• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • FruW

Det är ganska ok, trots allt. ska bli skönt att få skrapningen gjord. Känns dock jobbigt att gå tillbaka till "ogravid".. Jag tog med sambon till dagens kuratorbesök, var nog bra för oss båda. Det verkar som om även han kommer vara hemma från jobbet ett par dagar.

Ngn som vet när man behöver ha läkarintyg att lämna till jobbet? Gick hem vid lunch i torsdags, tänker va hemma veckan ut, om jag orkar. Tror det kan vara bra att samla lite kraft.

• Mmmbop
    HjärtatAlicia skrev 2011-10-31 11:25:33 följande:
    SoMa72 & Mmmbop: Tack :) Har knappt sovit inatt.. undrar hur det ska bli natten till imorgon då?? Är så ledsen, för min angelsound har gått sönder.. hade jag bara haft den så hade jag kunnat lyssna på bebis ikväll och lugna mig med hjärtljuden innan rulet imorgon.. men nu har jag ju inte lyssnat på bebis sen vecka 16.. så den kanske inte lever. fast då får jag nog söka hjälp för det buffar och sprattlar i magen.. så då har jag ngt annat som rör sig där inne isåfall.. åhh nu svamlar jag. hade lätt velar ta en "sup" innan rul imorgon, lite lugnande.. men så kom jag på att jag är gravid.. då dricker man inte alkohol.. snyggt att komma in på rul salongsberusad :P JAG ÄR SKITNERVÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖS! *märks kanske inte?*
    Hehe... Liiiite, liiiiite roligt
  • Javisst

Usch, vad jobbigt MTC! Hoppas du kan få ett nytt möte!

Mimmi, en vecka får man vara hemma utan läkarintyg. Jag pratade med min läkare om ev. läkarintyg och hon sa att "stanna hemma så länge du känner att du behöver" och att hon kan skriva ett läkarintyg efterhand. Nu har det inte behövt, men prata med någon av läkarna på sjukhuset när du ska skrapas! Kram på dig!

• MCT79
    FruW skrev 2011-10-31 19:08:54 följande:
    Det är ganska ok, trots allt. ska bli skönt att få skrapningen gjord. Känns dock jobbigt att gå tillbaka till "ogravid".. Jag tog med sambon till dagens kuratorbesök, var nog bra för oss båda. Det verkar som om även han kommer vara hemma från jobbet ett par dagar.

Ngn som vet när man behöver ha läkarintyg att lämna till jobbet? Gick hem vid lunch i torsdags, tänker va hemma veckan ut, om jag orkar. Tror det kan vara bra att samla lite kraft.
    Vet din chef om varför du är hemma?
    Om det bara handlar om en dag "över en vecka" så kanske de tycker det är okej ändå. Är nog lite olika på arbetsgivare det där...
    Väntar tvillingar! 22+6 idag!
  • PåvägMotSyskon

Hej alla. Jag fick barn 4jan i år, ammat ända tills Nu då de blir 1ggn/dag el ibland miss å de går 11/2 dag emellan. Aldrig fått mens när jag ammat me mina 2 tidigare barn, Utan efter jag slutat. Nu idag kom de blod bland flytn, Så de va inte mkt men ändå Så mån vet att de va blod + flyt. Grejen är den att vi har 6 inte allt för ofta då vi har oskyddat å då kör me avbrutet ... De grejer ja känner till ang blodflyt e att de e tecken blödning för äl. Nidis bus befruktning. Nå mer?? Kom bara de tillfället idag på em... Undrar Sååå va de betyder. Aldrig haft Så förut va jag Minns. Hoppas ni alla mår bra.

• FruW

MCT nej, jag har bara sagt att jag ska opereras idag o behöver vara hemma ett tag, inte varför. Har inte den mest empatiska chefen, o tycker inte att han har med det att göra.. Men ska be om ett intyg iaf...

• MCT79
    FruW skrev 2011-11-01 05:10:47 följande:
    MCT nej, jag har bara sagt att jag ska opereras idag o behöver vara hemma ett tag, inte varför. Har inte den mest empatiska chefen, o tycker inte att han har med det att göra.. Men ska be om ett intyg iaf...
    Ja gör det.. bra att ha om inte annat...

Tänker på dig idag gumman.... kraaaaaam!
    Väntar tvillingar! 23+0 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma