Happiness skrev 2010-09-13 15:40:32 följande:
Är inne och läser om er flickor. Skriver inte alltid. har varit en jobbig tid på alla plan.
jag vill ge så här spontant styrkekramar till trådens fäöljande medlemmar:
Mabaja, färnevik, Muffe80.....och en till dig sofy och en till mig själv

Tycker vi är värda det. Vi sliter verkligen på alla plan. Både i huvud och i kropp.
sofy: ja sa det va...ska lämna TSH nu i veckan. hoppas inte det stegrat. jag mår inte så super illa längre. och du?
2,7 tror jag börjar bli lite högt. När skulle du testa igen. Har för mig att de sa att an ska pressa ner det under grav. Helst under 2. Vill absolut inte göra dig orolig. de ska säkert göra en dos höjning på dig snart. Mitt nästa steg blir ju 100 mg. vart ska det sluta liksom? Hur går det för dig att träna med din hypo? Jag tycker det är skit alltså. Idag skulle jag power-walka. Haha! Flåsade som en gnu. Kunde du leva "normalt" innan du blev gravid? jag har ju gått upp vikt p ga den...tråkigt...ämnesomsättningen är ju lika med noll.
Fick diagnsoen i april...men jag har haft symtom i några år. De märkte det pga att jag hade svårt att bli gravid. Hur misstänkte dom de på dig?
Nemen, är de någe spec? :( *kramar om*
Jaa, du sa de ja ;) Haha! Minnet e inte de bästa heller! :D Dom satte in mig på 100 mg när jag fick provsvaren på 2,7. De är lite krångligt allting, jag va insatt på 150 mg först, har ätit de i flera år, så vid mitt MF i april tog dom prover igen o då va TSH 0,08.. inte ens 0,1 alltså = ALLDELES för lågt. Då va jag mer hyper än hypo. Så jag gjorde uppehåll i 1,5 månad o började sen på 50 mg, sen när TSH visade på 2,7 så höjde dom till 100 mg. Är du me? ;) Jaa, man ska ju ligga mellan 1-2 iallafall.
Jag gick gymnasiet när jag fick min diagnos för 5 år sen, men jag hade såna problem me o komma upp på morgonen, somnade på lektionerna, somnade ÖVERALLT + att ja gick upp i vikt då. De va precis efter att ja opererat bort mina halsmandlar o legat inne 3v pga komplikationer, rasat 16 kg i vikt o ja, då kom de. Har lidit av ätstörningar, anorexia UNS under ett par år så dom tror de e pga de ja "pajat" sköldkörteln. Jag har ingen aning men men. Jag ligger iallafall normalt på BMI, eller ja 24,3 men de är iallfall ok! Men mycke mer än va ja vägde innan diagnosen.
Varför euthorox o inte levaxin?