• sofy

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-09-07 15:03:47 följande:
    Idag hade vi RUL

Jag var så jäkla nervös att jag knappt sov i natt (eller nätterna innan), men det hade jag inte behövt vara. Bebisen finns kvar och den lever och den såg ut att må jätte bra

Och av allt att dömma....av det vi såg....ja, så såg det ut som om vi kommer att på en POJKE! (Vi är tämligen säkra för flickor har inget som sticker upp...och det syntes både underifrån och från sidan (som på bilden), men vi ska dubbelkolla på flödeskontrollen om 5 veckor).

Åh jag känner mig så lättad och glad

bild:

Nu ska jag läsa ikapp lite....

***PUSS och KRAM till er alla!!!***
    Graaattis fan va roligt!! :D
  • sofy
    Odetta skrev 2010-09-07 16:30:35 följande:
    Åh vad bra att det gick så bra på banken! Och visst är postafen "the shit"

*kramkram*
    Haha jaa jag ville inte spy på bankmannen så ja va tvungen o ta de ;) Men fattar inte varför ja va SÅÅ illamående o bara spydde rakt ut, hade ju druckit en chailatte på morronen o sen låg ja bara i sängen.. :( Buu!

Ja alltså, ja ville lösa två småkrediter som bara ligger o kostar ränta, eller ja småkrediter.. men på 23 000.. Bla 12 000 kr på Ikea, och de är skönt att få bort dom, sen startade ja fondsparande så vi har en liten buffert till bebis också :) Perfekt! Sänkte räntan till 4% från 16% (!!!) så de blev 1000 kr mindre i månaden!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-07 16:36:11 följande:
    Oj, ja det var stor skillnad! Tusen kronor extra i månaden kan man ju göra mycket för! 12000 om året, det kan bli en liten trevlig semester det kanske?
    Jaaa de e massor! Vill fixa sånt nu innan så de e avklarat liksom, så slipper ja betala den skyhöga räntan på flera tusen! Mja, eller grejer till den lilla ;)
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-09-07 16:41:53 följande:
    Klart man får säga så. Det är nog ganska naturligt att man önskar sig ett barn av samma kön som sig själv kan jag tro...
    Gillar alla dina namnförslag, möjligtvis inte Elvira. Gillar Elliott jättemycket, men har tyvärr två vänner med söner som har det namnet...
    Haha, jag önskar mig en kille ;)
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-07 20:57:03 följande:
    ODD: GRATTIS, stort GRATTIS!!! Kul med lyckat rul!

Sofy: Ja han berör. Jag satt med klumpen i halsen. Ska bli kul att se 16 september när de spelar in sista avsnittet, dvs finalen i frihamnen, hur mycket Spogge lyckats gå ner... Enligt min bror var det 36 kg för några veckor sen och han siktade sig in på 20 till innan finalen. och det är bra, både första coh andra resultatet nu i september. stannar han på 36 kg är jag nöjd ändå, för han började i juli! och 50 kg på 3 månader skulle vara sjukt bra resultat!
    Jaaa de gör han verkligen! Jag satt me tårar i ögonen redan när dom cyklade eller om de va crosstrainer där i början, o han inte orkade. Men han såg verkligen inte ut o väga 200 kg! Långt ifrån tycker jag, och så blev ja så jääävla lessen när han berättade att han blivit mobbad, tröstätit osv.. O inte haft ngn flickvän :( Han va ju inte ful alls o herregud personligheten väger väl över ändå, enligt mig iallafall! Sen ska han ju självklart trivas me sig själv.

Åååh va spännande me final snart!! Och jävligt bra jobbat me så många kilo redan! Jisses!! Jag är imponerad av den grabben asså.
  • sofy

Jag va såå sugen på thaimat idag, så vi åkte o köpte de förut.. kekade för en stund sen men fick inte behålla nånting.. :( Fyfan! Postafenet hjälpte inte såå bra ändå..

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-08 09:02:42 följande:
    Jag vill inte lämna dig ensam heller, vi ska vara gravida tillsammans ju

men jag har ont, det liksom trycker i nedre delen av magen... låter väl inge vidare?

Jag vill inte göra för många vul heller, det sägs ju att det inte är så bra... då blir det minst 5 st totalt med vul och ul innan bebisen är född, och det är väl mycket??
    Relax :) Gå till läkaren på fredag, då ser du ju iallafall om hinnsäcken växt, om de finns ngn gulesäck. Och om de inte finns ngt embryo än så är de inge konstigt heller, de visas senare hos vissa.

Jag ska på mitt 3e VUL på fre, sen ska ja på UL i v 12 o sen RUL i v 18.. De är 5 st. Jag tror inte min BM och gynekolog skulle boka in mig på dom om de va dokumenterat farligt.

Du ÄR gravid, tills motsatsen bevisas.
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-08 11:37:54 följande:
    Sofy, lite förvirrad och du har säkerligen skrivit detta, men i vilken vecka såg du gulesäcken??
    Hahah ;) Jaa de haar ja.. på 5+0 såg vi en hinnsäck på 4 mm (!!!!!) Den du ;) PYTTELITEN! På 5+6 såg vi hinnsäck på 15 mm + gulesäck :)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-08 13:02:02 följande:
    Kan inte, sitter bara och väntar på forsen av blod
    Så sa du förra veckan också, och va hände? Inget blod :) Som flera personer härinne har sagt så har dom haft bruna flytningar, blod, rosa flytningar osv o de går bra ändå.

Mensvärk = Växtvärk! Livmodern växer.
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-08 13:15:35 följande:
    mmmm.... ok då, men värk och flytning samtidigt kan inte vara bra, inte för att vara neggo men jag tror det är början på missfall... känns så!
    men värken har du ju annars också? växtvärk alltså? :) försök slappna av nu, stress e inge bra. så tar du läkartiden på fredag, så får du se då!

jag tror inte de e ngn fara.. :)

kramkram!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma