• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Natur

tack för svar, då hade jag förstått det rätt då, skönt att höra att även om det är GBS så går det bra bara man får behandling....

Annars mår jag bra men nu är det jobbigt att vänta är på 5+ idag... igår kände bm på tappen och den var nog bara mjuk ev något kortare, hon fick in en fingertopp =)? vill att det ska hända något NU

man blir så nojjig också att det ska vara farligt att gå över men men det är bara att hålla ut, vad är väl två veckor mot 2 år.....   

• MCT79
    Natur skrev 2011-12-01 08:01:42 följande:
    tack för svar, då hade jag förstått det rätt då, skönt att höra att även om det är GBS så går det bra bara man får behandling....

Annars mår jag bra men nu är det jobbigt att vänta är på 5+ idag... igår kände bm på tappen och den var nog bara mjuk ev något kortare, hon fick in en fingertopp =)? vill att det ska hända något NU

man blir så nojjig också att det ska vara farligt att gå över men men det är bara att hålla ut, vad är väl två veckor mot 2 år.....   
    Den som väntar på nått gott eller vad säger dom?....

Är det någon som hört av leaeva??
    Väntar tvillingar! 27+2 idag!
  • sugarrush

Natur, kul att höra från dig! Du har något helt fantastiskt framför dig, jag blir riktigt avis, det var så grymt häftigt att föda barn!
    Lycka till och kram!

• Natur

väntar aldrig för länge? jag vet inte det ja... =)

tack sugar!  

• Javisst

Grattis till vecka 12 plutten!

Jag vet att det skrevs här inne om graviditetsförsäkringar tidigare. Hos vilket företag har ni tecknat? Gratis/betald variation? När tecknade ni?

Det är många som rått mig att skaffa en sådan redan nu (är i vecka 15), men jag tycker det känns tidigt?

• MCT79
    Javisst skrev 2011-12-04 10:01:00 följande:
    Grattis till vecka 12 plutten!

Jag vet att det skrevs här inne om graviditetsförsäkringar tidigare. Hos vilket företag har ni tecknat? Gratis/betald variation? När tecknade ni?

Det är många som rått mig att skaffa en sådan redan nu (är i vecka 15), men jag tycker det känns tidigt?
    Jag tecknade betalförsökringen hos trygg-hansa för 1050 kr. Den gäller från v 26. Vet inte om det ens finns försäkringar som gäller tidigare?

http://www.gravidförsäkring.se/ här har du en guide över de vanligaste som finns. Glad
    Väntar tvillingar! 27+5 idag!
  • MissT

Jag tecknade också med Trygg-hansa men gratisvarianten.

• MissT
    plutten02 skrev 2011-12-04 09:48:38 följande:
    Igår firade jag helgen med att gå in i vecka  12Glad
    Grattis till v 12
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-12-04 09:48:38 följande:
    Igår firade jag helgen med att gå in i vecka  12Glad
    Wohoo! Grattis! Solig
    Väntar tvillingar! 27+5 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma