• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Mct: vi kan sitta med varsin laptop i knät och söka jobb när våra fyra vilddjur springer runt. ;) jag är ju inte så välkommen till mitt jobb och så tänkte jag ju bli klar med min utbildning nån gång. :)

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-11-02 15:17:06 följande:
    Mct: vi kan sitta med varsin laptop i knät och söka jobb när våra fyra vilddjur springer runt. ;) jag är ju inte så välkommen till mitt jobb och så tänkte jag ju bli klar med min utbildning nån gång. :)
    Ska du med på vattengympa dÅ? Säkert bra för dina fogar.... Cool
    Väntar tvillingar! 23+1 idag!
  • MissT

Jag ska också söka jobb under föräldraledigheten. Är förhoppningsvis klar socionom i början av nästa år och vill inte tillbaka till mig gamla jobb efter föräldraledigheten. Vill ju hitta ett jobb som har med min utbildning att göra.

• HjärtatAlicia

Sitter och funderar på om vi ska teckna en gravidförsäkring lite kvickt?! Alicias hjärtfel upptäcktes 4 dagar innan hennes skit-försäkring genom folksam började gälla. Vi hade ingen aning eftersom det DÅ bara stod i den lilla finstilta texten att dom hade 6 månaders karens på sjukdom. Vår ekonomi gick under eftersom mannen var hemma från jobb 5 veckor när hon opererades, sjukhusvistelse, mar, körning m.m är inte billigt.. hmm!

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3 PLUS 28/7 - BF 1 APRIL 2012 <3
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 15:52:16 följande:
    Sitter och funderar på om vi ska teckna en gravidförsäkring lite kvickt?! Alicias hjärtfel upptäcktes 4 dagar innan hennes skit-försäkring genom folksam började gälla. Vi hade ingen aning eftersom det DÅ bara stod i den lilla finstilta texten att dom hade 6 månaders karens på sjukdom. Vår ekonomi gick under eftersom mannen var hemma från jobb 5 veckor när hon opererades, sjukhusvistelse, mar, körning m.m är inte billigt.. hmm!
    Gör det!
  • HjärtatAlicia

Kruxet är att vi inte har dom där tusen kronorna som en full försäkring kostar.. och hittar ingen gratis som täcker så mkt :/

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3 PLUS 28/7 - BF 1 APRIL 2012 <3
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 15:57:21 följande:
    Kruxet är att vi inte har dom där tusen kronorna som en full försäkring kostar.. och hittar ingen gratis som täcker så mkt :/
    Aj fan... :(
    Vi ska teckna den hos TryggHansa...

NI kan inte låna pengarna av någon då? förälder eller så?
  • HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-11-02 16:02:04 följande:
    Aj fan... :(
    Vi ska teckna den hos TryggHansa...

NI kan inte låna pengarna av någon då? förälder eller så?
    Trygghansa och länsförsäkringar är de som jag tittat mest på..
    Frågan är bara om det ändå täcker om bebis är sjuk.. eftersom dom redan har upptäckt att den KAN vara sjuk..

Ska prata med min mormor och mamma om det imorgon, se om dom kan låna ut.
  • MissT
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-02 15:52:16 följande:
    Det låter som en bra idé. Hoppas att ni kan få ihop pengarna till försäkringen.
    Betalvarianten hos Trygghansa inte börjar gälla förrän v 26 och jag tror att det är först då ni behöver betala den. Däremot tycker jag inte att det står tydligt vad som gäller kring om sjukdom upptäcks innan v 26.
    Här står det om Trygghansas gravidförsäkringar både gratis- och betalvaranten:
    http://www.trygghansa.se/SiteCollectionDocuments/pdf/2010/P00353_GravidKORR.pdf
  • HjärtatAlicia
    MissT skrev 2011-11-02 16:18:27 följande:
    Det låter som en bra idé. Hoppas att ni kan få ihop pengarna till försäkringen.
    Betalvarianten hos Trygghansa inte börjar gälla förrän v 26 och jag tror att det är först då ni behöver betala den. Däremot tycker jag inte att det står tydligt vad som gäller kring om sjukdom upptäcks innan v 26.
    Här står det om Trygghansas gravidförsäkringar både gratis- och betalvaranten:
    www.trygghansa.se/SiteCollectionDocuments/pdf...
    Tack snälla du, ska läsa igenom ikväll! Vill inte sitta i samma sits igen. 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma