• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-15 12:03:12 följande:
    Men mct! Du får tänka efter före i fortsättningen så du inte får sådana här dagar!

Själv oroar jag mig lite för morgondagen. Ny dos av järn och hittills har jag däckat 1.5 h efter dosen. Men imorgon har jag ingen backup som kan ta W eftersom Daniel kommer hem när w redan ska sova för kvällen. och sen har vi onsdagen när jag inte ens har en barnvakt. Men det får jag lösa i veckan. :)

En annan sak, positiv sak, järnet har börjat göra underverk- jag ser inte ut som ett vandrande lik utan har färg i ansiktet. :)

Fast idag är lite av en skitdag! Jag är så matt i kroppen att det känns som att benen ska vika sig samtidigt som jag har spring i benen. Var dock pigg när jag vaknade men nu vill jag bara sooova!
    Sa hon som springer på Zumba! ;P
    Jag måste ju uppvakta mina gäster.. eller.. det känns fånigt att gå och lägga sig när det är folk och hälsa på... =)  Det får vara värt det.
    Svimning+kräkning är ju vardag!
    Väntar tvillingar! 33+5 idag!
  • Mabaja

Haha. Men jag väntar inte två vildar som har fest på insidan. Lite salsa på sin höjd då rumpan byter läge ett par ggr om dagen. ;)

• Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-15 11:54:23 följande:
    Härligt! Klart det ska gå vägen, 2012 har redan fyllt sin tilldelade kvot av skithändelser med råge!!

Här är en low-dag... hade besök igår hela dagen och var igång från 8-22... på fötterna konstant mer eller mindre. Bad bad bad idea. Eller...det var supertrevligt igår.. men idag... aj.

Dessutom har busfröna flyttat runt lite tror jag... har svimmat två ggr och kräkts ner badrumsgolvet en gång. före lunch! Bra jobbat!
    Bäckenet går åt två olika håll och har jag en suspekt huvudvärk som är misstänkt lik migrän fast ändå inte... har iofs klarat mig sedan v 15...

Igår fick jag iaf en stor mysig mrogonrock som blir perfekt vid nattmatningar sen, härliga raggsockor (vi har hemskt kalla golv) presentkort på bodyshop, en tub ansiktmask från samma ställe som har nån värmande effekt. Ska ha lite spa nån förmiddag tror jag...=)
    Å så fick jag en bakmaskin! Vi laddade den och tidsinställde den till i morse så klockan 8 i morse vaknade jag av ett piiiip och doften av nybakat bröd! Den varmhåller sedan brödet en timme så det fanns tid att vakna till, ta sig upp och klä på sig.
    Gott blev det!
    Bakmaskin låter underbart!!! Kanske man skulle önskat sig???
  • MCT79
    Liberté skrev 2012-01-15 12:13:39 följande:
    Bakmaskin låter underbart!!! Kanske man skulle önskat sig???
    Ja det verkar smidigt... nackdelen är väl att brödet alltid får samma form.. men du kan ju variera ingredienserna så du får lite variation så!
    Just nu testar vi ett bananbröd.. bara för att.... :D

Sen kunde man göra typ sylt också... och nån äppelsmulpaj-allt-i-ett.... lite skeptisk men kanske funkar? =)

Denna fick jag...  www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/matlagning/bakmaskin/skantic-bm-100/140624.3405/
  • Mabaja

Havsklippan: jag tror också på att den här grav kommer gå vägen! Är det augusti-september som gäller då?

• MCT79

Mabaja, glömde säga det, härligt att järnet har effekt!!

• Mabaja

Mct: ja det är skönt. Stod framför spegeln igår osminkad och kom på mig själv att tänka "vad brun jag är". Haha. Och nej jag är inte brun för årstiden! Men slipper vara likblek. Haha

• Dag och natt
    Mamma till W skrev 2012-01-15 12:50:56 följande:
    Havsklippan: jag tror också på att den här grav kommer gå vägen! Är det augusti-september som gäller då?
    Ja precis, runt 6 sept Känns som en evighet dit! 

Jag vill också ha bakmaskin! Lät underbart att ha doften av nybakat bröd i köket när man vaknar.  

Seriöst så är jag jättetrött nu. Tycker att det blev värre i fredags när jag sov totalt 12 timmar mellan fre och lörd, och i natt har jag sovit 10 timmar. Hungrig hela tiden så nu försöker jag äta när jag känner så, jag var lite dålig på att göra det förra gången och kanske därför mådde jag så extremt dålig? Nåja får se hur jag orkar hålla på med maten den här gången.

Har precis ätit årets första semla!! Mmm vill ha mer!! Känner mig verkligen helt omättlig men kan så klart inte äta så mycket heller innan jag blir mätt.
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • FruW

Härligt att du mår bättre mabaja, såå skönt att du fick en bra bm till slut!

Jag tror på dig havsklippan! Ett septemberbarn låter fantastiskt :) håller mina tummar o tår för dig!!!!

Idag har jag börjat blöda. En del kunde göra det redan av den förberedande tabletten sa dom, men att det va mkt ovanligt...

Fick ju zonterapi i fredags, hon frågade om hon skulle försöka få igång det, vilket jag tyckte va en bra ide, så kanske kombinationen som gör att jag blöder...

Känns både jobbigt o skönt att det kommit igång... Ska på årets första yogapass kl 18.30 får se om det går eller inte, men jag vill!!

• MCT79
    FruW skrev 2012-01-15 15:57:22 följande:
    Härligt att du mår bättre mabaja, såå skönt att du fick en bra bm till slut!

Jag tror på dig havsklippan! Ett septemberbarn låter fantastiskt :) håller mina tummar o tår för dig!!!!

Idag har jag börjat blöda. En del kunde göra det redan av den förberedande tabletten sa dom, men att det va mkt ovanligt...

Fick ju zonterapi i fredags, hon frågade om hon skulle försöka få igång det, vilket jag tyckte va en bra ide, så kanske kombinationen som gör att jag blöder...

Känns både jobbigt o skönt att det kommit igång... Ska på årets första yogapass kl 18.30 får se om det går eller inte, men jag vill!!
    LÅter ju som det kan vara en kombo mimmi... till mig sa de att risken att börja blöda efter första tabletten var 50/50... jag fick MIfegyn.. antar att det är samma?
    Men det låter ju lovande att din kropp reagerar redan nu... då kommer det förmodigen fungera bra med cytotec så du slipper skrapning!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma