• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Cataleya: jag är här men lite off i den här tråden. :) tack för att du frågar. Jo fullt upp är det, än mer nu när w1 är dålig och extremt mammig. Så fort pappa tagit i henne har det låtit som att han försökt misshandla henne. Men minimichelin mår bra! :) Och jag mår bra, började träna efter 4 v. Känner mig som innan w1:s grav om man bortser hängmagen som är pga alla ränderna.

Grattis dag och natt till lyckat rul! Och grattis till bebis hjärtatalicia (visst hette du så) ;). Och Mimmi- underbart med sprutorna.

• KMW

Skönt fast jobbigt med symptom Pixerpie. Vilken vecka är det du är i nu? Guldfiskminne... ;)

• Javisst

Kul att se att du lever, Mamma till W!

I helgen har jag gått igenom alla barngrejor vi köpt/fått för att se vad vi måste komplettera med. Har även tvättat alla sängkläder, filtar och babykläder i 50/56. Så himla gulliga! Helt plötsligt kändes det mer verkligt... V 35 idag - Helt sjukt!! Snart kommer bebis!!

• KMW

Ja nu är det nära Javisst!

Jag är så glad. Ringde min barnmorskemottagning idag och frågade om det gick att tidigarelägga inskrivning och UL och jag hade tur. Dom hade fått ett återbud, så istället för att vänta ända tills 28 maj då jag skulle varit 11+5 så får jag nu gå 9 maj då jag istället kommer att vara 9+0.
    Dels så blir väntan så oändligt mycket kortare känns det som, bara dryga två veckor kvar, men också OM något inte står rätt till så upptäcker jag gärna det så tidigt som möjligt. Ju tidigare desto mindre ingrepp för att åtgärda.
    Jag e glad!! :)

• pixerpie

Härligt med tidigt vul kmw!! Jag har tid den8 maj för insk och 15 för kub! Är i v 9+1 idag!!

• Odetta

Åh jag har dålig karaktär....köpte test idag! Ett dubbelpack DocMorris och ett CB med veckoindikator. Varför???

Skulle hämta ut Vs medicin och försökte verkligen stå emot men det gick inte!

Jaja...tog ett DM efter att ha hållt mig i mindre än 30 minuter och det blev så starkt och fint. Starkare än kontrollstrecket tom! Tänkte ta det digitala i morgon och spara det andra DM till nästa gång jag får sådan misstro. Eller lämna tillbaka det digitala och få tillbaka pengarna....fast vill ju gärna se det där 3+ på displayen. Men vilken panik om det inte visar det då?!

Åh är så sur på mig själv...skakade ju på det med min M och nu har jag dåligt samvete. Men VILLE verkligen se ännu ett test...jag är hopplös!

Och då har jag ändå varit superyr idag och gråtit till Ice Age i morse...

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • MCT79
    Odetta skrev 2012-04-23 18:58:09 följande:
    Det blev 3+ på det digitala, vad glad jag blev nu!
    Cool
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • JoWiAn
    Odetta skrev 2012-04-23 18:58:09 följande:
    Det blev 3+ på det digitala, vad glad jag blev nu!

Tjo ho!!!! Härligt!!!
    William 2005-03-03 ~ lillebror i magen BF 13/5 2012
  • LisaVäntar

Suck.. Rosa flytningar för 3:e dagen i rad, jag får paniiiiiiiik!!! De andra dagarna tänkte jag att det hängde ihop med att jag var hård i magen, men det är jag ju inte idag.. :-/

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma