• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    telgebo skrev 2012-01-22 19:58:56 följande:
    Sedan så kämpar jag med att få hem Alice så gnäll fan inte på att jag gör allt för att få hem henne. Detta var inte planerat och man är fan säker 6 dagar före man väntar mens, har alltid varit det förr så jag tror inte jag hade äl vore fan otroligt i så fall.

Men tack så mycket för ert stöd, speciellt du Odd som inte har ett smack insyn i mitt liv och skriver så jädra hårda ord. Tänkt tanken på att anmäla ditt inlägg men sjunker inte till samma låga nivå som du.

Anmäl om du vill Telge, det finns inget i mitt inlägg som strider mot reglerna. Du har själv berättat om din situation i olika trådar och det du har sagt är tillräkligt att jag står för vartenda ett av mina ord.

Oskyddat sex har man endast om man är beredd på konsekvenserna och det finns inga säkra perioder. I din situation och vilka konsekvenser en eventuell graviditet och ännu ett barn i den situationen ger tycker jag att det är jätte ansvarslöst att göra som du väljer att göra. Visst, du kanske tänker att det är ditt liv och jag ska inte bry mig, men jag är inte en hjärtlös människa. Jag struntar i dig för jag tycker du gör bort dig, däremot tycker jag fruktansvärt synd om alla barn du sätter till världen som inte får växa upp med sin mamma.

Och det gör mig så arg!

Framför allt när du skriver och beklagar dig i en tråd där vi alla har kämpat och kämpar som fan för att få våra efterlängtade barn och få bli och vara mamma! Jag tycker inte att dina funderingar just nu liksom hör hemma här och dra inte alla över en kant här nu och skriv "ni" om du svarar på det här för det här är vad JAG tycker, men jag tycker din närvaro här är kränkande. Jag blir stött av din ignorans och då tillhör jag inte ens den tappra starka skaran kvinnor härinne som hoppas och längtar efter sina barn!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • FruW

Jag tycker att odds ord var både kloka o välmenande, kan inte se något annat i det. Läs igen Telge med andra ögon så tror jag du ser det med. Om du känner gravsymptom så tror jag absolut du kan testa, då har du ju hcg i kroppen, o som du säger har du ju varit gravid 5 gånger innan o känner likadant nu, så varför inte testa? Är det negativt o mensen fortfarande inte har kommit om en vecka, ta ett nytt test!

Det kan ju vara bra att få reda på en ny graviditet så tidigt som möjligt, så du har tid på dig att prata med killen o bestämma hur ni ska göra.

• MCT79

Hittade de här kloka ordet Telgebo... det här är råd DU gav till 2-barnsmamma i augusti...

telgebo skrev 2011-08-15 00:07:24 följande:
    2 barns mamma: Samma sak månad efter månad med din sena mens. Menar inget illa men varför skyddar du/er inte? Jag förstår faktiskt inte det alls. Måste vara så jobbigt att gå med den där oron är jag gravid eller inte och så undrar jag varför du inte köper eller beställer ett graviditetstest för? Vi i tråden kan ju inte veta om du är gravid eller inte.

Jag menar absolut inget illa så jag hoppas du inte missuppfattar mig nu. Själv skulle jag aldrig känna att jag skulle palla en graviditet till så kort tid efter men alla är vi olika.
    Jättebra råd tycker jag. Följ det!
    Väntar tvillingar! 34+5 idag!
  • telgebo

Jag skulle ha mens i fredags men om jag utgår från när jag då hade sexet så har det gått för kort tid för att ett test skulle visa rätt. Tar jag ett test nu och det är negativt så kan jag inte veta om jag kan lita på att det verkligen är negativt. Det har bara gått 9 dagar sedan dess och det är för tidigt att lite på ett test. Håller ni inte med mig om det? Jag vill testa när jag kan lita på resultatet att det verkligen är negativt och jag tycker dessutom att det låter osannolikt att man skulle ha ÄL på dag 22 i cykeln när jag har en klockren 29 dagars cykel, jag ansåg det som en säker period.

Jag skaffar inte barn för att soc ska ta hand om dom åt mig. Jag har haft otur med ett ex som sanckat skit om mig Odd som har vårdnaden om mina äldre barn (3 st) och min yngsta kämpar jag livet ur mig att få tillbaka så att du skriver att jag är oansvarslös är väldigt elakt.

Jag vet inte vad jag ska göra om jag är gravid men jag kan inte tänka mig att jag blivit gravid 6 dagar före jag förväntar mig mens. Jag försöker hitta andra anledningar till att mensen dröjer som tex min viktminskning på 14 kg sedan Alice föddes.

Att ta ett test nu skulle inte göra mig klokare för jag skulle inte kunna lita på att det är negativt om det visar negativt så därför avvaktar jag tills det gått 2 veckor efter sexet vilket är nu till nästa helg.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Liberté
    telgebo skrev 2012-01-22 21:25:36 följande:
    Jag skulle ha mens i fredags men om jag utgår från när jag då hade sexet så har det gått för kort tid för att ett test skulle visa rätt. Tar jag ett test nu och det är negativt så kan jag inte veta om jag kan lita på att det verkligen är negativt. Det har bara gått 9 dagar sedan dess och det är för tidigt att lite på ett test. Håller ni inte med mig om det? Jag vill testa när jag kan lita på resultatet att det verkligen är negativt och jag tycker dessutom att det låter osannolikt att man skulle ha ÄL på dag 22 i cykeln när jag har en klockren 29 dagars cykel, jag ansåg det som en säker period.

Jag skaffar inte barn för att soc ska ta hand om dom åt mig. Jag har haft otur med ett ex som sanckat skit om mig Odd som har vårdnaden om mina äldre barn (3 st) och min yngsta kämpar jag livet ur mig att få tillbaka så att du skriver att jag är oansvarslös är väldigt elakt.

Jag vet inte vad jag ska göra om jag är gravid men jag kan inte tänka mig att jag blivit gravid 6 dagar före jag förväntar mig mens. Jag försöker hitta andra anledningar till att mensen dröjer som tex min viktminskning på 14 kg sedan Alice föddes.

Att ta ett test nu skulle inte göra mig klokare för jag skulle inte kunna lita på att det är negativt om det visar negativt så därför avvaktar jag tills det gått 2 veckor efter sexet vilket är nu till nästa helg.
    Jag tycker du ska ta emot den hjälp som jag förutsätter erbjuds dig från olika håll och ordna upp ditt liv. Barn omhändertas inte utan anledning i Sverige idag- det finns inte resurser till det! Tvärtom skulle fler resurser behövas för att ge fler barn chansen till ett bättre liv.

Som Odd sa, ta ett test och sluta spamma tråden- Helt omöjligt för en forumtråd på internet att hjälpa dig i din situation.   
  • telgebo

Jag lovar er att jag ska testa för jag är jätteorolig nu att jag ev är gravid för jag vet att det är väldigt opssande och jag vet allvarligt talat inte vad jag ska göra då. Jag grubblar redan nu på vad jag ta mig till utifall att och jag är rädd att nån här som läser detta ska tala om detta för soc, jag vill själv tala om det för soc om JAG känner behov av det. Så jag hoppas ingen nu kontaktar soc och talar om detta utan låt MIG göra det i så fall.

• MCT79
    telgebo skrev 2012-01-22 21:31:06 följande:
    Jag lovar er att jag ska testa för jag är jätteorolig nu att jag ev är gravid för jag vet att det är väldigt opssande och jag vet allvarligt talat inte vad jag ska göra då. Jag grubblar redan nu på vad jag ta mig till utifall att och jag är rädd att nån här som läser detta ska tala om detta för soc, jag vill själv tala om det för soc om JAG känner behov av det. Så jag hoppas ingen nu kontaktar soc och talar om detta utan låt MIG göra det i så fall.
    Men varför är du orolig över soc om du bara haft otur?
    Det är mer i den här berättelsen. Din sambo har inte bara vårdnaden, du har tidigare skrivit att du inte ens får veta var dina 3 äldre barn bor. Jag är ledsen T men det sker inte utav "skitsnack". Det fungerar inte så...
    Väntar tvillingar! 34+5 idag!
  • telgebo
    Liberté skrev 2012-01-22 21:29:09 följande:
    Jag tycker du ska ta emot den hjälp som jag förutsätter erbjuds dig från olika håll och ordna upp ditt liv. Barn omhändertas inte utan anledning i Sverige idag- det finns inte resurser till det! Tvärtom skulle fler resurser behövas för att ge fler barn chansen till ett bättre liv.

