• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • FruW

Tack snälla ni!! Jag mår faktiskt bättre än väntat, har inte behövt ta några extra smärtstillande tabletter.

Leaeva hur mår ni o de små??

Vet ni vad som kom på posten idag? Ett jättefint scrappat kort med en stor chockladkaka i!!! finaste MCT, tack ska du ha!!!!

• MCT79

Tänkte du kunde behöva det... :)
    Jag fick choklad av Sofy. Nu var det min tur att ge tillbaka till någon annan. :)

• 3 barns mamma84
    Flickanfin:Har sparat din blogg hade inte denm och ja som bebbe ser ut som en homer hahaha coolt ..
    Och skönt att allt såg bra och det kommer det göra framåt med.
    Dagens läkare kan allt.  

Mimmi: Åh hjärtat om jag kunde så skulle du få många kramar ifrån mig.
    Det är så jobbigt men jag önskar dig all lycka snart ska du gifta dig och du ska tänka på det som gör dig glad.
    Nu ska du bara lägga dig ner vara med din man och äta massor med godis (inte för mkt bara)
    Kom ihåg att borsta tänderna med
    Åh gumman du har haft en jobbig dag men fan vad du är stark kvinna !!

HjärtaHjärtaHjärta      

Syskon:
    Det kan vara mensen som är koko just nu då det är första mensen om jag inte förståt fel ..
    Det kan vara ägglossnings blödningar som du och jag haft innan vi blev på smällen.
    Och det kan vara at du är gravid ..
    Vänta och se sen köper du ett test om det inte blir mens ..     

Leaeva:
    Hur går det med bebbarna ?
    Hur går dagarna med 3 st ?
    Och hur går ammningen och blöjbytet jag är SÅ nyfiken coolt med 3 på en gång.
    ''3 flygor på en smäll''    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MCT79
    PåvägMotSyskon skrev 2011-11-01 18:56:27 följande:
    Tack för svaret på egna erfarenheter. Mena de som va Inne å hade erfarenhet av de själva kunde svara. Men tiden Tack igen. Får vänta å se.
    Förlåt kanske jag var otydlig... jag har varit inne och läst men inte orkat svara... men nu så! =)
    Väntar tvillingar! 23+1 idag!
  • HjärtatAlicia

Inte för att vara oförskämd eller så.. men ni som skriver att det var skönt att allt såg bra ut på vårt Rul, och gratulerar till lyckat rul.. läste ni verkligen vad jag skrev? var jag så otydlig?
    Bebis har bara 2 kärl i navelsträngen istället för 3. Det kan tyda på hjärtfel, kromosomfel eller med jättemycket tur.. ingentig alls. Men där finns en stor risk att bebis inte får den näring h*n behöver eftersom flödet i navelsträngen blir sämre med bara 2 kärl. Samt att bm inte hittade magsäcken, men kan ha den enkla förklaringn att bebis precis tömt. Tycker ni att det var ett lyckat rul? :(
    Återigen, ber om ursäkt om jag är oförskämd.. men rulet rasade min värld..

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3 PLUS 28/7 - BF 1 APRIL 2012 <3
  • SoMa72
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 10:09:34 följande:
    Inte för att vara oförskämd eller så.. men ni som skriver att det var skönt att allt såg bra ut på vårt Rul, och gratulerar till lyckat rul.. läste ni verkligen vad jag skrev? var jag så otydlig?
    Bebis har bara 2 kärl i navelsträngen istället för 3. Det kan tyda på hjärtfel, kromosomfel eller med jättemycket tur.. ingentig alls. Men där finns en stor risk att bebis inte får den näring h*n behöver eftersom flödet i navelsträngen blir sämre med bara 2 kärl. Samt att bm inte hittade magsäcken, men kan ha den enkla förklaringn att bebis precis tömt. Tycker ni att det var ett lyckat rul? :(
    Återigen, ber om ursäkt om jag är oförskämd.. men rulet rasade min värld..
    Jag läste nyss din blogg och kommenterade där! Tänker på dig! Hjärta
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • HjärtatAlicia
    SoMa72 skrev 2011-11-02 10:11:48 följande:
    Jag läste nyss din blogg och kommenterade där! Tänker på dig! Hjärta
    Jag fick din kommentar, den värmde! Tack så hjärtligt Hjärta
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3 PLUS 28/7 - BF 1 APRIL 2012 <3
  • SoMa72
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 10:16:58 följande:
    Jag fick din kommentar, den värmde! Tack så hjärtligt Hjärta
    Inget att tacka för, gumman!  I med- och motgång vet du... Hjärta
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • FruW

Förlåt flickan för mitt grattis! Jag förstod inte vad det innebar, har inga egna erfarenheter av rul. Jag förstår att du är jätteorolig! Jag hoppas att allt ser bra ut nästa gång o att ert barn är fullt friskt!

Ber återigen om ursäkt om jag sårade dig!

Stor kram

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma