• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon

Tänker på dig flickan. Och håller tummarna att bebis i magen är stark som sina föräldrar och att det inte är något fel. *styrkeKramar!!!!!*

Sen tänkte jag bara slänga me en rad om de ja skrev förut.... idag vid dagislämningen så kände ja som om de vore flytn... men man vet aldsrig så ja kika hemma... o de va en hel del blod... Jaha... mensens ankomst 2 nov 2011,,,,,   

• SoMa72
    FruW skrev 2011-11-02 10:20:07 följande:
    Förlåt flickan för mitt grattis! Jag förstod inte vad det innebar, har inga egna erfarenheter av rul. Jag förstår att du är jätteorolig! Jag hoppas att allt ser bra ut nästa gång o att ert barn är fullt friskt!

Ber återigen om ursäkt om jag sårade dig!

Stor kram
    Hur mår DU idag, gumman? Hjärta Inte ont och så hoppas jag... Sen ska man sova kl. 03 på natten, inte ligga och wordfeuda Nu leder du ju så mkt över mig, igen! Men det är bara för mig att gilla läget.. M-)

Bamsekram!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79
    PåvägMotSyskon skrev 2011-11-02 10:29:05 följande:
    Tänker på dig flickan. Och håller tummarna att bebis i magen är stark som sina föräldrar och att det inte är något fel. *styrkeKramar!!!!!*

Sen tänkte jag bara slänga me en rad om de ja skrev förut.... idag vid dagislämningen så kände ja som om de vore flytn... men man vet aldsrig så ja kika hemma... o de va en hel del blod... Jaha... mensens ankomst 2 nov 2011,,,,,   
    tråk!
    Väntar tvillingar! 23+1 idag!
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 10:09:34 följande:
    Inte för att vara oförskämd eller så.. men ni som skriver att det var skönt att allt såg bra ut på vårt Rul, och gratulerar till lyckat rul.. läste ni verkligen vad jag skrev? var jag så otydlig?
    Bebis har bara 2 kärl i navelsträngen istället för 3. Det kan tyda på hjärtfel, kromosomfel eller med jättemycket tur.. ingentig alls. Men där finns en stor risk att bebis inte får den näring h*n behöver eftersom flödet i navelsträngen blir sämre med bara 2 kärl. Samt att bm inte hittade magsäcken, men kan ha den enkla förklaringn att bebis precis tömt. Tycker ni att det var ett lyckat rul? :(
    Återigen, ber om ursäkt om jag är oförskämd.. men rulet rasade min värld..
    Mitt "oh vad skönt" riktade sig till den oro du har uttryckt över att bebis skulle leva eller inte. Sen la jag till att jag hoppas att de kan se mer nästa vecka.

Ber om ursäkt om du uppfattade det som att jag var "glad" över de orosmoment ni ställs inför.
    På mitt rul tittade man inte ens på navelsträngen. Iaf var det inget som nämndes för mig/oss.

Jag hoppas självklart att allt ser bättre/BRA ut nästa vecka!
    Väntar tvillingar! 23+1 idag!
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-11-02 10:39:05 följande:
    tråk!
    Vad himla gulligt av dig att skicka kort och choklad till Mimmi!!! Hjärta {#emotions_dlg.flower} 
    Och hur mår du nu? Har mötet med pisschefen hunnit lägga sig lite? *kramar om*
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • FruW

SoMa ja vad gör man? Klarvakna både jag o sambon mellan 3-4,30 i natt.. Då är det jättebra att wordfeuda :)

Jag mår över förväntan faktiskt. Inte ont, blöder yttepytte. Däremot har skräcken över att det här kanske aldrig kommer att gå angripit mig.. Jaja, det ska väl gå det med..,

Visst var det fint av MCT!

• HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-11-02 10:43:14 följande:
    Mitt "oh vad skönt" riktade sig till den oro du har uttryckt över att bebis skulle leva eller inte. Sen la jag till att jag hoppas att de kan se mer nästa vecka.

Ber om ursäkt om du uppfattade det som att jag var "glad" över de orosmoment ni ställs inför.
    På mitt rul tittade man inte ens på navelsträngen. Iaf var det inget som nämndes för mig/oss.

Jag hoppas självklart att allt ser bättre/BRA ut nästa vecka!
    Tack Mct {#emotions_dlg.flower} Antar att jag är så full av hormoner, känslor, tankar m.m att jag ser svart eller vitt just nu. Är såååå mkt att ta in.
    Dom tittar på navelsträngen på alla rul/ul men dom nämner det vbara om det inte ser normalt ut.
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3 PLUS 28/7 - BF 1 APRIL 2012 <3
  • Mabaja

Flickanfin: är navelsträngen nåt som kollas på alla rul? Enda gången jag hört nåt om det var när mvc skulle lyssna på hjärtslagen. Då har hon även lyssnat på flödet men aldrig sagt något på varken rul med w eller nu med w2.

• HjärtatAlicia
    Mamma till W skrev 2011-11-02 12:23:36 följande:
    Flickanfin: är navelsträngen nåt som kollas på alla rul? Enda gången jag hört nåt om det var när mvc skulle lyssna på hjärtslagen. Då har hon även lyssnat på flödet men aldrig sagt något på varken rul med w eller nu med w2.
    Ja dom kollar alltid, det fick vi veta av både bm och jourläkaren som kom inspringades igår. Dom berättar dock bara det om där är ngt onormalt med den ;)
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3 PLUS 28/7 - BF 1 APRIL 2012 <3
  • MissT
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 10:09:34 följande:
    Inte för att vara oförskämd eller så.. men ni som skriver att det var skönt att allt såg bra ut på vårt Rul, och gratulerar till lyckat rul.. läste ni verkligen vad jag skrev? var jag så otydlig?
    Bebis har bara 2 kärl i navelsträngen istället för 3. Det kan tyda på hjärtfel, kromosomfel eller med jättemycket tur.. ingentig alls. Men där finns en stor risk att bebis inte får den näring h*n behöver eftersom flödet i navelsträngen blir sämre med bara 2 kärl. Samt att bm inte hittade magsäcken, men kan ha den enkla förklaringn att bebis precis tömt. Tycker ni att det var ett lyckat rul? :(
    Återigen, ber om ursäkt om jag är oförskämd.. men rulet rasade min värld..
    Jag ber jätte mycket om ursäkt...förstod inte vad det innebar och insåg därför inte att det kan röra sig om något allvarligt. Pyrets navelsträng kommenterades inte på vårt RUL och jag visste inte att det var något de alltid tittar på och att den kan se olika ut. Det var verkligen inte min mening att låta glad över saker som kan vara orosmoment. Jag hoppas att de kommer kunna se allt tydligt och klart nästa vecka och att allt då ser bra ut. Kan ni få svar nästa v på vad de två kärlen innebär i ert fall? Eller behövs ytterliggare undersökningar för det?
    Hoppas verkligen att det inte är någon fara och det var inte min mening att såra dig.  
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma