det piggar upp mig lite!

Man får vara deppig ibland, det hör ju till... Men hoppas du kom iväg på en skön promenad i finvädret och att du mår lite bättre nu?

Kram på dig!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Mabaja

Nu är jag typ invalid! Har varit ute med Wilda i höstsolen i två timmar.. Hon sprang runt på tomten och hämtade leksaker att leka med (badboll och andra badleksaker) och så lekte hon med Himler (vår katt).. Själv passade jag på att kratta löv- vi har några st om man säger så.. Och nu kommer jag knappt ur soffan! Har sååå ont i rygg och höft. Nu ska jag nog passa på att vila lite då W sover och jag ska träna styrketräning ikväll!

Men bjuder på en liten bild! 

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • SoMa72
    Mamma till W skrev 2011-10-31 14:56:29 följande:
    Nu är jag typ invalid! Har varit ute med Wilda i höstsolen i två timmar.. Hon sprang runt på tomten och hämtade leksaker att leka med (badboll och andra badleksaker) och så lekte hon med Himler (vår katt).. Själv passade jag på att kratta löv- vi har några st om man säger så.. Och nu kommer jag knappt ur soffan! Har sååå ont i rygg och höft. Nu ska jag nog passa på att vila lite då W sover och jag ska träna styrketräning ikväll!

Stackare! Men jag antar att du tar dig iväg på träning på ren envishet? Själv kör jag nog mest kondition på gymmet ikväll...

Åhh, lilla sötnöten!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-10-31 14:56:29 följande:

Så söt hon är !!!
    Men gumman du måste tänka på dig när det är så tuft att vara gravid för oss alla att kratta löven och vara gravid = foglossning och rygg smärta
    Om jag skulle vara din man skulle ja säga till dig ''sätt dig på soffan och ta en bulle och njut''   
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja

Soma: jag ska till Dalarna på onsdag så måste träna ikväll. Så det ska nog funka. Men morgonens pass ställer jag in om det blir samma fina väder som idag

• SoMa72
    Mamma till W skrev 2011-10-31 15:11:51 följande:
    Soma: jag ska till Dalarna på onsdag så måste träna ikväll. Så det ska nog funka. Men morgonens pass ställer jag in om det blir samma fina väder som idag
    Då är du ursäktad!  Tycker du är skitduktig!!  
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79

Jag är genomvrålledsen idag....

Jag har rehabiliterats senaste året och fick lite andra arbetsuppgifter nu efter sommaren. Är tillbaka på heltid sedan 10 oktober och idag hade jag planeringssamtal.
    Alla andra hr haft 60 minuter. Jag fick 35 minuter. Samtalet skedde med min tf chef och hon som är chef över mina ordinarie arbetsuppgifter... har dock aldrig jobbat under henne för hon tillträdde under min rehab..

Iaf.. samtalet gick väl i stort ut på att jag skulle kunna tala om när jag kommer tillbaka från föräldraledigheten och att de inte kan tala om för mig var jag kommer få jobba då.
    PÅ 35 minuter har de lyckats rasera den lilla trygghet som byggts upp under hösten.... känner mig ledsen, uppgiven och hopplöst.

Vad fan ska jag kämpa för?! Idiotställe.....  :´((((

Väntar tvillingar! 22+6 idag!
  • FruW

Skickar en stor kram till dig MCT! Du kan inte be din chef om ett nytt samtal, säga att du inte är nöjd med ert förra o att ni behöver prata igenom det igen?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma