• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Saftmedbulle
    disturbed skrev 2012-02-28 14:52:24 följande:
    Åh va kul me BF o VUL o allt som händer nu!!

Jag får väl joina er igen då, om de e ok? Är i v 8 nu me andra ungen, fick reda på de förra veckan, haha. Va på VUL nyss o såg hinnsäck, gulesäck o lilla teletubbien därinne :)  
    Wiiihaa! Vad kul! Grattis!
  • disturbed
    Mamma till W skrev 2012-02-28 14:57:20 följande:
    Välkommen Sofy! Själv vill jag lämna den här tråden. ;)
    Så jävla taskigt! Bara för ja kommer hit... Demon
  • MCT79
    disturbed skrev 2012-02-28 14:52:24 följande:
    Åh va kul me BF o VUL o allt som händer nu!!

Jag får väl joina er igen då, om de e ok? Är i v 8 nu me andra ungen, fick reda på de förra veckan, haha. Va på VUL nyss o såg hinnsäck, gulesäck o lilla teletubbien därinne :)  
    tjohej! Grattis då! =))

Vi ska nog se till (eller ni, jag ska inte ha fler än två) att hålla liv i den här tråden några år framåt när folk kommer tillbaka för nummer 2 och 3. Dock UTAN missfall emellan!!
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • Mabaja

Sofy: du borde väl vara van vid det här laget! ;)

• KMW

Hur har du det Mct? Har du tid att berätta lite om livet med dina småtroll? Så nyfiken...

• MCT79
    KMW skrev 2012-02-28 15:31:28 följande:
    Hur har du det Mct? Har du tid att berätta lite om livet med dina småtroll? Så nyfiken...
    Jag vet inte vad jag ska säga! haha! Vi äter sover, skriker och bajsar. Alla fyra. Eller.. jag och Anders skriker inte så mkt. Mer gråter. ;)

Käkar mellan varannan till var fjärde timme. Freja går från djup sömn till "varihelveteärminmaaaaaat" på 3 nanosekunder, hahaha!
    Annars är dom jättesnälla. Vi bytte från BabySemp till NAN Pro och från Pihlips Avent flaskor till Dr Brown och det verkar som magarna är lite lugnare.. peppar peppar.. Dom är inte hårda längre iaf!

Vi var på BVC igår och Freja har fått från 2350 gr och 44 cm till 2860 gr och 46,5 cm Hannes från 2500 gr och 47 cm till 3125 gr och 49 cm.. så de växer så det knakar!

Jag har fortfarande lite jobbigt med känslorna.. jobbar vidare med det.. eller.. min "order" är att inte tänka så mycket utan mer "bara göra" så kommer allt lösa sig.. Har inte drabbats av den stora kärleken än och det kan stressa mig lite... men försöker inte tänka på det heller. Alla jag pratat med säger att det kan dröja det också.
    Sofflan har kommit med en massa GULDtips och kloka råd. Såååå värdefullt när man är helt vilse med TVÅ små och bara två!

Träffade en läkaren förra veckan ang mitt mående och min historik med två utmattningsdepressioner. Han bedömde att jag varken är deprimerad eller psykotisk, utan bara ligger sååå back i sömn sedan länge. Sov ju inte mkt i slutet av graviditeten heller. Fick insomningstabletter som jag ska ta en varje kväll.
    Tycker att jag är lite mer avslappnad och vaknar inte lika lätt längre. Hoppas det håller i sig även utan tabletterna sedan...
    I måste jag ha sovit jättehårt för jag vaknade av deras pip typ halv sju och då hade jag sovit från typ 22!!!  Sambon har tagit en matning vid midnatt och en 03 alldeles själv!  Älska!  Hjärta
    Men istället för att jag bara kan vara tacksam så drabbades jag såklart av det stora dåligt SAMVETET. Fast han själv gjorde valet...

Knäpp man är.
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • Mabaja

Så nu har jag bäddat resesängen till Wilda så ikväll ska jag bädda spjälisen till W2. Sen hoppas jag såååå att det ska dra igång! Mår illa om dagarna nu med så det börjar bli jobbigt! Enda vi har kvar nu är att packa väskan till förlossningen. :)

• Liberté
    Mamma till W skrev 2012-02-28 17:25:54 följande:
    Så nu har jag bäddat resesängen till Wilda så ikväll ska jag bädda spjälisen till W2. Sen hoppas jag såååå att det ska dra igång! Mår illa om dagarna nu med så det börjar bli jobbigt! Enda vi har kvar nu är att packa väskan till förlossningen. :)

Kul!
  • Mabaja

Liberte: jag är glad att jag inte är riktigt färdig men jag önskar sååå att det drar igång! Men det är mycket för att jag känner att jag inte orkar med dagen riktigt. När kl är 12-13 är jag slut!

• KMW

Det låter som att ni har fullt upp Mct, fast på ett mysigt vis så klart. Å vilken karl du har som kliver upp och tar båda kidsen så du får sova!! Känn INGET dåligt samvete, han är ju lika mycket förälder som du är och jag tvivlar på att han skulle ha dåligt samvete om det var omvänt.
    Kärleken kommer, oroa dig inte. I början har man ju fullt upp att bara överleva. (å du har ju 2 småttingar dessutom) En djupare rör-inte-min-unge-för-då-dödar-jag-dig känsla kommer så småningom.
    Kram på dig!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma