• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-02-27 15:17:02 följande:
    Absolut inte 2 mars! Big no no! Då går jag hellre över 17 dagar och blir igångsatt.
    Vadå då? =)
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • Mabaja

Pappa fyller år då! Och jag vill inte att de ska ha samma dag (men pappa hoppas såklart).

• Liberté
    Mamma till W skrev 2012-02-27 15:37:27 följande:
    Pappa fyller år då! Och jag vill inte att de ska ha samma dag (men pappa hoppas såklart).

Det hoppas släktingar till oss också på... Jag vill att hon får en EGEN dag!
  • Mabaja

Min pappa säger hela tiden "den kommer på fredag för då fyller jag år".. Jag avskyr såna självgoda människor... Vi hoppas på den 29e men mer logiskt är runt 5 mars... 

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Liberté
    Mamma till W skrev 2012-02-27 15:46:12 följande:
    Min pappa säger hela tiden "den kommer på fredag för då fyller jag år".. Jag avskyr såna självgoda människor... Vi hoppas på den 29e men mer logiskt är runt 5 mars... 
    Känner du av mycket? Ibland har jag svårt för att känna skillnad på mina smärtsamma sammandragningar och vad som är den här förbannade foglossningen... Eller ja, det är ju skillnad men foglossningen är verkligen överjävlig och i kombination med sd så....ja då är det inte lätt att avgöra vilket som är värst.
  • Mabaja

Jag känner... Ingenting. Foglossning ja och sd ja men inget som gör ont! Så känns ju aktuellt att få vänta!

• Liberté
    Mamma till W skrev 2012-02-27 16:07:35 följande:
    Jag känner... Ingenting. Foglossning ja och sd ja men inget som gör ont! Så känns ju aktuellt att få vänta!

Segt...
  • Mabaja

Kände av mycket mer med w och hon väntade på sig så den här är väl likadan kan jag tänka mig!

• Javisst

Jag tror på fjärde mars, Mabaja!

Var hos BM idag för att följa upp mitt järnvärde (95 till 109 på två veckor ) och passade på att fråga  om de plötsligt ökande sammandragningarna och smärtan framtill vid blygbenet som kom som ett brev på posten när jag fick influensa och det var som jag trodde - hostan! Blir till att få ett nytt recept på hostmedicinen, den börjar ta slut....  

SF mått vecka 27 (26+0)  var 27 cm.  

Kul att börja se dig i trådarna lite igen MCT! 

Gravid vecka 27, bf 4 juni.
  • SoMa72

God morgon, babes!

Mabaja, nu är det mindre än 24 h kvar till 29:e, spännande ifall W2 dyker upp då.

Javisst, bra jobbat med järnvärdet!

Vaknade 05.25 imorse och kollade på förlossningsprogrammet på 7:an, nån som brukar se det? Tycker det är kul med såna program och vill gärna tro att det hjälper till lite med den mentala förberedelsen.

Så skönt att ha slutat jobba nu! Idag välkomnar vi v 39...

Kram på er!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma