• sofy

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2010-09-16 17:16:03 följande:
    Muffe :
    Nu vill jag att du tar ett gravtest för detta du beskriver är INTE mf utan något som händer någon av oss kvinnor som är gravida

Jag hade en blödning med denna gaviditet men insåg att det bara var brunt i 2 dagar men jag har fortfarande en liten i magen.
    Så GE inte upp jag tror mycket starkt att du e fortfarande gravid

Ta ett test NU
    Men hallå! De är egentligen heelt onödigt o ta gravtest för o "bekräfta" MF eller inte. Då HCG finns kvar i urinen läängre än i blodet. Man kan inte lita på att strecket e lika starkt nu som förut osv. De kan ge falska förhoppningar OM de skulle varit MF. (Som vi dock INTE hoppas att de va..) But still.
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-16 17:12:07 följande:
    Det är nog ingen fara Sofy. Skönt att du tar det med jämnmod.

Min BM ringde just och ville ändra inskrivningen till på måndag...! Shit, det är ju jättenära! Måndag inskrivning och tisdag VUL, herregud, nu blir jag nervös! (fast om det kommer mer blod kommer jag åka tll akuten direkt när jag kommer hem på söndag och göra VUL)
    Nä, jag tror inte de heller. Är för trött för o oroa mig. Blir de MF så blir de, inget ja kan bestämma över direkt, så lika bra o njuta sålänge de varar, förhoppningsvis hela vägen :)

Men de e nog fortfarande pga proggisarna, kommer ju bara efter ja tagit dom.
  • sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-16 17:31:06 följande:
    Softy:
    Låter som om du vill att hon ska ha ett mf !
    Jag tror inte det jag hoppas inte det jag vill att hon tar ett gravtest tänk om det skulle vissa ett starkt streck och ni låter inte henne och säger bara ja det är ett mf du fått
    Ursäkta? Jag har skrivit FLERTALET gånger att jag INTE tror de är MF osv! Försökt stötta henne varje gång, MEN de kan vara missvisande me gravtest då HCG finns i urinen längre och man kan få upp hoppet även OM de skulle vara kört. Jag gjorde samma misstag o trodde jag va fortsatt gravid tidigare i år men de va jag inte. Så mig gjorde de mer skada än va de hjälpte mig då. Skriver ju att de e smidigare o åka in o göra VUL så hon får se.

Jag störtblödde förra veckan, har bruna flytningar till o från men de e ok ändå därinne. Så jag tror absolut inte de e kört men hon har ju ställt in sig på de.

Och vem fan skulle ÖNSKA någon ett MF? Herregud! Jag har själv gått igenom de FLERA gånger och inte ens min värsta fiende skulle jag önska fick de. Lägg ner!
  • sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-16 17:38:15 följande:
    Jag har fått MA inte MF utan någon som var i mig som jag trodde jag var gravid men kom inte ut då den dött i vecka 4 utan i vecka 8+ kom den ut jag vet hur jobbigt det är men JAG blödde kraftigt i 7 dagar så det gick igenom.

Det hon beskrivet låter verkligen inte det och jag hoppas att hon följer sit hjärta och tar ett test iaf!
    Beklagar.

Ja de är olika för alla. Finns ingen regelbok om hur varken en graviditet eller ett missfall går till, tyvärr.

De va bland de dummaste jag hört att jag skulle ÖNSKA hon fick MF. Jag säger bara att man inte ska lita blint på ett gravtest för OM de varit MF eller är på g kan de fortfarande visa starka streck och hon kan då få upp hoppet ÄVEN om de redan gått åt skogen. Men de kan även tyda på att allt e bra, så gravtest e lite svårtolkade när de gäller sånt här, då är ett VUL de enda som kan bekräfta eller dementera vad som skett.

Som sagt, jag blödde 2 ggr i början, en störtblödning förra veckan, och bruna flytningar emellanåt men min lilla mår bra. Så jag säger absolut inget annat än att jag tror de är OK för både Muffe & Sugarrush!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-16 17:27:45 följande:
    Ja Sofy, det är säkert proggisarna som bråker igen. Drygt! Men skönt att de är så generösa med VUL så att du kan känna dig lugn.
    Jag är skitnervös inför mitt VUL på tisdag. Tänk om mina bruna flytningar betydde att något gått fel...... NEJ så får jag bara inte tänka.. men ibland är det svårt att låta bli...
    Jaa, men bara några veckor kvar nu, till 11+0 så 3v drygt! Sen slipper jag dom :) Jaa de e faktist väldigt skönt, men man vill ju inte göra för många heller.. :(

Neej nej. De tror jag absolut inte. Kan säkert ha me o göra att du gått massor osv, säkerligen ett blodkärl som brustit eller att du "överansträngt" dig.

Jag vet hur svårt de är, men hur mår du i övrigt? Jag tror lilla hjärtat pickar på finfint därinne! :D Klart man blir livrädd när man ser blod/bruna flytningar men oftast är de helt "Normalt" (hur fan man nu kan säga att de e normalt o blöda när man e gravid.. de borde bannlysas, haha) men ja.. många drabbas ju av de o speciellt i den här tråden verkar de hända dom flesta..

Kraaam vännen!
  • sofy
    Lusen1 skrev 2010-09-16 17:47:11 följande:
    Word sofy!
    Haha ;)

Kram påre! {#emotions_dlg.flower}
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-16 17:52:07 följande:
    2barnsmamma: För vissa går hormonet ner direkt efter MF/MA, för vissa tar det längre tid. Frågan är vad man själv skulle trott i det läget OM man fortfarande skulle få starkt positivt... Skulle man själv våga lita på det resultatet, när det faktiskt är såpass vanligt att hormonet "hänger kvar" i kroppen ett bra tag efter ett MF/MA...
    Tror det är så Sofy menar. Och självklart finns det ingen som önskar någon annan ett MF/MA, hoppas du inte menade allvar med att du trodde någon önskade Muffe det....
    Beklagar ditt MA, vi har alla härinne upplevt det, och det är för jävligt. 
    Tack. Precis så jag menar!

Hoppas inte heller hon menade allvar me de, fyfan blir förbannad när nån skriver så. Hur kan man önska någon de när man själv gått igenom de? De e ju hemskt!
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-16 17:55:42 följande:
    Jag kommer nog ta ett steg tillbaka i den här tråden nu.

Orkar inte läsa dag ut och dag in om missfall hit och missfall dit. Jag är ledsen, men vi är GRAVIDA, vi väntar BARN och inte mf förrän motsatsen är bevisad.

Jag har full förståelse att man är orolig, men nej jag orkar inte med all oro hit och oro dit, man mår inte bättre av att vara orolig och ta ut mf i förskott! Jag är ledsen för det!

Jag har själv haft en blödande graviditet, fram till vecka 21, då jag blödde sista gången på dagen då vi gifte oss. Det här är en positiv tråd, vi har haft två missöden hittills sen jag hoppade in i tråden och det var ett tag sen nu och de beklagar jag, men alla andra det har gått bra för! Jag tänker se till statistiken för den här tråden och hittills är den väldigt bra.  
    Word.
  • sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-16 17:56:52 följande:
    Jga vet nej jag menade edt inte blev bara så förbannad och lessen att bara tro men nu vet jag vad softy menade
    Tro? Då har du ju inte ens läst vad jag skrivit.

Drop it.
  • sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-16 18:00:57 följande:
    Herregud jag läser allt missuppfatta mig inte
    Verkar inte som det.

Men skitsamma, de blir bara dålig stämning av tjafs, leave it!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma