• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2012-01-15 19:43:45 följande:
    Sofy: jag tolkar det som att han inte brukar titta på mig! ;) jag ses gärna. Måste invänta lite pengar så jag kan åka nånstans. ;) hur går det med huset?

Mimmi: lycka till imorgon!
    Hahaha Vi kan åka nånstans annars! 

Det går framåt! Stommarna i köket är inne och nu i veckan kommer kakelsnubbarna o ska fixa tvättstuga och badrum! Golvet (den fantastiska) plastmattan ska rivas ut i hela huset o sen ska nya golvet in.. hm.. sen minns ja inte mer ;) Inte vart där på 1,5 vecka själv.. haha! 
  • plutten02

På torsdag är det dags för mig att få min dom hos läkaren...
    Huvudvärken håller i sig, tröttheten också illamåendet går till och från hela tiden... Vissa dagar är det bara att börja morgonen med en liten spya.

Har toppat detta med en jävla förkylning med täppt näsa och hosta från hell.

Men veckorna går framåt även jag är trött och slö hela dagarna. När jag är ledig med barnen och jobbar.

Är nu i vecka 17 (16+4). Känner små rörelse där inne varje dag. Nu längtar man tills man ska känna dom på utsidan med.

• MCT79
    plutten02 skrev 2012-01-16 10:53:12 följande:
    På torsdag är det dags för mig att få min dom hos läkaren...
    Huvudvärken håller i sig, tröttheten också illamåendet går till och från hela tiden... Vissa dagar är det bara att börja morgonen med en liten spya.

Har toppat detta med en jävla förkylning med täppt näsa och hosta från hell.

Men veckorna går framåt även jag är trött och slö hela dagarna. När jag är ledig med barnen och jobbar.

Är nu i vecka 17 (16+4). Känner små rörelse där inne varje dag. Nu längtar man tills man ska känna dom på utsidan med.
    Det där låter inget vidare alls.... :((

Ego:
    Hemma från BM precis, allt såg toppen ut... men jag passade på att demonstrera en svimning/kräkning i väntrummet... Skäms
    Hon blev lite bekymrad och frågade om jag hade det så ofta hemma... å ja... ett par ggr om dan iaf.. Men det går ju inte att göra något åt.. annat än förlösa mig.. så det är väl bara härda ut.. Hon var helt öppen för diskussion kring igångsättning/snitt men sa att det är jättebra om jag orkar 2 veckor till till 36+0... TUL i morgon är dock avgörande... sackar pojken ännu mer kanske man inte vill vänta så länge. Vi får se.

Annars såg allt bra ut...
    BT 130/80
    HB och socker kollades inte idag då det låg så bra sist.
    SF måttet hade ökat från 35 i mellandagarna till 39 idag...hehe...

Däremot blev det cirkus vid hjärtlyssningen...IGEN! haha,,, jag bär tydligen min mage väldigt långt in...så de har svårt att hitta hjärtljuden, har känt båda idag så jag var inte orolig men ändå.
    Slutade med kollega och ultraljud igen...så de SÅG hjärtana slå och kunde höra dem tillslut också.

I morgon TUL!
    Väntar tvillingar! 33+6 idag!
  • Mabaja

Åååh Mct, om kanske två veckor har du bebisarna hos dig! Vad roligt! Vad spännande! Då kanske du prickar in januari ändå! ;) och jag i mars!

• MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-16 13:39:17 följande:
    Åååh Mct, om kanske två veckor har du bebisarna hos dig! Vad roligt! Vad spännande! Då kanske du prickar in januari ändå! ;) och jag i mars!
    hahah! nja... februari får det bli!
  • Mabaja

Sitter och väntar på mitt tredje järndropp! Ligger dock en patient på "mitt" rum som väntar på ambulans så jag får vänta. Känns jättebra när min panikångest kryper sig på (har fått det på sjukhus/vårdcentraler, folksamlingar och när jag åkt tåg tidigare). Nu får de skynda på så jag inte behöver springa och spy!

• Javisst

Vilka busar att gömma sig sådär! Hoppas killen växt på sig ordentligt sedan sist.

Du är så duktig som kämpar på! Jag fick mitt första blodtrycksfall idag, följt av lite spya - skitnajs

• MCT79
    Javisst skrev 2012-01-16 15:51:10 följande:
    Vilka busar att gömma sig sådär! Hoppas killen växt på sig ordentligt sedan sist.

Du är så duktig som kämpar på! Jag fick mitt första blodtrycksfall idag, följt av lite spya - skitnajs
    Ja man känner sig vansinnigt fräsch! ;)
    Mamma till W skrev 2012-01-16 14:09:57 följande:
    Sitter och väntar på mitt tredje järndropp! Ligger dock en patient på "mitt" rum som väntar på ambulans så jag får vänta. Känns jättebra när min panikångest kryper sig på (har fått det på sjukhus/vårdcentraler, folksamlingar och när jag åkt tåg tidigare). Nu får de skynda på så jag inte behöver springa och spy!
    Spy du. Då får skylla sig själva! ;)
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2012-01-16 13:19:45 följande:
    Det där låter inget vidare alls.... :((

Ego:
    Hemma från BM precis, allt såg toppen ut... men jag passade på att demonstrera en svimning/kräkning i väntrummet... Skäms
    Hon blev lite bekymrad och frågade om jag hade det så ofta hemma... å ja... ett par ggr om dan iaf.. Men det går ju inte att göra något åt.. annat än förlösa mig.. så det är väl bara härda ut.. Hon var helt öppen för diskussion kring igångsättning/snitt men sa att det är jättebra om jag orkar 2 veckor till till 36+0... TUL i morgon är dock avgörande... sackar pojken ännu mer kanske man inte vill vänta så länge. Vi får se.

Annars såg allt bra ut...
    BT 130/80
    HB och socker kollades inte idag då det låg så bra sist.
    SF måttet hade ökat från 35 i mellandagarna till 39 idag...hehe...

Däremot blev det cirkus vid hjärtlyssningen...IGEN! haha,,, jag bär tydligen min mage väldigt långt in...så de har svårt att hitta hjärtljuden, har känt båda idag så jag var inte orolig men ändå.
    Slutade med kollega och ultraljud igen...så de SÅG hjärtana slå och kunde höra dem tillslut också.

I morgon TUL!
    Men stackare, låter så jobbigt!  Det där är ju min värsta mardröm - att kräkas offentligt. Undrar hur det går på förlossningen, men gör man det, så är det väl inte jordens undergång. Skönt att övrigt såg bra ut! 

Jag tror pysen har växt på sig till TUL imorgon!    
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma