• sofy

Plus igen efter mf/ma

Havsklippan skrev 2010-09-14 18:25:32 följande
    Jag har inskrivning den 27 april tänkte jag skriva haha, men 27 september är mer rätt Flört Så det är mindre än två veckor kvar nu.... Skrattande
    Fan va härligt! :D Hur mår du annars då?

Mitt nästa UL blir 8 oktober, längtar redan dit! ;) Och nästa BM besök 2 november, då ska vi lyssna hjärtljud. Ingenting innan dess, låååångt kvar.
  • sofy
    färnik skrev 2010-09-14 20:00:48 följande:
    Här lyssnar de först i v 24?

LitteJunia, hur långt gången är du?
    Jag ska lyssna 2 nov. Då är jag i v 14 typ..
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-14 20:25:26 följande:
    Jag blöder. Alltså, bruna flytningar.
    Jag bara gråter och gråter, det var såhär mitt missfall startade sist.
    Men vännen! De är säkert ingen fara alls! Har du ont? Några andra symptom? Jag har ju också så till o från o de e ju inga problem me bebisen. Jag får ingen vettig förklaring till varför, men antagligen tappen då. Även om den inte ser irriterad ut eller så. De e ju "normalt" me flytningar o tillome blödningar.

Mååånga i denna tråd inklusive jag har ju haft de även dessa graviditeter som går BRA!

Massa kramar till dig!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-14 20:43:26 följande:
    Har haft lite stickningar i magen idag. Det har även gjort lite små-ont i magen till och från, men jag trodde att det var ligamenten eller något sådant. Nu väntar jag bara på smärtan och blod-flödet.
    Fan, jag som tyckte att det gick så bra..... Vill bara hem!
    Jag tror fortfarande inte de e ngn fara! Muffe har ju likadant, Mabaja hade så i fleeera veckor, jag har så till o från, blödde ju massor me klumpar i torsdags o de va ändå ingen fara!

Ge inte upp än!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-14 20:59:07 följande:
    Lättare sagt än gjort just nu... Det gör lite ont och jag är så himla rädd. Min sambo är på andra sidan jorden och jag har inte ens något sjukhus att ta mig till.
    Jag fick också "ont" i torsdags när ja blödde, brösten ömmade inte som innan o ja - jag såg inge positivt alls me de. Tills jag varit på VUL o sett räkan, då när jag fick veta att de inte va ngn fara så försvann de "onda" i magen o brösten ömmade som fan igen. Jag tror de är lite psykiskt för man spänner sig osv när man blir orolig.

Hm, jag vet inte alls hur de fungerar me sjukhus därborta.. :( Är din vän me dig? När åker ni hem?

Tänker på dig o tror inte de e ngn fara alls!!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-14 21:08:22 följande:
    Har ingen aning, förutom att det förmodligen kostar hur mycket som helst. Vet inte ens hur man gör, vart man ska bege sig. Önskar jag vore hemma så jag hade kunnat åka till akuten.
    Ja min vän är här men jag orkar inte vara annat än själv just nu... bara gråter och gråter ju.

Försöker just nu ta reda på om jag kan boka om min hemresa. Känns helt värdelöst att vara här, för antingen får jag missfall och då kommer jag inte vilja göra något, eller så slutar det blöda och då kommer jag inte våga göra något alls mer eftersom jag tror att jag måste vila. Suck!
    :(

Hur går de för dig? Uppdatera om hur de går!

Massa kramar! Håller tummarna!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-14 22:02:27 följande:
    Det gör mer ont nu. Är så ledsen. Det verkar kosta sjukt mycket att boka om flyget, så jag är väl strandsatt här i fyra dagar...
    Men nej :( Hoppas verkligen på falskt alarm!

Hm, finns de ingenting dom kan göra? Om de är medicinska skäl alltså..
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 07:40:35 följande:
    Jag kan inte sluta gråta, tårarna bara rinner nedför mina kinder, dels lider jag med sugarrush och sen så fick jag troligen missfall i morse FY FAN så orättvist, jag orkar inte mer.

Sambon är jätteledsen och jag orkar knappt inte skriva här

när jag vaknae i morse kände jag hur ngt rann, sprang till toan och då var det massor med RÖTT blod på hela benen, i toan och på golven Vilken jävla syn......

Är sååååå ledsen, vad gör man??

FAN FAN FAn...

Och så sugar, på samma dag? är det ens möjlgt??? Vi får stötta varandra om det nu är så illa för dig som för mig.
    Men nej va ere som händer?! :( Har du ont samtidigt? Blöder du nu också?

Fan.. ja vet inte va ja ska säga.. :( Beklagar om de är som du tror!!

Massa kramar o tankar till dig och Sugarrush idag!!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 08:14:42 följande:
    Har inte ont just nu, men det kommer nog snart... samma som sist.
    Ja jag blöder lite nu.
    Kanske inte.. Jag blödde ju MASSOR i torsdags, me klumpar o allt i. Och de rann verkligen överallt. Men pyret mår ju bra! De kan va MF men de KAN faktist va helt ok också!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 08:21:51 följande:
    Snällt att du försöker inge lite hopp, men jag vet att det är kört, känner det på mig. Läkaren såg ju ingen prick... det började ju eg. där faktsikt. Sedn har jag blött två gånger men lite och sedan bruna flytningar med ont, och så nu denna STÖRTblödning.....
    Tvivlar på att det är annat än missfall.

Vad gör man nu? Inväntar klumpen och mer blod eller åker man till akuten? Vad är "rutin" egentligen?

VARFÖR får man två missfall på raken, är det fel på oss????
    Åk till akuten. Det hade jag gjort, direkt! Ingen tvekan. Dels för din egen skull för att få veta svart på vitt, o dels för att få de i journalen.

Jag fick 3 MF på rad de här året, o ett i december, och de är inga  fel på oss. Dom flesta MF kan man inte förklara, de händer av en anledning, antagligen ngt fel på fostret. Men man vet inte. Ge inte upp, sök hjälp privat om de är MF nu!

Massa kramar!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma