• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt

Nej mimmi, jag vill verkligen inte tro på vad jag läser! Det får inte vara så oerhört grymt, vad är det för jävla skit.  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • JoWiAn

Mimmi: Detta är bara för orättvist!!!!! Hur kan det bli såhär. Alla mina tankar går till er idag.. Gråter

• Pandoras box78

Nej Mimmi!! Blir så ledsen för din skull Gråter Önskar att det fanns något jag kunde säga som gjorde det lättare men jag kan iaf skicka massor med kramar Hjärta

♥♥♥ Leon 090314 ♥♥♥
  • Javisst
    FruW skrev 2012-01-07 13:24:00 följande:
    Det gick inte den här gången heller. Hjärtat hade slutat slå.. Hatar det här!!
    Va fan! Det är inte rättvist Det var ju eran tur nu!!!
  • sugarrush

Fy fan.... Vad ledsen jag blir Mimmi! Anade det värsta när jag såg MCT:s Facebook-status. Så jävla, jävla ledsen för er skull. Förbannad på livet! Ni förtjänar ju det bästa. Fan.
    Största största kramen till er.

• FruW

Tack snälla för ert stöd! Det känns overkligt o förjävligt :(

Jobbigt att behöva boka av inskrivningen hos bm, när jag äntligen samlat mod nog att boka... O ska ringa till IBF-kliniken på måndag, bokade ju av vår tid för bara några dagar sedan, dumt!!

Nu vill jag att kroppen ska fatta och att det ska komma igång, lite jobbigt att bara gå o vänta.. Får återbesök i nästa vecka, så då kan jag få tabletter om jag vill. Någon som vet om det gör hemskt ont??

Skitdag det här!!!

• MissT

Tack ännu en gång för alla grattis Glad

Havsklippan grattis till det fina resultatet på det digitala testet.

Åhnej Mmmi Gråter Fy fasen vad livet är orrättvist. Blir så ledsen för er skull, Det finns inga ord........
    Massor med kramar till dig! Hjärta

• MCT79
    FruW skrev 2012-01-07 17:08:44 följande:

Jobbigt att behöva boka av inskrivningen hos bm, när jag äntligen samlat mod nog att boka... O ska ringa till IBF-kliniken på måndag, bokade ju av vår tid för bara några dagar sedan, dumt!!

Nu vill jag att kroppen ska fatta och att det ska komma igång, lite jobbigt att bara gå o vänta.. Får återbesök i nästa vecka, så då kan jag få tabletter om jag vill. Någon som vet om det gör hemskt ont??

Skitdag det här!!!
    Jag fick ju tabletter vid mitt MA i våras. Första dosen vid 8... hände inget... kom lite koagler vid lunch, fick andra dosen vid 13... kände inget... lite molvärk.... sen tredje dosen vid 19... samma där.. min kropp reagerade inte alls på cytotec.  Blev skrapad senare på natten.

Jag har läst beskrivningar allt från "jag trodde jag skulle dö" till "mensvärk"... sen vad det beror på kan man undra. Olika hur personer upplever smärta?
    Minns jag rätt om du haft rätt jobbig mensvärk va? Du kanske skulle uppleva det mer som "mensvärk" i så fall..
    Väntar tvillingar! 32+4 idag!
  • Mabaja
    FruW skrev 2012-01-07 17:08:44 följande:

Skitdag det här!!!

Jag är så ledsen för er skull! Varför? Varför Varför? Har ni inte fått gå igenom tillräckligt?

Jag fick cytotec med vårt ma på en tisdag... Låg i soffan hela kvällen med kraftig mensvärk i ryggen. Sen när jag började blöda försvann all smärta. Satt på toa i fyra timmar innan det avtog...  Sen på fredagkvällen började jag störtblöda. Blödde igenom det mesta trots dubbla skydd osv och då visade det sig att slemhinnan var TJOCKARE än de mätt några dagar tidigare. så de ville att jag skulle få en till dos med cytotec men jag vägrade. på lördagen skrapades jag!

och då hade jag en graviditet som motsvarade v 2, 3+ (upptäcktes dock i 11+3 och skrapades i 12+0) 
    Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma