• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-28 19:55:12 följande:
    Åhh MCT, vilken underbar mage du har <3

Här är det inge bra.. sammandragningar och tryck neråt :( 
    flickanfin, har du kollat upp det?
    Väntar tvillingar! 26+6 idag!
  • Liberté
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-28 19:55:12 följande:
    Åhh MCT, vilken underbar mage du har <3

Här är det inge bra.. sammandragningar och tryck neråt :( 
    Ringt förlossningen? Vilken v är du i? Här tar dom emot på förlossningen från v 22+0
  • HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-11-28 19:56:27 följande:
    flickanfin, har du kollat upp det?
    Nej inte ännu, ska ringa bm imorgon och se vad hon säger.. om jag får komma till henne (2 mil) och bli underökt och ta prover eller om jag måste till gyn (8mil)..
    Är väldans obehagligt.. särskilt att det kommer och trycker fast jag är stilla och till och med ligger ner :S 
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3 PLUS 28/7 - BF 1 APRIL 2012 <3
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-28 19:58:09 följande:
    Nej inte ännu, ska ringa bm imorgon och se vad hon säger.. om jag får komma till henne (2 mil) och bli underökt och ta prover eller om jag måste till gyn (8mil)..
    Är väldans obehagligt.. särskilt att det kommer och trycker fast jag är stilla och till och med ligger ner :S 
    Men förlossningen då?
    Väntar tvillingar! 26+6 idag!
  • HjärtatAlicia

Förlossningen är också 8 mil, och de tar inte emot mig.. är i 21+2 idag..
    Jag känner mej inte så rädd eller nojjig ännu.. känner mest att det bör kollas.. för har haft sd sen vecka 16 ungefär.. men då var de inte onda och störde inte mej.. och det här trycket neråt är obehagligt.. :/ 

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3 PLUS 28/7 - BF 1 APRIL 2012 <3
  • Javisst
    Liberté skrev 2011-11-28 19:42:34 följande:
    Behöver råd från er tjejer, idag anlände äntligen mitt paket med mammakläder, dock ser jag VÄLDIGT gravid ut (inte konstigt, snart v 16 med barn nr 3).....och jag är lite osäker på att "gå ut" med det så på jobbet bland föräldrar och barn- jobbar på förskola som lärare.... Jag oroar mig för att något ska vara fel på rul nämligen. Tror dock redan att många anar då deras fokus mest hamnar i midjehöjd istället för ögonkontakt när jag pratar med dom...

Hur har ni gjort? Någon som jobbar dom lärare eller bland mycket folk? Känns som om min graviditet blir allas angelägenhet då....       
    Jag möter också väldigt mycket folk på min arbetsplats och jag kan helt klart förstå din oro. Jag har rätt bra arbetskläder på så sätt att det nog kommer gå att dölja ett tag till, men har inte RUL fören vecka 21 så jag vet inte... kommer berätta för chefen innan, men vet inte när. Om ett par veckor iaf, men drar mig verkligen för det. Vill inte att alla ska prata om det hela tiden som de gjort med tidigare gravida på arbetsplatsen.

När jag berättar för chefen (bara för att vara shysst att ge honom lång tid att hitta vikarie + planera inför vår/sommar) så kommer jag be honom att det stannar mellan oss fram tills efter RUL. Om någon skulle fråga innan då får man väl ta det då... Obestämd
  • Natur

hej! någon/några kanske känner igen mitt nick.. jag hade bf 26 november men går fortfarande och väntar på bebis. Idag av en slump upptäcktes att jag har UVI hos bm (har inga symptom) så ska nu få behandling, tänkte fråga MCT som verkar vara lite med i "vårdsvängen" om det är något jag ska tänka på/vara uppmärksam på? behöver jag vara orolig? Det jag kunnat läsamig till är att det inte ska vara någon fara för bebis om det inte är så att det är orsakat av GBS? har varit och lämnat prov för odling på vc men skall påbörja behandling innan svar. Nu blev det ett långt inlägg från en förövrigt inaktiv familjelivsanvänadare men det har alltid varit ett fint stöd och bollplank när jag behövt. kramar till er alla!

• MCT79

Vad jag förstått natur så är det bara GBS som är en risk för barnet!
    Hur mår du annars? Jobbig väntan?

• färnik

Jag har också förstått det som att det är bara GBS som är farligt för barnet. Och får du bara antibiotika mot skiten så brukar det gå bra ändå!

Jag har GBS och fick antibiotika under förlossningen. Sedan var jag tvungen att stanna på BB minst 2 dygn så de kunde ha koll på henne så hon inte blev sjuk... (och det blev hon inte)

Stolt och lycklig mamma till Alma f-2006 och Tilde f-2011
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma