• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-05-29 17:54:23 följande:
    Själv har jag förresten haft en riktig tant-dag idag. Ledig, läst, sovit middag i två timmar, köpt stödstrumpor och Laktulos och nu är jag hemma och läser igen.. Och är dödstrött!!

Laktulose som smakar så Pyyyyyton sött. Glad att jag slipper det just nu när jag mår illa....
  • SmåBustroll

Ok, nu postade jag innan jag var klar Det är bra för magen men jag tycker lite synd om alla som dricker det eftersom det inte smakar mums. Stödstrumpor är därmot helt underbart Testat Jobsts opaque? De är tighta och sköna i modellen! Mabs i bomull gillar jag inte.... Man blir randig.

Ja det känns lite som en evighet, men samtidigt som ganska snart med VUL den 8e. 

• LisaVäntar

Jag fick ett likamedel, duphalac som inte smaka nåt alls! Hett tips om det är någon mer som behöver :)
    Jag köpte på Apoteket, såna som ser ut som vanliga knästrumpbyxor.. Gillar inte heller bomullsvarianterna!

• SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-05-29 20:42:30 följande:
    Jag fick ett likamedel, duphalac som inte smaka nåt alls! Hett tips om det är någon mer som behöver :)
    Jag köpte på Apoteket, såna som ser ut som vanliga knästrumpbyxor.. Gillar inte heller bomullsvarianterna!

Det är sant, duphalac smakar mindre Fast jag har generellt svårt för söta smaker, så jag tycker nog alla varianter smakar mer eller mindre pecka
  • KMW

Haha, vilka söta små tanter ni är! Diskuterar olika märken på stödstrumpor. Hihi!
    Själv är jag inte där, än, men det lär komma.

• SmåBustroll

Har haft stödstrumpor på jobbet sen jag var typ 20 smått beroendeframkallande vid graviditet hade jag kunnat ha dem jämnt, ser bara inte så snygt ut till shorts. Dock finns snygga gravidstödstrumpbyxor, fast de var lite dyra för min smak.

• plutten02

Natten har varit kaos... Har inte sovit alls mycket... Vaknat av minsta lilla ljud och varit uppe och kissat ca 5 gånger.
    Sambon är iväg och jobbar och då sover jag dåligt, men inte så här dåligt.

• Saftmedbulle

Gnäller oxå lite...
    Bröt foten på jobbet igår och sitter nu sjukskriven i gips... som om det inte var jobbigt nog med graviddiabetesen och stora gravidmagen... ja, ja...Jag är ju glad över att vara gravid och framför allt att allt var bra med bebisen. Jag tog ju emot så att magen inte skulle ta skada, därav benbrottet...

• KMW

What?!! Oj, Saftmedbulle! Hur mår du? Låter otäckt det där...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma