• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

Mimmi...fan vad ledsen jag är för er skull...jävla förbannade skit också jag har inga ord, men alla mina varmaste tankar går till er! Kramkramkram!!!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • pixerpie

Nej, vad läser jag!! Mimmi, varmaste kramen till dig! Det är som andra skrivit INTE rättvist!

• Saftmedbulle
    FruW skrev 2012-01-07 13:24:00 följande:
    Det gick inte den här gången heller. Hjärtat hade slutat slå.. Hatar det här!!
    Beklagar! Styrkekram! Förstår om det känns för jävligt..

MissT: Grattis till en lyckad förlossning och till nya familjemedlemmen!
  • kajsalisa

Fy så orättvist Mimmi. Höll tummarna så hårt för din skull. Jag fick tabletter vid mitt ma. Tog första vid fyra på eftermiddagen, och sen dom andra två några timmar senare. Började störtblöda vid elva på kvällen och kunde inte slappna av och sova förrän vid tre på natten när det avtagit lite. 5 dagar senare på återkollen var allt borta och jag blödde lite i tio dagar ca efter det. Jag skulle nog säga att smärtan var som en riktigt jobbig mensvärk men kom i vågor som värkar ungefär. Min känsla var att allt verkligen öppnade sig där nere, svårt att förklara.. När utdrivningen väl börjat dock så försvann all smärta. Hade ont mellan 19 och 23. Personligen valde jag att försöka med tabletter för att jag inte orkade vänta ytterligare nästan en vecka på skrapningstid (hade redan väntat 2 veckor efter ma't upptäcktes) Min läkare sa att det är ungefär 50% chans att tabletterna funkar så sent (v 10) och risken alltså 50% att jag iaf skulle få skrapa, men för mig var det en risk jag gärna tog. Ville bara få det gjort. Tänker på dig och hoppas att allt går så smidigt som möjligt. Kram

• kajsalisa

Gud vilket rörigt inlägg det blev. Dumma iPad. Hoppas ni orkar läsa ändå...

• plutten02

Tro det eller ej... Men idag tror jag att jag verligen kände något där inne i magen som rörde sig... Satt på jobbet och nästan halvsov och då kom det som en liten knuff... Eller vad man ska säga...

Men är ju bara i vecka 16 (15+2)

Någon som känt så tidigt?

• Bjornis
    Å Mimmi va ofantligt tråkigt och orättvist!
    Vid vårt ma valde jag skrapning direkt just pga oddsen Kajsalisa skrev, att det 50% av ggrna kommer krävas skrapning ändå! För mig gick det dock fort att få tid. Jag fick dock själv ringa abortmottagningen och boka tid (vilket kändes helt absurt och jag bara grät) men fick tid två dagar efter vul:et som bekräftade att det inte fanns hjärtslag längre. Själva skrapningen och sjukhuset var ändå en "bra" upplevelse med trevliga sköterskor osv. Och jag slapp ha ont.
    Många kramar till er!! 
  • färnik

ÅH nej mimmi, jag är så ledsen för er skull... Gråter

Stolt och lycklig mamma till Alma f-2006 och Tilde f-2011
  • SoMa72

Mimmi, så himla ledsen för er skull Men det ska banne mig lyckas för er snart, det är jag övertygad om!!

Massor med tröstkramar!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma