Muffe80 skrev 2010-09-15 16:02:43 följande:
Ja det är jobbig med ovisshet men samtidigt fattar jag ju vad som händer i kroppen, men visst vore det skönt att få det bekräftat att det är som jag tror.
Men efter att ha varit där två gånger och sista gången blitt dåligt bemött av läkaren så vill jag inte åka dit, men ska kanske fråga sambon ändå vad han säger om det. Har man tur är det inte samma läkare som är där heller... Han måste ju ha ledigt nån dag i veckan också och kanske mest jobbar dagtid.
Vill bara inte ha frågan "vad gör du här, vad tror du vi kan göra..."
Dom jobbar ju oftast skift, så man vet ju aldrig vem man får. Men dom brukar ju ha fler läkare.
Om du får frågan säger du att du vill veta om de är MF eller inte, att du vet att dom inte kan göra ngt men att de är skönare o veta än o leva i ovisshet.
Men jag förstår inte ens varför dom skulle fråga det.. när jag kom in på akuten sa jag bara "Gravid 7+1, blöder" och dom skrev in mig direkt, sen frågade läkaren bara om blödningarna. De är en helt orelevant fråga om dom skulle ställa den/dom. Men händer de så ja..
Tycker iallafall du ska åka. Som jag skrev som svar på Kajsalisas inlägg så finns HCG i urinen längre, de kan då ge dig falska förhoppningar om att allt e bra, fast de kanske inte är det. Därför bättre me sjukan + VUL!
Kram