Som Odd sa, ta ett test och sluta spamma tråden- Helt omöjligt för en forumtråd på internet att hjälpa dig i din situation.   
    Du Tinkalilla jag tycker du ska ge fan i att uttala dig om min dotter och bla bla bla och att inga barn omhändertas i Sverige utan anledning. Du har inte vart med och vet inte om att hela utredningen är byggs på en persons felaktiga uppgifter det är lögner från början till slut alla som känner mig och hade kontakt med mig sedan Alice föddes säger samma sak att det här stämmer inte du har ju inte gjort det här som står här och inte detta och detta och detta och BVC och neo har inte gjort nån anmälan utan tycker jag är en riktigt fin mamma till Alice men soc har valt att ta kontakt med dom efter mycket tjat från mig så ringde dom BVC men det som hon sa på BVC står inte med i utredningen av nån konstig anledning. Dessutom har jag fått gott omdöme från pegagogerna som är med på mina umgängen med Alice och dom ser inte heller att jag brister i omsorgen om henne och inte heller hennes jourfamilj.
  • Mabaja

och jag tycker att du TELGE ska lägga ner offerkoftan när det gäller dina barn.. Skriv inte i offentliga forum om din sits.. Vi kan inte hjälpa dig, och du verkar ju inte inse dina fel och brister iaf för såna finns! Även hos oss föräldrar som har våra barn hemma. Bara att du fått en orosanmälan på dig från en medlem på familjeliv tyder väl på att du varit lite väl glapp i käften om INGET är ditt fel?

Nej håll dig till trådens syfte istället, graviditet och längtan efter ett barn!  

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Liberté
    telgebo skrev 2012-01-22 21:36:38 följande:
    Du Tinkalilla jag tycker du ska ge fan i att uttala dig om min dotter och bla bla bla och att inga barn omhändertas i Sverige utan anledning. Du har inte vart med och vet inte om att hela utredningen är byggs på en persons felaktiga uppgifter det är lögner från början till slut alla som känner mig och hade kontakt med mig sedan Alice föddes säger samma sak att det här stämmer inte du har ju inte gjort det här som står här och inte detta och detta och detta och BVC och neo har inte gjort nån anmälan utan tycker jag är en riktigt fin mamma till Alice men soc har valt att ta kontakt med dom efter mycket tjat från mig så ringde dom BVC men det som hon sa på BVC står inte med i utredningen av nån konstig anledning. Dessutom har jag fått gott omdöme från pegagogerna som är med på mina umgängen med Alice och dom ser inte heller att jag brister i omsorgen om henne och inte heller hennes jourfamilj.
    Pegagogerna?? *fniss*

Kan inte annat än hoppas att dina fyra barn får ett fantastiskt liv med vuxna förebilder runt sig som älskar dem, sätter deras behov främst och framförallt respekterar deras RÄTT TILL UTVECKLING! Det handlar inte om oss vuxna, det handlar om försvarslösa omyndiga individer som har mycket små chanser att påverka sitt liv. Föräldrar har o vårt samhälle rätt till sina barn, men när det ska barnens rätt till TRYGGHET, SJÄLVKÄNSLA, FYSISK-PSYKISK OCH SOCIOEMOTIONELL utveckling sättas i främsta rummet?

Om dessa förebilder består av dig eller andra återstår att se, men sätt för guds skull barnens bästa främst och tänkt rationellt och intellektuellt- inte emotionellt....  

Tänker inte diskutera detta mer med dig, sådana här fall är en del av mitt dagliga arbete och jag ser ingen anledning att dryfta din historia på ett internetforum- i synnerhet inte i en tråd som handlar om par som länge kämpat för att få barn.  
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma