• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • HjärtatAlicia
    MissT skrev 2011-11-02 12:37:44 följande:
    Jag ber jätte mycket om ursäkt...förstod inte vad det innebar och insåg därför inte att det kan röra sig om något allvarligt. Pyrets navelsträng kommenterades inte på vårt RUL och jag visste inte att det var något de alltid tittar på och att den kan se olika ut. Det var verkligen inte min mening att låta glad över saker som kan vara orosmoment. Jag hoppas att de kommer kunna se allt tydligt och klart nästa vecka och att allt då ser bra ut. Kan ni få svar nästa v på vad de två kärlen innebär i ert fall? Eller behövs ytterliggare undersökningar för det?
    Hoppas verkligen att det inte är någon fara och det var inte min mening att såra dig.  
    Ville inte vara oförskämd, men märktes att många inte förstod och här satt jag och var superledsen.
    Den 8:e ska en läkare göra ett nytt ul och göra en "felsökning" för att kolla bebis mer noggrant än vad bm gjorde igår på rul. Dom kommer även erbjuda fvp och det kommer vi att tacka ja till.. eftersom det finns risk för kromosomfel. Tror inte vi får klara besked nästa gång, det kommer nog krävas en del undersökningar först :/
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3 PLUS 28/7 - BF 1 APRIL 2012 <3
  • SoMa72
    FruW skrev 2011-11-02 11:07:41 följande:
    SoMa ja vad gör man? Klarvakna både jag o sambon mellan 3-4,30 i natt.. Då är det jättebra att wordfeuda :)

Jag mår över förväntan faktiskt. Inte ont, blöder yttepytte. Däremot har skräcken över att det här kanske aldrig kommer att gå angripit mig.. Jaja, det ska väl gå det med..,

Visst var det fint av MCT!
    Skönt att du mår så pass bra ändå!
    Du, det KOMMER att gå vägen, det bara vet jag! Men jag tror, som sagt, att progesteron och trombyl "is da shit" även för dig... Hjärta Förstår dock din skräck alltför väl, men med största sannolikhet så är den obefogad.
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MissT
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 12:41:50 följande:
    Ville inte vara oförskämd, men märktes att många inte förstod och här satt jag och var superledsen.
    Den 8:e ska en läkare göra ett nytt ul och göra en "felsökning" för att kolla bebis mer noggrant än vad bm gjorde igår på rul. Dom kommer även erbjuda fvp och det kommer vi att tacka ja till.. eftersom det finns risk för kromosomfel. Tror inte vi får klara besked nästa gång, det kommer nog krävas en del undersökningar först :/
    Jag tycker att det är jätte bra att du sa till...eller ja skrev....eftersom vi var många som inte insåg att det kan vara någon fara med bebisen. Hoppas som sagt att undersökningarna kommer visa på att det inte är någon fara/något fel. Ta hand om er!
  • MissT

Mimmi skönt att du trots omständigheterna verkar må ganska bra och vad skönt att du inte blöder så mycket. Det gjorde inte jag heller...trodde att jag skulle blöda mycket mer. Förstår dina känslor, har varit där jag också, men det ska gå vägen för er igen och då ska ni komma hela vägen in i mål. Jag hoppas och tror på det  {#emotions_dlg.flower}

• MCT79
    SoMa72 skrev 2011-11-02 10:43:29 följande:
    Vad himla gulligt av dig att skicka kort och choklad till Mimmi!!! Hjärta {#emotions_dlg.flower} 
    Och hur mår du nu? Har mötet med pisschefen hunnit lägga sig lite? *kramar om*
    Lyckades konfrontera henne idag igen... så det känns sådär...  jag får nog söka andra jobb så sakteliga under min föräldraledighet... hittar jag nått så toppen...om inte så tar jag det då...
    Väntar tvillingar! 23+1 idag!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-11-02 11:07:41 följande:
    SoMa ja vad gör man? Klarvakna både jag o sambon mellan 3-4,30 i natt.. Då är det jättebra att wordfeuda :)

Jag mår över förväntan faktiskt. Inte ont, blöder yttepytte. Däremot har skräcken över att det här kanske aldrig kommer att gå angripit mig.. Jaja, det ska väl gå det med..,

Visst var det fint av MCT!
    Klart det kommer gå vägen... I know it.. =)
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-11-02 14:13:14 följande:
    Lyckades konfrontera henne idag igen... så det känns sådär...  jag får nog söka andra jobb så sakteliga under min föräldraledighet... hittar jag nått så toppen...om inte så tar jag det då...
    Hmm, ja att söka andra jobb under ledigheten låter som en vettig idé och du kommer säkert hitta nåt också!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-11-02 14:27:14 följande:
    Hmm, ja att söka andra jobb under ledigheten låter som en vettig idé och du kommer säkert hitta nåt också!
    Jaa jag är så jävla trött på det där stället ibland så jag kan kräkas...=)  NU är det ju ingen som lär anställa mig så jag får ha lite is i magen.. =)
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-11-02 14:32:52 följande:
    Jaa jag är så jävla trött på det där stället ibland så jag kan kräkas...=)  NU är det ju ingen som lär anställa mig så jag får ha lite is i magen.. =)
    Tänk på att det inte är så långt kvar tills du är mammaledig heller... =) Du lär ju knappast gå över tiden, för det är det väl knappt nån som gör med tvillingar? =)
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-11-02 14:39:09 följande:
    Tänk på att det inte är så långt kvar tills du är mammaledig heller... =) Du lär ju knappast gå över tiden, för det är det väl knappt nån som gör med tvillingar? =)
    Näe jag tänkte bli först....  Cool
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma