• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • FruW

Hej!

Nu är jag vaken ;) det har gått bra, var lite jobbigt när jag vaknade efter op, blev så tydligt att det är över nu... Personalen var toppen, har inte direkt ont heller. Pratade med min mf-läkare, han gjorde skrapningen, i nästa gång vi blir gravida kan han hjälpa oss med trombyl o progesteron, så det känns skönt! Han tyckte också att vi inte skulle ge upp hoppet.

Känns skönt att jag fick skrapning, hade inte orkat med de andra metoderna just nu. Har köpt en stor påse godis, hemma väntar lite sköna filmer o soffan, ska bara vila hela kvällen. Sen blir det fullt fokus på bröllopet, barn får vänta några månader.

Grattis flickan till lyckat Vul, du ska se att det ser bra ut nästa gång!

Kram från mig

• MissT

Mimmi skönt att det gått bra och att du fick bra personal som tog hand om dig. Har tänkt på dig/er idag! Vila nu och unna dig massor av godis från den stora påsen, det är du väl värd. Ta hand om dig/er! Stor kram från mig

Flickanfin grattis till lyckat ultraljud. Det kommer säkert se bra ut nästa vecka. Ibland kan det vara lite svårt att se allt så det var ju bra att ni fick en ny tid nästa vecka så det kan kolla igen.  

• MCT79
    PåvägMotSyskon skrev 2011-11-01 16:31:23 följande:
    Tack för svaret. Nån mer som vet?
    Jag har inte riktigt orkat vara här inne och svara, jag har haft blodiga flytningar vid äl, inför mens, vid MA, vid graviditet och vid mitt utomkveds... så det känns lite omöjligt att svara på vad det kan bero på... :)

"allt" är nog mitt svar...=)
    Väntar tvillingar! 23+0 idag!
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-01 15:54:58 följande:
     Bebis lever, och ser frisk ut vad dom kan se just nu. Blev flyttad ett par dagar så nu är bf den 6/4 istället för 1/4. Där var bara två kärl i navelsträngen vilket gör att vi fick en tid igen till läkaren som ska göra nästa ul om en vecka, och magsäcken syntes inte.. så därför ska det också kollas upp om en vecka. Men den levde iaf ♥
    Oh vad skönt! Du ska se att man ser allting annat om en vecka!
    FruW skrev 2011-11-01 16:36:05 följande:
    Hej!

Nu är jag vaken ;) det har gått bra, var lite jobbigt när jag vaknade efter op, blev så tydligt att det är över nu... Personalen var toppen, har inte direkt ont heller. Pratade med min mf-läkare, han gjorde skrapningen, i nästa gång vi blir gravida kan han hjälpa oss med trombyl o progesteron, så det känns skönt! Han tyckte också att vi inte skulle ge upp hoppet.

Känns skönt att jag fick skrapning, hade inte orkat med de andra metoderna just nu. Har köpt en stor påse godis, hemma väntar lite sköna filmer o soffan, ska bara vila hela kvällen. Sen blir det fullt fokus på bröllopet, barn får vänta några månader.

Grattis flickan till lyckat Vul, du ska se att det ser bra ut nästa gång!

Kram från mig
    Hjärta
    Väntar tvillingar! 23+0 idag!
  • PåvägMotSyskon

Tack för svaret på egna erfarenheter. Mena de som va Inne å hade erfarenhet av de själva kunde svara. Men tiden Tack igen. Får vänta å se.

• Mabaja

Pvms: fråga i barntråden annars. :) finns länkat i ts till slutna tråden om du inte redan är med. :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma