• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    SmåBustroll skrev 2012-05-21 13:50:26 följande:
    Smyger in här från barntråden... Gravid  i vecka 4+3-. Liiiiite svårt att ta in detta   Två barn sen innan med ett mf mellan dem.  Fick tid för VUL 8e juni. Spännande och nervöst!

Vi har väntat på dig GRATTIS igen
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • SmåBustroll

Vad kan ni om träning och graviditet här inne förresten? Har nyss börjat träna och tränar bodypump och lite Zumba. Hade mkt sammandragningar vid aktivitet/stress med bägge barnen... Men koll av tappen visade inte på påverkan. Köra på som vanligt/det jag orkar i vart fall första trisemestern?

• Odetta

Åhhhh ÅNGEST!!!!

Har kommit fram till att kamomilltee lindrar mitt illamående så har senaste dagarna friskt hällt i mig detta...har druckit minst 1 liter av det idag....och så hittar jag på flera sidor på nätet nu att man antingen ska vara restriktiv med det (1-3 koppar per dag) eller helt ska undvika det! ÅNGEST DELUX!

Fan fan fan...tänk om jag tog livet av liten nu vul på torsdag och åh vilken ångest...jag som brukar ha koll

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Dag och natt

Vi frågade om könet senast och läkaren trodde att det var pojke. Sen frågade vi visserligen inte hur säker han var på det men jag tror att han är så duktig på det där att det ska mycket till för att han ska ha sett fel.

Välkommen Småbustroll! Känner inte till dig sen innan men roligt med fler i tråden.

Odetta: Det är säkert ingen fara! Hoppas du inte oroar dig för mycket över det även fast jag vet att det är svårt. Har en kollega som har ätit ostar man inte ska äta, ätit opastöriserad glass i Italien och parmaskinka som exempel... hittills verkar allt gå bra iaf.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 23+
  • LisaVäntar

Odetta: oroa dig inte! Nu vet du ju om det och kommer sluta, eller hur? :) Det är inte mycket för mycket du har druckit och inte länge, det är ingen fara!

• KMW

Nu har jag officiellt spelat säsongens sista fotbollsmatch. Fick avsluta med en bra insats och kommer sakna det redan nästa vecka. Skulle säkert kunna spela några veckor till, men är lite rädd för att få en hård boll i magen eller en ful tackling, även om det förvisso oftast är jag som står för utdelandet av tacklingar... ;)
    Hur gör ni andra med träning nu när ni är gravida?

• pixerpie

Kmw, det låter som ett klokt beslut! Jag kommer rida terminen ut som det känns nu!
    Börjar man fundera så tycker jag det är bäst att sluta...

• SmåBustroll

Var lite här och sen i vänta barn-tråden för ca två år sen. Fick ett mf när vi jobbade på lillebror som var lite svårproducerad. Hade annat nick då. Hade lite fl paus en stund också.... Nu kom denna grav som en glad överraskning hoppas den fortsätter så!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma