• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MissT
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 16:23:07 följande:
    Tack snälla du, ska läsa igenom ikväll! Vill inte sitta i samma sits igen. 
    Det var så lite så.....det förstår jag att du inte vill. Hoppas att det löser sig med pengarna och att ni hittar svar på vad som gäller angående de olika försäkringarna.
  • Odetta

Ang försäkring, ett tips från oss som är efterkloka nu....

Teckna för Guds skull en gravidförsäkring som ni betalar för, INTE en gratis!!!!!!

Dem flesta man betalar för går nämligen över i en barnförsäkring UTAN att det krävs en hälsodeklaration om man tecknar barnförsäkringen innom 6 månader.

Hade vi gjort det hade vi haft försäkring på Vidar nu, men vi tecknade bara en gratis och V blev sjuk så istället har vi blivit nekade av 5 bolag hittils som inte vill ha oss som kunder och ungen är oförsäkrad....

Så teckna en betalgravidförsäkring...mitt efterkloka tips!

• Odetta

Plus att betalförsäkringen täcker samma som en barnförsäkring de första månaderna även om barnförsäkringen inte är tecknad ännu...det gör inte en gratis försäkring (fick vi också lära oss den hårda vägen)

• MCT79
    Odetta skrev 2011-11-02 16:57:16 följande:
    Ang försäkring, ett tips från oss som är efterkloka nu....

Teckna för Guds skull en gravidförsäkring som ni betalar för, INTE en gratis!!!!!!

Dem flesta man betalar för går nämligen över i en barnförsäkring UTAN att det krävs en hälsodeklaration om man tecknar barnförsäkringen innom 6 månader.

Hade vi gjort det hade vi haft försäkring på Vidar nu, men vi tecknade bara en gratis och V blev sjuk så istället har vi blivit nekade av 5 bolag hittils som inte vill ha oss som kunder och ungen är oförsäkrad....

Så teckna en betalgravidförsäkring...mitt efterkloka tips!
    Tack Odd! Ska ta ditt råd! =)

Här fick jag precis ett samtal från min barnmorska... lämnade en urinodling i går... och tydligen har jag UVI igen... vilket förklarar mina sammandragningar. Så i morgon måste jag hämta ut en kur penicillin igen.... kuuuuuul....
    Väntar tvillingar! 23+1 idag!
  • Javisst

Flickafin, usch vad tråkigt med dåliga nyheter på RUL! Förstår att alla tankar går runt runt i en enda röra. Håller verkligen tummarna att allt ser bra ut nästa gång!

MCT, tråkigt med jobbet och UVI.

Börjar räkna ner dagarna inför nästa VUL, torsdag nästa vecka. Försöker koppla bort tankarna lite och tittar på solresor Solig Såå himla sugen att åka bort över jul och slippa all julstress.

När är det man har tid till RUL? Vecka 17-20 tror jag att jag läst men är det I vecka 17 (ni vet 16+någonting) eller fulla veckor man räknar (17+)? Kommer inte ihåg riktigt...

• MCT79

Jag tror det är 17+. Men det verkar som de flesta får komma efter 18+...

• JoWiAn

MCT: Jag hade UVI hela tiden med sonen. Till slut kissade jag rent blod. Fick gå på foradantin (stavning?) till förlossningen.

• MCT79

Jag hoppas på något annat än selexid som jag fick sist. Spydde som f-n av den...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma