• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Mimmi: Jag kan inte käka järntabletter för att jag är förstoppad redan från början. Har enda från start gått på toa typ 1 ggn/vecka..

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • MCT79
    qatteriin skrev 2012-01-07 09:33:24 följande:
    Japp, det kan det absolut vara - grattis! För mig brukar det hjälpa att lägga ca en msk hela linfrön i ett halvt glas vatten, låta det stå ca 10 minuter, och sen dricka. Det blir som gelé och är hemskt äckligt, men det hjälper oftast, ibland kör jag ett par omgångar på raken. Men det är viktigt att dricka mycket.
    Jag har hört att katrinplommonjuice är bra oxå, men har aldrig provat själv. Lycka till!
    För mig var linfrö i vatten ett säkert sätt att bli illamående och spy på....  Skrikandes
    Väntar tvillingar! 32+3 idag!
  • qatteriin
    MCT79 skrev 2012-01-07 09:37:03 följande:
    För mig var linfrö i vatten ett säkert sätt att bli illamående och spy på.... 

Iofs kunde det ha den effekten på mig med i början minns jag nu när du säger det, fasen vad man glömmer fort... Fast det hjälpte för mig att ha mycket vatten (ett par dl), då kändes inte fröna. En del tar det i juice istället, det har jag aldrig provat men det kke är lättare!
  • Dag och natt

Vilken vinst jag fick den här morgonen! V 5+1 fick jag 3+ på veckoindikatorn (förra graviditeten fick jag inte det och det slutade ju tyvärr som det slutade också så jag räknade med att det inte skulle visa rätt). Resultaten kom upp samtidigt efter bara några sekunder!

Känner att det kanske kanske kan gå vägen den här gången... Är tröttare och nu också hungrigare. Kände för en millisekund för en stund sen ett släng av lite yrhet/illamående men tack och lov försvann det lika snabbt.

Hoppas det går bra för mimmi i dag på Vul! Hjärta
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • FruW

Grattis Havsklippan!!! Så härligt! Tycker att testerna borde gå längre än så, vill ju veta även efter 3+ ju ;)

Käkar Linfrö varje dag, men brukar ha motsatseffekt på mig.. Har testat att blanda physsilliumfrön i vatten o dricka, kräkvarning på det!! Funkar att ha i fil däremot. Tror jag testar med katrinplommodryck o mycket vatten. Blåbär är stoppande va?

Blä, vul idag kl 12, såååå nervöst!!!

• JoWiAn

MissT: Jätte grattis! Man får piggar över hela kroppen när man läser. LÄNGTAR verkligen till man ska få födda igen! Hade en underbar första förlossning så ser bara framemot det.

• Dag och natt

Det kommer gå bra mimmi!! Ni kommer få se världens finaste hjärta slå så se fram emot det  
    Tack förresten! Ja hade testerna gått längre än så här så hade de blivit superrika på bara mitt köpande.  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • JoWiAn
    Dag och natt skrev 2012-01-07 10:02:19 följande:
    Vilken vinst jag fick den här morgonen! V 5+1 fick jag 3+ på veckoindikatorn (förra graviditeten fick jag inte det och det slutade ju tyvärr som det slutade också så jag räknade med att det inte skulle visa rätt). Resultaten kom upp samtidigt efter bara några sekunder!

Känner att det kanske kanske kan gå vägen den här gången... Är tröttare och nu också hungrigare. Kände för en millisekund för en stund sen ett släng av lite yrhet/illamående men tack och lov försvann det lika snabbt.

Hoppas det går bra för mimmi i dag på Vul! Hjärta

Ohh vad härligt!!!! Man blir ju alldelles varm i hela kroppen av lycka.
  • FruW

Eller hur Havsklippan, världens bästa affärsidé ju ;)

• SoMa72

Mimmi, det kommer gå bra på vul idag! Min bm sa förresten att det kommit nya rön om att man inte ska äta linfrö utan ta psylliumfrön istället (det ät ju så j-a vidrigt). Jag kör på hela katrinplommon, annars kan man ju testa katrnplommonpuré. Och ja, blåbär är stoppande.

♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma