• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Jag hoppas på lördag.. söndag är det ju vasaloppet så då har jag ju inte tid.. haha... tror att det var falskt "alarm". 

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

Var bara förisar! Dog ut fullständigt. Ja ja. 40+5 nu och kontroll hos bm 13.30. Då får jag även en tid för överburenhetskontroll till nästa fredag.

Försöker dela säng med en febrig wilda och det går ju inte alls. Hon äg skållhet och jag efterlyser kyla. ;)

• Liberté
    Mamma till W skrev 2012-03-02 02:57:24 följande:
    Var bara förisar! Dog ut fullständigt. Ja ja. 40+5 nu och kontroll hos bm 13.30. Då får jag även en tid för överburenhetskontroll till nästa fredag.

Försöker dela säng med en febrig wilda och det går ju inte alls. Hon äg skållhet och jag efterlyser kyla. ;)

Attans! Jag hade jtteont i gårkväll, trodde det var dags för kniven men tack o lov tog bricanylsprutorna det och det klingade av HELT .... sååååååå skönt att få sova rejält en hel natt! Vaknade vid 6.30 och kände mig helt utvilad. Blir så trött på dessa läkare som säger: Nja, det är inget jätte utslag på ctg så smärtan är INTE sammandragningar... nähä...varför försvinner det med bricanyl då? Blev ju hemskickad med alvedon när nr 2 skulle födas för att ctg inte kunde registrera några sammandragningar, öppen 1.5 cm. 4 timmar senare brast livmodern hemma i vårt sovrum. Men nej- jag hade ju absolut inte några sd....grrr...
  • Mabaja

Liberte: jag hade liknande när w kom. Läkaren kom in "du har täta värkar men de är inte så starka". Jag var öppen 8 cm och hade krystvärkar (w låg med näsan uppåt så krystvärkarna kommer tidigare). En timme senare var w född.

• Liberté
    Mamma till W skrev 2012-03-02 07:36:22 följande:
    Liberte: jag hade liknande när w kom. Läkaren kom in "du har täta värkar men de är inte så starka". Jag var öppen 8 cm och hade krystvärkar (w låg med näsan uppåt så krystvärkarna kommer tidigare). En timme senare var w född.

Ja man blir så jävla trött rent ut sagt..... Nu var Bm precis här och jag sa till henne att jag VILL ha bricanyl när jag har ont, mina sd är ju uppenbarligen effektivare än vad era maskiner kan mäta- och vi vetju alla att jag absolut inte ska ha några kontraktioner eller sd. Tänker minsann vara sträng denna gången och inte låta mig köras över! Dessutom har jag ju haft förkortad livmodertapp sedan v 22 med alla barnen..... i v 32 var förlossningen igång och jag var öppen 1.5 cm utan att jag kände ett skit. Smärttålig uppenbarligen

Nytt ul om en timme....   
  • Javisst

Hoppas allt ser bra ut på UL, Liberté!

Spännande att det är så nära bu för både Mabaja och SoMa!

Vilka är det mer kvar sedan? Liberté, jowain, plutten, jag och....?

• SoMa72

Vi håller tummarna för att Liberté får vänta ytterligare några veckor och att Mabaja inte behöver vänta mer än i nån dag nu. Om jag får önska nåt för egen del, så skulle jag vilja föda den 04:e eller den 14:e, då det är mina tursiffror

• Mabaja

Bf +5 idag och det är SEGT! Nu börjar W piggna på sig så ett steg i rätt riktning!

• Liberté

Shopping kan verkligen förgylla livet, vad gjorde man innan nätshoppingens uppkomst liksom?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma